A digitális jövő
A kiskereskedelmi forgalom az elmúlt években bővült, ez évben is 4% körüli növekedéssel számolhatunk. Az árbevétel a legnagyobb ütemben a webkereskedelemben fejlődött, növekedése 2016-ban megközelítette a 30%-ot.
Mire számíthatunk a jövőben? Erről beszélgettem nemrég Pataki Gáborral, a Sharing Economy Szövetség elnökével, aki futurisztikus képet vázolt fel a digitalizáció várható hatásáról. A forgalom egyre nagyobb része digitális szolgáltatásokon keresztül kerül kiszolgálásra. Az elektronikus fizetés, ezen belül is a mobileszközök részaránya meghatározó lesz. Az elektronikus fizetés elterjedését 2019. július 1-től bevezetendő azonnali utalások rendszere is nagymértékben támogatni fogja, mely a hét minden napján 24 órában biztosítani fogja a termékek, szolgáltatások vásárlásakor a fizetendő ellenérték 5 másodpercen belüli fizetését. Mégpedig közvetlenül eladó és vevő bankszámlája közötti utalással, amihez másodlagos azonosítókat, például e-mail címet, telefonszámot lehet majd használni. Ezek az adatok könnyen feldolgozhatók QR-kód vagy NFC-technológia segítségével.
A vásárlásösztönzés forradalma előtt állunk: azok a kereskedők tudnak nagyobb forgalombővülést elérni, akik a vevőkre lebontott vásárlói adatok elemzésében az élen járnak. A vásárlók kiszolgálását úgy kell fejleszteni, hogy a vásárlás kényelmesebb, élményszerűbb legyen, és a vásárlásra fordított idő csökkenjen. A házhozszállítás, előrendelés új dimenziókat kaphat, arányuk jelentősen megnőhet. Az automatizált, robotizált áru-előkészítés gyógyír lehet a létszámhiányra és a növekvő bérköltségekre. Mint arról hírt kaptunk, az első eladó és személyzet nélküli bolt már meg is nyílt.
Az elnök úr a beszélgetés során hosszasan ecsetelte a bitcoinban rejlő lehetőségeket – pár nappal később megjelent, hogy az ausztrál kormány pénzként kezeli július 1-től. Az interneten olvasható, hogy a Mastercard is teszteli a blokchain technológiát…
Hogy milyen gyorsan fognak elterjedni ezek a változások, új technológiák, azt nem tudni. De hogy foglalkoznunk kell velük, abban biztos vagyok. //
Nagybani Piac
Kapcsolódó cikkeink
A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >Lánchíd Klub októberi exkluzív: Magas vásárlóerő mellett is vannak kihívások: a belga piac, közelről
Szautner Péter, a FrieslandCampina nemzetközi vezérigazgatója a Lánchíd Klub októberi találkozóján a…
Tovább olvasom >Paradigmaváltás küszöbén az élelmezésben – A Lánchíd Klub szeptemberi ülésének vendége volt: Szöllősi Réka élelmiszer-politikai szakértő
Hátrányból indulunk! Egy globális paradigmaváltás küszöbén állunk! 2030-ig a G20…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fókuszban a zöldség-gyümölcs
2025 tavasza nem csak azért fontos a zöldség-gyümölcs ágazatban, mert…
Tovább olvasom >A magyar élelmiszeripar jövője: fenntartható innováció
A mai fogyasztó egyre tudatosabb, egészség- és környezettudatossággal közelít az…
Tovább olvasom >