A dezodor és a tusfürdő a legkedveltebb

Szerző: trademagazin Dátum: 2009. 11. 27. 00:04

Egyre népszerűbb karácsonyi ajándék a dekoratív csomagolású testápoló szer és kozmetikum – állapítja meg a Nielsen. Több mint 3 milliárd forint értékben adtak el ilyen ajándékcsomagokat a kiskereskedelemben tavaly; 9 százalékkal többet, mint 2007-ben.

Tavaly november első hetében kezdett érzékelhetően emelkedni az ajándékcsomagok vásárlása. Végül a karácsonyi csomagok teljes forgalmának közel kétharmada három hét alatt bonyolódott le. A forgalom nagyobb része, 59 százaléka a nők számára összeállított ajándékcsomagokra juotott, a többit férfiaknak vásárolták.
Az ajándékozók összecsomagolva a legtöbbet dezodorból és tusfürdőből tettek a csomagokba, egyaránt közel 1 milliárd forint értékben. Utánuk sorrendben a test- és kézápoló krém, szappan majd sampon következik.
Ugyanakkor szélesedett a választék. Amíg tavalyelőtt november-decemberben az üzletek 733 különböző ajándék-összeállítást kínáltak, addig múlt évben már 877-et. A növekedés oka, hogy a korábbi évekkel szemben több gyártó jelent meg karácsonyi ajándékcsomagos kínálattal. 
A mennyiségi eladás stabilan 2 millió darab csomag tavaly is, 2007-ben is. Ugyanakkor a piac némileg eltolódott a legalacsonyabb áraktól a közepesek irányába.
Változott a kereskedelmi csatornák pozíciója. Értékben a drogériák egyik évről a másikra 9 százalékkal több ajándékcsomagot forgalmaztak. A 400 négyzetméteres és kisebb üzleteknél pedig plusz 10 százalékot regisztrált a Nielsen.
 A hipermarketek forgalma 12 százalékkal csökkent, míg a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres bolttípusé 18-cal.
Így a hipermarket piaci részesedése tavaly november-decemberben az ajándékcsomagok értékben mért eladásából 56 százalék, a drogéria mutatója 37, a hagyományos, 400 négyzetméteres és kisebb csatorna részaránya 4, míg a 401-2500 négyzetméteres üzlettípusé 3 százalék.



Kapcsolódó cikkeink