A Decathlon lett Az év kereskedője
A Decathlon lett idén Az Év Kereskedője verseny abszolút győztese. A sportszeráruházlánc elsősorban digitális szolgáltatásaival nyerte el a független szakmai zsűri elismerését. Második helyezettként került az élmezőnybe a CSR kategóriában is ezüstérmes Aldi, a képzeletbeli dobogó harmadik fokára pedig a Burger King és a Príma Mágnáskert Csemege állhatott a hagyományteremtő szándékkal meghirdetett versenyben.
A Mastercard idén hirdette meg első alkalommal Az Év Kereskedője versenyt azzal a céllal, hogy felhívja a figyelmet az eredeti és különleges megoldásokra, valamint inspirálja a fejlesztéseket, bővítéseket és elismerésben részesítse azokat a kereskedőket, akik minden téren szeretnének többet nyújtani vásárlóiknak. Öt kategóriában összesen 46 pályázat érkezett, melyekből hétfős független szakmai zsűri választotta ki a legkiemelkedőbbeket.
A legjobb fizetést szolgáló digitális megoldás kategóriában idén a Tesco lett az első, Scan&Shop szolgáltatásával. A díjazott megoldás a mindennapos vásárlást könnyíti meg azzal, hogy a vevők egyből a saját táskájukba helyezhetik a termékeket a vonalkódok beszkennelését követően, vagyis nem kell sorban állniuk, és a pénztárnál ki-be pakolniuk. A kategória második helyezettje a Telenor lett a Telenor Wallet alkalmazással, amely már több mint 450 ezer okostelefonon megtalálható, a harmadik helyen pedig a City Taxi végzett.
A legjobb multichannel értékesítés kategóriában a szervezők olyan kereskedők nevezését várták, akik többcsatornás értékesítési stratégiát követnek, azaz fizikai bolt mellett online is értékesítenek. A pályázatokban szerepelt az, hogy miként egészíti ki egymást a két értékesítési modell, a kereskedő a fizikaihoz képest milyen különbségeket tapasztal az online értékesítésben, és ehhez milyen információkat, adatokat gyűjt, illetve milyen visszaigazolásokat kap a vásárlóktól. Ebben a kategóriában a Hervis pályázata bizonyult a legjobbnak, második a Cartour utazási iroda lett, a harmadik helyért járó elismerést pedig Boja Marianna kapta a Babi néni gyógyfüvei vállalkozásával.
Az egyik legnépszerűbb kategória A legjobb ügyfélélmény volt, 21 érvényes pályázattal. Olyan kereskedők szálltak versenybe a címért, akik a termékértékesítés során extra élményt nyújtanak vásárlóiknak. A kategória győztese a Vinotrend Kft. – Borháló borkereskedelmi hálózat lett. A második helyezettnek járó oklevelet – az egyébként abszolút győztes, digitális okosáruházként is működő Decathlon vehette át, a harmadik helyet pedig a Ma este Színház! csapata szerezte meg azzal, hogy last minute színházjegy-értékesítési programjával különleges élményt nyújt a kultúrakedvelőknek.
A legjobb lojalitás program kategóriában a Burger King nyerte el a győztesnek járó jutalmat. Ezzel a díjjal azokat a kereskedőket értékelte a zsűri, akik minimum 3 hónapos, magyar fejlesztésű, legalább részben digitális alapú hűségprogramot vezettek be, valódi vagy virtuális lojalitás-kártyahasználattal. Ebben a témában a második a Super Shop, a harmadik a Book24 Könyvkereskedelmi Zrt. lett.
Két első helyezettet hirdettek A legjobb társadalmi felelősségvállalási program kategóriában. Holtversenyben végzett az élen a Lidl és a Campona Játszóház, őket másodikként az Aldi és harmadikként a Coop követte.
Az öt kategóriában nevező kereskedők pályázatai közül az abszolút első díjat a legkiemelkedőbb megoldás kapta. A zsűri értékelési szempontjai közül az eredetiség és a hatékonyság mellett a következetes és koherens kivitelezés, a kreatív kommunikáció, valamint az adott megoldásban rejlő fejlesztési, bővítési lehetőségek voltak fókuszban. Az Év Kereskedője 2016 díjat az egyéb kategóriában nem nyertes vállalkozások is megkaphatták.
„A Mastercard az innováció iránt elkötelezett fizetési és technológiai vállalatként feladatának érzi, hogy kiemelje és bemutassa a nagyközönségnek a kereskedelemben használt innovatív megoldásokat” – mondta Eölyüs Endre, a Mastercard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója. „Örülünk annak, hogy a hazai kereskedők meglátták Az Év Kereskedője versenyben rejlő lehetőségeket, és harmincheten úgy döntöttek, indulnak a megmérettetésen. Ezzel a versennyel nem csak a kiváló kereskedőket szeretnénk elismerni, de a fogyasztóknak is iránymutatást kívánunk adni, bíztatva őket az innovatív megoldások kipróbálására.”
Az idei év legjobbjait a Business Days 2016 konferencián hirdették ki Tapolcán 2016. szeptember 28-án este, ünnepélyes díjátadó keretében. A kategóriák győztesei egy éven át (2016. október 1. és 2017. szeptember 30. között) használhatják a „Az Év Kereskedője 2016” emblémát és megnevezést.
A teljes rangsor:
„Az év kereskedője” kategória
- Decathlon
- Aldi Magyarország
- Burger King
3. Príma Mágnáskert Csemege
„A legjobb fizetést szolgáló digitális megoldás” kategória
- TESCO
- Telenor Magyarország
- City Taxi Fuvarszervező Szövetkezet
„A legjobb multichannel fejlesztés” kategória
- Hervis
- CARTOUR Idegenforgalmi Szolgáltató Kft.
- Boja Marianna E.V.
„A legjobb ügyfélélmény” kategória
- Vinotrend Kft – Borháló borkereskedelmi hálózat
- Decathlon
- Ma este Színház
„A legjobb lojalitás program” kategória
- Burger King
- SuperShop
- Book24 Könyvkereskedelmi Zrt.
„A legjobb társadalmi felelősségvállalási (CSR) program”
1. Campona Játszóház / Luduspark Kft.
1. Lidl Magyarország
2. Aldi Magyarország
2. Sky Marketing Kft. (CO-OP Hungary Zrt. megbízásából)
A szakmai zsűri tagjai voltak:
Dr. Totth Gedeon | Budapesti Gazdasági Egyetem | intézetvezető, főiskolai tanár |
Kereskedelmi és Marketing Intézet | ||
Szabó Gábor | Ingenico Hungary Kft. | vezérigazgató |
Bessenyei István | Laurel Számítástechnikai Kft | tulajdonos-vezérigazgató |
Kozák Ákos | Gfk Hungária Piackutató Intézet | ügyvezető igazgató |
Házi Zoltán | Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara | osztályelnök |
Hermann Zsuzsanna | Trade Magazin | főszerkesztő |
Vatai Krisztina | GS1 Magyarország Nonprofit Zrt. | üzletfejlesztési igazgató |
A verseny szervezője a Wonderduck Agency, szakmai partnere a Trade Magazin.
Kapcsolódó cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >A TikTok hódítója: Dubaji csokiőrület a Lidlben
A karácsonyi ünnepek közeledtével egyre nagyobb kereslet mutatkozik egy igazán…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >