A Dunapack hullámpapír csomagolásai szinte teljesen újrahasznosítottak
A Dunapack Packaging hullámpapírból készült csomagolási megoldásai közel 90 százalékban újrafeldolgozott anyagból készülnek és ugyanekkora arányban újra is hasznosítják azokat – közölte a cég keddi közleményében.
Kiemelték: az európai papíripari szektoron belül az újrafeldolgozás aránya 71,4 százalék, ezen belül pedig kiemelkedik a hullámpapír-ágazat, amely az élen jár a körforgásos gazdaság megvalósításában.
Dennis Belkovsky, a Dunapack Kft. Klaszter ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a hullámpapír ipar termékei messze a legnagyobb arányban maradnak a körforgásban a csomagolások körében az EU-ban: 90 százalékos újrafeldolgozási aránnyal és 89 százalékos átlagos újrafeldolgozott alapanyag tartalommal rendelkeznek.
Olyan termékekre kell gondolni, mint azok a hullámpapír dobozok, amelyekből a boltok polcain vesszük ki a termékeket, vagy amiben a műszaki cikkek, bútorok, más tartós fogyasztási cikkek otthonunkba érkeznek – magyarázta.
Magyarországon az újrahasznosítás a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy többek között a Dunapack Packaging egyik testvérvállalata, a Hamburger Recycling Hungary Kft. gyűjti be az itt keletkező papírhulladékot, másik testvérvállalata, a Hamburger Hungária Kft. pedig ebből – plusz importból – évente 700 ezer tonna hullám-alappapírt termel – fejtette ki.
Arra is kitért: a Hamburger Hungária dunaújvárosi gyára csak 45 százalékban tudja hazai hulladékpapírból fedezni a termelését, a többit importból szerzi be. Míg a cégek ma már a papírhulladék nagy részét begyűjtik és hasznosítják, a háztartási szelektív gyűjtésben még nagy potenciál van – fűzte hozzá az ügyvezető.
A három vállalat – a Dunapack Packaging, a Hamburger Recycling Hungary, a Hamburger Hungária az osztrák családi tulajdonban lévő Prinzhorn Csoport leányvállalata. A Prinzhorn Csoport 15 országban 10 ezer munkatársat foglalkoztat, éves szinten 2,9 milliárd eurós forgalmat bonyolít le.
Kapcsolódó cikkeink
Mindent egy helyről: karácsonyi ajándékért is érdemes elmenni az Auchanba
Év végén a megszokottnál nemcsak többet vásárolunk, hanem aki teheti,…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar jövője: a vállalatok 50%-a fenntartható megoldások bevezetését tűzi ki célul – A Tetra Pak felmérés eredményei
Az élelmiszergyártás továbbra is energiaigényes folyamatokra és fosszilis tüzelőanyagokra támaszkodik,…
Tovább olvasom >Raisz Anikó: a cél nem a műanyag betiltása, hanem azok biztonságos és fenntartható használatának elősegítése
A cél nem a műanyagok betiltása, hanem azok biztonságos és…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak a növekedés jelei
A legfrissebb statisztikák alapján a magyar kiskereskedelmi szektorban már láthatóak…
Tovább olvasom >A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása rengeteg veszéllyel jár
A világgazdaság nyugati és keleti blokkra szakadása olyan méretű károkat…
Tovább olvasom >Az EU újabb alternatív fehérjeforrást engedélyezett: itt a lisztbogár lárvapor
Az Európai Unió újabb lépést tett az alternatív fehérjeforrások bevezetése…
Tovább olvasom >