Nem terveztetik szakemberrel a design a magyar kkvk
Nem tekintik a designt a siker szempontjából döntő tényezőnek a magyar kis- és középvállalkozások – derült ki a Magyar Formatervezési Tanács által megrendelt felméréséből.
Az MTI-hez eljuttatott közlemény szerint a 200 cég megkérdezésével idén szeptemberben készült kutatás arra kereste a választ, hogy egy-egy vállalat sikerességében mekkora szerepet játszik a formatervezés, illetve hogy létezik-e designszemléletű gondolkodás a hazai kis- és középvállalkozások körében.
A kutatásból kiderült, hogy a világgazdasági válság előtt alakult cégek fontosabbnak tartják a designt, mint azok, amelyek még nem éltek át „egy nehezebb időszakot”.
A Medián által készített felmérés rámutatott arra is, hogy a diplomás középvezetők és a döntéseket előkészítő alkalmazottak tisztában vannak a design hasznosságával, míg a cégeket irányító menedzserek általában szkeptikusabbak. „Jellemzően olyan értéknek tekintik a designt, amelyre a válság idején nem lehet költeni” – olvasható a közleményben.
A felmérésben vizsgált három design-elemből (honlap, névjegykártya, logo), illetve a teljes arculatból a cégek 94 százalékban használnak legalább egyet, de csak 53 százalékuk tervezteti ezeket szakemberrel. „Ez utóbbi értéknél legalább 75 százalékot kellene elérnünk, ha az Európai Design Management Díjban tapasztalt osztrák, portugál vagy cseh jelenléthez szeretnénk közelíteni” – idézte a sajtóközlemény Bendzsel Miklóst, a Magyar Formatervezési Tanács elnökét, aki az Európai Design Vezetőtestület tagja is.
Az elnök szerint a designra fordított összegek gyorsan, 12-18 hónap alatt megtérülnek. A felmérésből azonban kiderült, hogy a vizsgált vállalatoknak háromnegyede úgy vélte, a formatervezésre fordított pénzek csak hosszú távon térülnek meg.
(MTI)
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A Trade magazin idén is megkérdezi az Olvasói véleményét a karácsonyi tv-reklámokról! Szavazzon Ön is!
A közönségszavazás 2024. december 12. és 19. között zajlik. 🎁…
Tovább olvasom >FRUIT LOGISTICA 2025: Számos innovációval várja az érdeklődőket a kiállítás
A nemzetközi gyümölcs- és zöldségkereskedelem képviselői 2025-ben ismét Berlinben találkoznak.…
Tovább olvasom >EuroCIS 2025: Komoly érdeklődés mutatkozik a kiskereskedelmi technológia szakvására iránt
Az Amazon és a TikTok nemrég egy olyan megállapodást kötött,…
Tovább olvasom >