A fejlesztési programok biztosítják a magyar sertéságazat jövőjét
A fejlesztési programok biztosítják, hogy Magyarországon a termelők hatékonyan és versenyképesen állíthassanak elő kiváló minőségű sertéshúst – mondta a sertéshúsfogyasztást népszerűsítő kampány keddi sajtótájékoztatóján Budapesten az Agrárminisztérium (AM) mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára.

A disznóhús a magyar konyhák hagyományos alapanyaga, évszázadok óta az egyik legalapvetőbb élelmiszer Magyarországon, mondta Feldmann Zsolt államtitkár (Fotó: AM/Pelsőczy Csaba)
Feldman Zsolt a támogatásoktól a termelés hatékonyságának javulását várja, és bízik benne, hogy a magyar sertéságazat a nemzetközi piacon is versenyképesebb lehet. A Vidékfejlesztési Program keretében csaknem 450 sertéstartással foglalkozó vállalkozás összesen mintegy 85 milliárd forint fejlesztési forráshoz jutott, sertéshízó állatjóléti támogatásra idén 10,2 milliárd forint áll rendelkezésre – tette hozzá. Az államtitkár kiemelte, hogy a disznóhús a magyar konyhák hagyományos alapanyaga, évszázadok óta az egyik legalapvetőbb élelmiszer Magyarországon, mégis van értelme évről évre népszerűsíteni, mert mindig kell újat mutatni a fogyasztóknak. Szükség van a fogyasztásösztönző kampányokra azért is, mert nem elég csupán fölhívni a figyelmet a sertéshús jelentőségére, a kihívások közepette meg is kell védeni a fogyasztási szokásokat, a sertéshús ugyanis értékes fehérjeforrás, kiegyensúlyozott életmód mellett nyugodtan fogyasztható – fogalmazott.
A Magyar Húsiparosok Szövetségének elnöke a sertéságazat helyzetét ismertetve kifejtette, hogy az állattartók az utóbbi 2 évben jó időszakot zártak
Az egy éve még 2,6 milliós belföldi sertésállomány nyárig csaknem 100 ezerrel nőtt, miközben európai szinten alig látható növekedés, a legnagyobb sertéstartó államokban többnyire jelentősen vissza is estek az állományok – mondta Éder Tamás, aki éves szinten belföldön 6-7 százalékos vágásszám-emelkedésre számít tavalyhoz képest. A húskészítmény-ágazat 5-6 százalékos teljesítménynövekedéssel zárhatja az évet, de az importnyomás rontja a kilátásokat, a magyar boltokban ugyanis rendszeresen találni lengyel, német, osztrák vagy spanyol sertéshúst. A kereskedelmi partnerekkel együtt a vásárlók is segíthetnek a magyar termelőknek azzal, ha a belföldön előállított sertéshúst előnyben részesítik az ünnepi készülődés időszakában is. Az árak nem emelkedtek tavalyhoz képest, a sertéstartók jövője, a fejlesztéseik és a jövedelmezőségük a fogyasztói tudatosságtól függ – hangsúlyozta az érdekképviselet vezetője. Az Agrármarketing Centrum (AMC) ügyvezető-helyettese a 2013 óta minden évben megszervezett sertéshúsfogyasztás-ösztönző kampányokkal magyarázta, hogy az utóbbi 10 évben csaknem 10 kilogrammal nőtt a fejentkénti éves fogyasztás, elérve a 30 kilogrammot. A magyar sertéshús tehát visszakerült a méltó helyére a magyar háztartásokban – mondta Giczi Gergely, hozzátéve, hogy a kampány idén is a magyar sertéshús kiváló minőségét és a változatos táplálkozáshoz nélkülözhetetlen beltartalmi értékeit helyezi előtérbe. Az AMC a közösségi médiában is népszerűsíteni fogja a sertéshús fogyasztását, december 5-től pedig nyereményjátékot is hirdetnek. A résztvevők a 2025-ös kampány szlogenjére küldhetnek ötleteket a szervezőknek.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Nagymértékű visszaesés az élő sertés külkereskedelmében
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 26,9 százalékkal 8,5 ezer…
Tovább olvasom >Továbbra is kockázatot jelent a horvátországi afrikai sertéspestis járványhelyzet
A horvát Mezőgazdasági, Erdészeti és Halászati Minisztérium tájékoztatása alapján 3…
Tovább olvasom >AM: ingyenes vízdíjjal, a víz visszatartásával és az öntözés modernizációjával segítik a gazdákat az aszállyal szemben
Amíg a kormány a vízszolgáltatási díj átvállalásával és az öntözés…
Tovább olvasom >További cikkeink
KSH: a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,6, a májusit 0,1 százalékkal haladták meg
2025. júniusban a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg…
Tovább olvasom >Tempósabbá vált az infláció
A drogéria termékeknél a vártnál mérsékeltebb árcsökkenés volt júniusban, emellett…
Tovább olvasom >Rekorderedmény és nemzetközi növekedés a Pek-Snack Csoportnál
Rekordszintű, 12,7 milliárd forintos árbevétel mellett 2,5 milliárdos EBITDA-nyereséggel zárta…
Tovább olvasom >