A fenntarthatóság útján
A Sofidel környezeti fenntarthatósági politikája olyan globális szempontokra összpontosít, mint például az éghajlatváltozás elleni küzdelem, a világ erdei örökségének és biológiai sokféleségének megmentése, a vízkészletek felhasználásának optimalizálása és a hagyományos műanyagok felhasználásának csökkentése a gyártás során. A vállalat fenntarthatósági törekvéseiről Tilly Zoltánnal, marketing- és sales igazgatóval beszélgettünk.
– Mit jelent a Sofidel számára a fenntarthatóság a vállalat és termékeik kapcsán?

Tilly Zoltán
marketing- és sales igazgató
Sofidel Hungary
– A Sofidel az első olyan olasz gyártó, amely elsőként csatlakozott a háztartási higiéniai papír szektorból a WWF Climate Savers programjához, évről évre jelentősen csökkentve a közvetlen légkörbe történő CO2-kibocsátást az energiahatékonysági intézkedéseknek, a kapcsolt energiatermelő erőművek használatának és a megújuló energia használatának köszönhetően.
A Sofidel olyan politikákat folytat, amelyek korlátozzák a környezetre gyakorolt negatív hatásokat, és maximalizálják a társadalmi előnyöket a teljes értékteremtési lánc mentén: a beszerzéstől a termelési folyamatokig és a logisztikáig, valamint a felelős fogyasztás és a helyes tájékoztatás előmozdításáig.
– Az elmúlt időszakban sok változás zajlott a Sofidel háza táján. Termékfejlesztések, márkaépítés…
– 2021. áprilistól bevezetésre kerültek az új Regina Pure 90 db-os papír zsebkendők, melyek 3 különböző trendi csomagolásban és illatban jelentek meg a polcokon. Tavaly nyáron elindítottuk papírtörlő- és szalvétaszortimentünk frissítését is. Az új Regina STRONG és ULTRA 2 tekercses, 3 rétegű papírtörlők mellett idén tavasztól elérhetők a 3 tekercses kiszerelések is. Új szalvéta bevezetése mellett (Regina Tiramisu szalvéta) a már meglévő termékeink mintái is megújításra kerültek, melyeket várhatóan idén nyáron fejezünk be. A fenntarthatósági célok figyelembevételével az újonnan bevezetett termékek esetében – kezdve a Regina Ecoring toalettpapírokkal és Regina Ecoring papírtörlővel – az új csomagolások 30%-ban újrahasznosított műanyagból készülnek. Az új Ecoring toalettpapírok egyik rétegét újrahasznosított alapanyagra cseréltük, melyek augusztustól megtalálhatók az üzletekben.
A social media vonalon is erősítettünk, weboldalunk mellett 2022 márciusában elindult a Regina Facebook-oldalunk is.
– A piacon található márkák között egyre nagyobb teret hódít a Regina. Mi a márka erőssége, és mit lehet tudni a további stratégiáról, piaci jelenlétről?
– A Nielsen aktuális, az év első öt hónapjának adatai alapján a Regina toalettpapírok piaci részesedése 0,3 százalékponttal, míg a Regina papírtörlők 1,1 százalékponttal növekedtek az előző év azonos időszakához képest.
A Regina brand, valamint disztribúciónk erősödéséhez több tényező is hozzájárult. Egyfelől nagy figyelmet fordítunk termékeink állandó és jó minőségére, valamint megcélozva a mai trendeket és igényeket a már említett új termékbevezetések mellett további termékfejlesztéseken dolgozunk. Az utolsó negyedévben a polcokra kerül az új Regina Delicate toalettpapír család, valamint egyéb innovatív termékek bevezetését is tervezzük. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható takarmány a jövő mezőgazdaságához – fekete katonalégy lárvákból készül fehérjedús takarmány az Öregtölgy Farmon
A hazai mezőgazdaságban új, környezetbarát megoldás jelent meg: az Öregtölgy…
Tovább olvasom >Fókuszban a fenntartható élelmezési rendszerek támogatása: megjelent a Nestlé közös értékteremtési összefoglalója
A Nestlé elhivatottan dolgozik azon, hogy világszerte fenntartható, kiegyensúlyozott és…
Tovább olvasom >Fenntartható fordulat a magyar mezőgazdaságban: egyre többen váltanak modern termelési módszerekre
A magyar mezőgazdaságban egyre nagyobb szerepet kapnak az innovatív, fenntartható…
Tovább olvasom >További cikkeink
IDEAAL™: a forradalmi szuperfehérje – Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje
A SPAR 1990-ben jelent meg a magyar piacon, és első…
Tovább olvasom >A Gyulahús Kft. – A hagyomány és a kiváló minőség egyesítése
A Gyulahús Kft. 2013-ban alakult, és azóta is 100%-ban Gyula…
Tovább olvasom >