A feltörekvő piacok és a kézműves sör hajtják a sörpiacot
A sörgyártók számára az elmúlt években egyre nagyobb kihívásnak bizonyult a fejlett országokban történő növekedés, így a legnagyobb vállalatok a feltörekvő piacok felé fordultak – írja a portfolio.hu. Az utóbbi évek konszolidációs hulláma nyomán a Goldman Sachs statisztikái szerint mára az 5 legnagyobb vállalat a teljes piac több mint 50 százalékát fedte le, míg 10 évvel ezelőtt a piac 31,8 százalékát adták.
2009-2014 között az iparágban évente átlagosan 4,1 százalékkal nőtt a társaságok összesített árbevétele. A növekedés motorját a feltörekvő piacok kínálták, és az ibisworld.com elemzése szerint ebben a következő években sem várható változás. A szakértők szerint a piac bővülését részben a fiatalabb korosztály fogyasztói szokásainak megváltozása generálja, miután a rövid italok helyett az alacsonyabb alkoholtartalmú italok kerülnek előtérbe. A jövedelmek emelkedésének köszönhetően pedig a prémium termékek felé tolódhat el a fogyasztás szerkezete.
A fejlett piacokon egyre kisebb a kereslet a hagyományos sörök iránt, így a gyártók új lehetőségek után kutatnak. Az Egyesült Államokban és több fejlett piacon egyre ígéretesebb lehetőségnek tűnik a kézműves sörök gyártása és értékesítése, a nagyobb társaságok a kisebb kézműves gyártók felvásárlásával már el is kezdték magukat pozícionálni. Az AB Inbev és a SabMiller is lokális sörfőzdék felvásárlásával erősítették pozícióikat ebben a szegmensben, sőt a saját termékportfólióban is megjelentek a kézműves sörök.
Az előző évben a világ egyik legnagyobb sörpiacán, az Egyesült Államokban a kézműves sörök értékesített volumene több mint 17 százalékkal emelkedett, míg a teljes amerikai sörpiac közel 2 százalékkal zsugorodott. A kézműves sörök piaci részesedése ugyanakkor egyelőre kevesebb mint 8 százalék, így a növekedés csak részben tudja javítani az összképet. Elemzők szerint a kézműves sörök iránti kereslet növekedése a következő években számos más olyan országban is lendületet vehet, ahol eddig a hagyományos söröket favorizálták a fogyasztók. (portfolio.hu)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >