A csomagolásról és csomagolási hulladékról szóló rendeletjavaslat veszélyt jelenthet a szezonális termékekre
A csomagolásról és csomagolási hulladékról szóló rendeletjavaslat (PPWR) tervezete szerint a jövőben a csomagolás minimalizálása áll a fókuszban. A Bundesverband der Deutschen Süßwarenindustrie (BDSI), vagyis a Német Édességipari Szövetség aggodalmát fejezte ki amiatt, hogy az EU tervei veszélybe sodorják a díszített csomagolással ellátott kedvelt szezonális édességeket, például csokoládé nyuszikat.
Az Európai Parlamentétől eltérően az Európai Tanács álláspontja nem biztosít mentességet a szezonális termékekre vagy az ajándékcsomagolásra vonatkozóan. A csomagolások kötelező minimalizálására vonatkozó mentesség jelenleg csak a védjegy- vagy formatervezésiminta-oltalommal rendelkező termékekre vonatkozik. A BDSI szerint azonban különösen a kis- és középvállalkozások nem tudnak minden egyes termékükre védjegy- vagy formatervezésiminta-oltalmat kérni a jelentős költségek és adminisztratív erőfeszítések miatt.
– Egy masni elhagyásával például elveszhet egy termék ajándékozásra való alkalmassága, hiszen éppen ez a díszítés tesz egyedivé számos népszerű terméket. Az EU Tanácsának tervei szerint egy pralinédoboz különleges kialakítása már nem lenne lehetséges – mondta Dr. Carsten Bernoth, a BDSI ügyvezető igazgatója.
A BDSI ezért az Európai Parlament álláspontját támogatja határozottan, amely a csomagolás tisztán védő funkciója mellett a különleges alkalmakra szóló kialakítást is figyelembe veszi.
A PPWR-rendeletről szóló háromoldalú politikai egyeztetések ma, 2024. február 5-én kezdődnek.
Kapcsolódó cikkeink
Lezajlott az első Fenntartható Csomagolás Fórum
2025. június 4-én a Pasaréti Közösségi Házban került megrendezésre az…
Tovább olvasom >A dm első alkalommal készített fenntarthatósági jelentést
A dm első alkalommal készített közös fenntarthatósági jelentést a csoport…
Tovább olvasom >Taroltak a soproni egyetemisták a 2025-ös HUNGAROPACK STUDENT csomagolási versenyen
Kimagasló tehetségükről és szakmai felkészültségükről tettek tanúbizonyságot a Soproni Egyetem…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >