A fagyasztott pizzákat a fiatalok kedvelik
A magyarok 37 százaléka fogyaszt zacskós leveseket. A félkész ételek közül ennek a kategóriának a termékeit használják a legtöbben. Ezt követően a snack ételek, a fagyasztott pizzák és az egytálételek következnek sorban. Egytálételeket – a GfK Hungária és a Szonda Ipsos közös, Product Media Index (PMX) adatbázisából származó adatok alapján – a 14 éven felüli lakosságnak csupán 6 százaléka fogyaszt.
Egyes termékek megkönnyítik mindennapi életünket és sok, a konyhában töltött időt takaríthatunk meg használatuk révén. Ez az az első számú termékelőny, amely az úgynevezett kényelmi termékek potenciális felhasználói körét is meghatározza. A PMX 2006. II-III. negyedéves adatai alapján a félkész ételek fogyasztói főleg a nagyvárosi, magasabb végzettségű, fiatalabb csoportokból kerülnek ki, hiszen ők azok, akik a munkájuk, illetve tanulmányaik miatt kevésbé érnek rá főzni, és ezért félkész termékeket vesznek, ételt rendelnek vagy étteremben, gyorsétteremben ebédelnek. A rendszeresen meleg ételt rendelők egyébként még az átlagosnál is kevesebb instant ételt fogyasztanak. Zacskós levest például csak 30 százalékuk.
Zacskós levesek azonban nem kizárólag a szabadidőben szűkölködők asztalára kerülnek. A termék felhasználói körében nagy számban találunk háziasszonyokat is. Ezt támasztja alá az a tény is, hogy a termékkategória fogyasztóinak az aránya a legalább 4 fős háztartásban élők, a 18 évnél fiatalabb gyermekkel rendelkező családok körében is meghaladja az átlagot.
Tipikus instant ételnek tekinthetők a fagyasztott pizzák és az „egytálételek”. Ezeket a termékeket a 30 évnél fiatalabb korosztály, a Budapesten és megyeszékhelyen élők, a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők vásárolják leginkább, de a kisgyermekes és a nagyobb családokban is kiugróan kedveltek.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Szárazság, technológiai verseny és összefogás: beindult a hazai dinnyeszezon
Komoly kihívások közepette indul a 2025-ös magyar dinnyeszezon: a csapadékhiány,…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Áremelkedés, exportcsökkenés, új fogyasztói szokások – így alakult a baromfi- és tojáspiac 2025 első felében
Látványos változások jellemezték 2025 első félévét a hazai baromfi- és…
Tovább olvasom >