A fenntarthatóság útján
A Sofidel környezeti fenntarthatósági politikája olyan globális szempontokra összpontosít, mint például az éghajlatváltozás elleni küzdelem, a világ erdei örökségének és biológiai sokféleségének megmentése, a vízkészletek felhasználásának optimalizálása és a hagyományos műanyagok felhasználásának csökkentése a gyártás során. A vállalat fenntarthatósági törekvéseiről Tilly Zoltánnal, marketing- és sales igazgatóval beszélgettünk.
– Mit jelent a Sofidel számára a fenntarthatóság a vállalat és termékeik kapcsán?
– A Sofidel az első olyan olasz gyártó, amely elsőként csatlakozott a háztartási higiéniai papír szektorból a WWF Climate Savers programjához, évről évre jelentősen csökkentve a közvetlen légkörbe történő CO2-kibocsátást az energiahatékonysági intézkedéseknek, a kapcsolt energiatermelő erőművek használatának és a megújuló energia használatának köszönhetően.
A Sofidel olyan politikákat folytat, amelyek korlátozzák a környezetre gyakorolt negatív hatásokat, és maximalizálják a társadalmi előnyöket a teljes értékteremtési lánc mentén: a beszerzéstől a termelési folyamatokig és a logisztikáig, valamint a felelős fogyasztás és a helyes tájékoztatás előmozdításáig.
– Az elmúlt időszakban sok változás zajlott a Sofidel háza táján. Termékfejlesztések, márkaépítés…
– 2021. áprilistól bevezetésre kerültek az új Regina Pure 90 db-os papír zsebkendők, melyek 3 különböző trendi csomagolásban és illatban jelentek meg a polcokon. Tavaly nyáron elindítottuk papírtörlő- és szalvétaszortimentünk frissítését is. Az új Regina STRONG és ULTRA 2 tekercses, 3 rétegű papírtörlők mellett idén tavasztól elérhetők a 3 tekercses kiszerelések is. Új szalvéta bevezetése mellett (Regina Tiramisu szalvéta) a már meglévő termékeink mintái is megújításra kerültek, melyeket várhatóan idén nyáron fejezünk be. A fenntarthatósági célok figyelembevételével az újonnan bevezetett termékek esetében – kezdve a Regina Ecoring toalettpapírokkal és Regina Ecoring papírtörlővel – az új csomagolások 30%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Az új Ecoring toalettpapírok egyik rétegét újrahasznosított alapanyagra cseréltük, melyek augusztustól megtalálhatók az üzletekben.
A social media vonalon is erősítettünk, weboldalunk mellett 2022 márciusában elindult a Regina Facebook-oldalunk is.
– A piacon található márkák között egyre nagyobb teret hódít a Regina. Mi a márka erőssége, és mit lehet tudni a további stratégiáról, piaci jelenlétről?
– A Nielsen aktuális, az év első öt hónapjának adatai alapján a Regina toalettpapírok piaci részesedése 0,3 százalékponttal, míg a Regina papírtörlők 1,1 százalékponttal növekedtek az előző év azonos időszakához képest.
A Regina brand, valamint disztribúciónk erősödéséhez több tényező is hozzájárult. Egyfelől nagy figyelmet fordítunk termékeink állandó és jó minőségére, valamint megcélozva a mai trendeket és igényeket a már említett új termékbevezetések mellett további termékfejlesztéseken dolgozunk. Az utolsó negyedévben a polcokra kerül az új Regina Delicate toalettpapír család, valamint egyéb innovatív termékek bevezetését is tervezzük. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Az LG immár a 13. egymást követő évben került be a Dow Jones Fenntarthatósági Világindexbe
Az LG Electronics (LG) ismét bekerült a Dow Jones Fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Inkább nehézség, mint lehetőség a fenntarthatóság a magyar cégek számára
A K&H fenntarthatósági index legújabb adatai rávilágítanak arra, hogy a…
Tovább olvasom >Kőrösi Csaba: a világgazdaság újratervezése zajlik a fenntarthatósági célok mentén
A 2015-ben megfogalmazott fenntartható fejlődési célok (SDG) megvalósítása nem halad…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új irány a haszonjárműveknél: a Transporter és az ID. Buzz formabontó újdonságai
A Volkswagen Transporter hetedik generációja újraértelmezi a klasszikus haszonjármű fogalmát,…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: „Lighting the Way to Smarter Stores!”
A visszaszámlálás elkezdődött! – Hamarosan megnyitja kapuit a kiskereskedelmi technológiák 2025-ös…
Tovább olvasom >