A fenntarthatóság útján
A Sofidel környezeti fenntarthatósági politikája olyan globális szempontokra összpontosít, mint például az éghajlatváltozás elleni küzdelem, a világ erdei örökségének és biológiai sokféleségének megmentése, a vízkészletek felhasználásának optimalizálása és a hagyományos műanyagok felhasználásának csökkentése a gyártás során. A vállalat fenntarthatósági törekvéseiről Tilly Zoltánnal, marketing- és sales igazgatóval beszélgettünk.
– Mit jelent a Sofidel számára a fenntarthatóság a vállalat és termékeik kapcsán?
– A Sofidel az első olyan olasz gyártó, amely elsőként csatlakozott a háztartási higiéniai papír szektorból a WWF Climate Savers programjához, évről évre jelentősen csökkentve a közvetlen légkörbe történő CO2-kibocsátást az energiahatékonysági intézkedéseknek, a kapcsolt energiatermelő erőművek használatának és a megújuló energia használatának köszönhetően.
A Sofidel olyan politikákat folytat, amelyek korlátozzák a környezetre gyakorolt negatív hatásokat, és maximalizálják a társadalmi előnyöket a teljes értékteremtési lánc mentén: a beszerzéstől a termelési folyamatokig és a logisztikáig, valamint a felelős fogyasztás és a helyes tájékoztatás előmozdításáig.
– Az elmúlt időszakban sok változás zajlott a Sofidel háza táján. Termékfejlesztések, márkaépítés…
– 2021. áprilistól bevezetésre kerültek az új Regina Pure 90 db-os papír zsebkendők, melyek 3 különböző trendi csomagolásban és illatban jelentek meg a polcokon. Tavaly nyáron elindítottuk papírtörlő- és szalvétaszortimentünk frissítését is. Az új Regina STRONG és ULTRA 2 tekercses, 3 rétegű papírtörlők mellett idén tavasztól elérhetők a 3 tekercses kiszerelések is. Új szalvéta bevezetése mellett (Regina Tiramisu szalvéta) a már meglévő termékeink mintái is megújításra kerültek, melyeket várhatóan idén nyáron fejezünk be. A fenntarthatósági célok figyelembevételével az újonnan bevezetett termékek esetében – kezdve a Regina Ecoring toalettpapírokkal és Regina Ecoring papírtörlővel – az új csomagolások 30%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Az új Ecoring toalettpapírok egyik rétegét újrahasznosított alapanyagra cseréltük, melyek augusztustól megtalálhatók az üzletekben.
A social media vonalon is erősítettünk, weboldalunk mellett 2022 márciusában elindult a Regina Facebook-oldalunk is.
– A piacon található márkák között egyre nagyobb teret hódít a Regina. Mi a márka erőssége, és mit lehet tudni a további stratégiáról, piaci jelenlétről?
– A Nielsen aktuális, az év első öt hónapjának adatai alapján a Regina toalettpapírok piaci részesedése 0,3 százalékponttal, míg a Regina papírtörlők 1,1 százalékponttal növekedtek az előző év azonos időszakához képest.
A Regina brand, valamint disztribúciónk erősödéséhez több tényező is hozzájárult. Egyfelől nagy figyelmet fordítunk termékeink állandó és jó minőségére, valamint megcélozva a mai trendeket és igényeket a már említett új termékbevezetések mellett további termékfejlesztéseken dolgozunk. Az utolsó negyedévben a polcokra kerül az új Regina Delicate toalettpapír család, valamint egyéb innovatív termékek bevezetését is tervezzük. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >DRS-rendszer Magyarországon: tanácsok a sikeres visszaváltáshoz
2024. január 1-jén indult el Magyarországon a DRS (Deposit Return…
Tovább olvasom >Start-uppal együttműködve kínál fenntarthatóbb kávét a német Kaufland
A Cotierra nevű startuppal együttműködésben törekszik a Kaufland arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Aranyérmes borok a Lidl kínálatában
A Lidl Magyarország tíz évvel ezelőtt kötelezte el magát a…
Tovább olvasom >memoQ: Innováció a többnyelvű vállalati kommunikáció világában
A memoQ fordításmenedzsment-rendszer (TMS) forradalmasítja a vállalatok többnyelvű kommunikációját, megoldást…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >