Újabb cég küzd a bőrrák ellen

Szerző: trademagazin Dátum: 2011. 08. 18. 08:10

Idén először szervezi meg a dm a Nap gyermekei CSR kampányt. Célja a kampánnyal az, hogy a kiskorú gyermekeket a megelőzés biztonságával óvja a káros napsugaraktól és megtanítsa őket arra, hogyan védekezzenek megfelelően, amikor kint játszanak a napon.

A World Health Organisation (WHO) eredményei szerint évente 2-3
millió embernél alakul ki veszélyes bőrrák, ebből közel 132.000
melanoma, amely az egyik legrosszabb mind közül. Sajnos, egyre gya-
koribb, hogy fiatalokat és gyerekeket érint ez a betegség. A kialakulás
rizikója magasabb azoknál az embereknél, akiknél kiskorukban erős
leégés történt, és azoknál is, akik időről-időre intenzíven tették ki bő-
rüket a káros napsugaraknak, vagy a művileg kialakított UV sugár-
zásnak.

A programban együttműködő bőrgyógyász szakorvos, Dr. Sápy Mó-
nika (Telki Kórház) arra figyelmeztet bennünket, hogy a gyermekkori
napégés különösen veszélyes, ezért a 6 év alatti gyermekek napvédelme kiemelt jelentőséggel bír, így azt tanácsolja, hogy a szülők alkalmazzanak erős, UVA és UVB szűrőt is tartalmazó fényvédő készítményt és mindig adjanak pamut ruhát és sapkát, ill. napszemüveget gyermekükre! Továbbá nagyon fontos odafigyelni arra, hogy a csecsemőket direkt
napfényhatás ne érje!

Tehát a megelőzés szempontjából legfőképp a gyermekeket és az
édasanyákat kell felvilágosítani az egész éven át tartó (nemcsak a ten-
gerparti) napsugarak elleni védekezés fontosságáról. Ezért a Nap gyer-
mekei kampány keretében a dm partnerek és szakemberek segítségé-
vel a napvédelem és a megelőzés tudatosítását és fontosságát szeretné hangsúlyozáni a hétköznapokban.

Kapcsolódó cikkeink