A Dunapack hullámpapír csomagolásai szinte teljesen újrahasznosítottak
A Dunapack Packaging hullámpapírból készült csomagolási megoldásai közel 90 százalékban újrafeldolgozott anyagból készülnek és ugyanekkora arányban újra is hasznosítják azokat – közölte a cég keddi közleményében.
Kiemelték: az európai papíripari szektoron belül az újrafeldolgozás aránya 71,4 százalék, ezen belül pedig kiemelkedik a hullámpapír-ágazat, amely az élen jár a körforgásos gazdaság megvalósításában.
Dennis Belkovsky, a Dunapack Kft. Klaszter ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a hullámpapír ipar termékei messze a legnagyobb arányban maradnak a körforgásban a csomagolások körében az EU-ban: 90 százalékos újrafeldolgozási aránnyal és 89 százalékos átlagos újrafeldolgozott alapanyag tartalommal rendelkeznek.
Olyan termékekre kell gondolni, mint azok a hullámpapír dobozok, amelyekből a boltok polcain vesszük ki a termékeket, vagy amiben a műszaki cikkek, bútorok, más tartós fogyasztási cikkek otthonunkba érkeznek – magyarázta.
Magyarországon az újrahasznosítás a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy többek között a Dunapack Packaging egyik testvérvállalata, a Hamburger Recycling Hungary Kft. gyűjti be az itt keletkező papírhulladékot, másik testvérvállalata, a Hamburger Hungária Kft. pedig ebből – plusz importból – évente 700 ezer tonna hullám-alappapírt termel – fejtette ki.
Arra is kitért: a Hamburger Hungária dunaújvárosi gyára csak 45 százalékban tudja hazai hulladékpapírból fedezni a termelését, a többit importból szerzi be. Míg a cégek ma már a papírhulladék nagy részét begyűjtik és hasznosítják, a háztartási szelektív gyűjtésben még nagy potenciál van – fűzte hozzá az ügyvezető.
A három vállalat – a Dunapack Packaging, a Hamburger Recycling Hungary, a Hamburger Hungária az osztrák családi tulajdonban lévő Prinzhorn Csoport leányvállalata. A Prinzhorn Csoport 15 országban 10 ezer munkatársat foglalkoztat, éves szinten 2,9 milliárd eurós forgalmat bonyolít le.
Kapcsolódó cikkeink
Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >Vidd magaddal bárhova: fenntartható csomagolás aktív fogyasztóknak
Az aktív fogyasztóknak szánt, ,,on-the-go” élelmiszerek kategóriája egyre nagyobb teret…
Tovább olvasom >Csomagolás újragondolva
A gyűjtőcsomagolás az FMCG szektor egyik legfontosabb eleme, amely jelentős…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >