A Dunapack hullámpapír csomagolásai szinte teljesen újrahasznosítottak
A Dunapack Packaging hullámpapírból készült csomagolási megoldásai közel 90 százalékban újrafeldolgozott anyagból készülnek és ugyanekkora arányban újra is hasznosítják azokat – közölte a cég keddi közleményében.

Fontos az újrahasznosítás
Kiemelték: az európai papíripari szektoron belül az újrafeldolgozás aránya 71,4 százalék, ezen belül pedig kiemelkedik a hullámpapír-ágazat, amely az élen jár a körforgásos gazdaság megvalósításában.
Dennis Belkovsky, a Dunapack Kft. Klaszter ügyvezető igazgatója a közlemény szerint elmondta, hogy a hullámpapír ipar termékei messze a legnagyobb arányban maradnak a körforgásban a csomagolások körében az EU-ban: 90 százalékos újrafeldolgozási aránnyal és 89 százalékos átlagos újrafeldolgozott alapanyag tartalommal rendelkeznek.
Olyan termékekre kell gondolni, mint azok a hullámpapír dobozok, amelyekből a boltok polcain vesszük ki a termékeket, vagy amiben a műszaki cikkek, bútorok, más tartós fogyasztási cikkek otthonunkba érkeznek – magyarázta.
Magyarországon az újrahasznosítás a gyakorlatban úgy valósul meg, hogy többek között a Dunapack Packaging egyik testvérvállalata, a Hamburger Recycling Hungary Kft. gyűjti be az itt keletkező papírhulladékot, másik testvérvállalata, a Hamburger Hungária Kft. pedig ebből – plusz importból – évente 700 ezer tonna hullám-alappapírt termel – fejtette ki.
Arra is kitért: a Hamburger Hungária dunaújvárosi gyára csak 45 százalékban tudja hazai hulladékpapírból fedezni a termelését, a többit importból szerzi be. Míg a cégek ma már a papírhulladék nagy részét begyűjtik és hasznosítják, a háztartási szelektív gyűjtésben még nagy potenciál van – fűzte hozzá az ügyvezető.
A három vállalat – a Dunapack Packaging, a Hamburger Recycling Hungary, a Hamburger Hungária az osztrák családi tulajdonban lévő Prinzhorn Csoport leányvállalata. A Prinzhorn Csoport 15 országban 10 ezer munkatársat foglalkoztat, éves szinten 2,9 milliárd eurós forgalmat bonyolít le.
Kapcsolódó cikkeink
Nem a méret számít, hanem a partnerség: a Dunapacknál a kis ügyfelekre is nagy figyelem jut
Interjú Szőnyi Zoltánnal, a Dunapack Packaging értékesítési igazgatójával A csomagolóiparban…
Tovább olvasom >Új festmények a Mizo Art Coffee csomagolásain
A Mizo Coffee Selection idén nyáron ismét újraértelmezi a kávézás…
Tovább olvasom >Színt vált a csomagolás, ha romlik az étel – új találmány forradalmasíthatja az élelmiszer-pazarlás elleni harcot
Három spanyol fiatal, Pilar Granado, Pablo Sosa Domínguez és Luis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >„Ez egy politikai termék” – Az árrésstopról és a kiskereskedelem válságáról beszélt az MNKSZ főtitkára
Szakmailag nem indokolható, mégis maradhat – így foglalható össze az…
Tovább olvasom >Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >