A csomagolás soha nem volt még ennyire fontos
A csomagolóipar egyik legizgalmasabb időszakát éljük. A szerény, egyszerű csomagolás, funkciógazdag kommunikációs platformmá válik, ami segít tájékoztatni a fogyasztói közönséget az általa igényelt, fontosnak tartott dolgokról – legyen szó szén-dioxid-csökkentésről, egészséges életmódról vagy márkahitelességről –, és képes érzelmi kapcsolatot kiépíteni vele. De hogyan tud csomagolásunk ehhez felzárkózni? Minek kell megfelelnie 2021-ben egy hatékony csomagolásnak?
A DS Smith, a világ egyik vezető, fenntartható csomagolási megoldásokat szállító cége, globális szintű tapasztalatait, elemzéseit összegezte az idei év csomagolástrendjeiről. A 2021 Packaging Trends Guide 3 új, izgalmas trendet jelez, amelyek mentén érdemes újragondolni a csomagolás szerepét, funkcióit, hogy hatékonyan segítse a fogyasztók márka iránti elköteleződését.
Akár hisszük, akár nem, nem a COVID-19 az egyetlen tényező, amely a csomagolási trendeket befolyásolja 2021-ben. A lenyűgöző emberi történetek elmesélésétől, a legújabb QR- és AR- (Augmented Reality) technológiák alkalmazásán át a fenntarthatóság új szintre emeléséig, mind-mind fókuszba kerülnek 2021-ben.
>> A storytelling olyan új trend, amely nemcsak a csomagolást, hanem a márkát is egészen új szintre tudja emelni. A csomagolásba épített történetmesélés révén emocionális szintű kötődést teremthetünk fogyasztóinkkal, érzelmi reakciókat válthatunk ki belőlük. Az így létrejövő különleges kapcsolat hatására a fogyasztók azonosulhatnak cégünkkel, termékeinkkel, ami a márkánk iránti elköteleződéshez és a vásárlásához vezet.
>> A fenntarthatóság alapértékké válik. Nemcsak a fogyasztók részéről, hanem a vállalati, márka oldalról is a szabályozások és a felelős üzleti gyakorlat miatt.
A sokszor emlegetett 5R (refuse, reduce, reuse, repurpose, recycle) gondolkodás fogja meghatározni a tudatos márkaépítést, tervezést és a csomagolást is.
>> Az intelligens csomagolások a tervezés, a hálózati kapcsolódás és az adatközpontú intelligencia segítségével értéket teremtenek a fogyasztók számára. Szigorúan arra összpontosítanak, hogy előnyöket biztosítsanak az embereknek, valamint a kényelem és az információk révén növeljék a vásárlási élményt. Az intelligens csomagok rendkívül jól funkcionálnak, vonzóak, interaktívak, és a fogyasztási cikkek és az e-kereskedelem jövőjét képviselik.
Bár úgy érezhetjük, hogy a bizonytalanság időszakát éljük. Ám egy biztos a 2021-es csomagolási trendek terén: azok a márkák, amelyek képesek kommunikálni az emberekkel, gazdagítják őket a vágyott információkkal, kapcsolatokkal, és megkönnyítik az életüket, garantáltan sokat lépnek előre a márkahűség kialakításában.
>> Amennyiben részletesebben szeretné megismerni a csomagolás trendjeit, forduljon hozzánk bátran! Örömmel osztjuk meg tudásunkat.
Elérhetőségeink:
DS Smith Packaging Hungary
ds.smith.sales@dssmith.com
www.dssmithpackaging.hu
blog.dssmith.com/hu (x)
Kapcsolódó cikkeink
Törlők viadala
A háztartási papírtörlők mindennapi életünk elengedhetetlen kellékei, amelyek kényelmet és…
Tovább olvasom >Közzétette harmadik Fenntarthatósági jelentését az AutoWallis
Közzétette a tavalyi évről szóló Fenntarthatósági jelentését az AutoWallis Csoport,…
Tovább olvasom >Újrahasznosítható szupermarketet épít az Edeka
Németország vezető üzletlánca, az Edeka fenntartható „Triqbriq fa építési rendszert”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért tűnik kihagyhatatlannak a XI. Laurel Retail Konferencia?
Ha van esemény, amellyel kapcsolatban soha nem lehet azt mondani,…
Tovább olvasom >A legolcsóbb élelmiszereket vizsgálták a Nébih szakemberei
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) a fogyasztók védelme érdekében az…
Tovább olvasom >Már az üzletek polcain a Szentkirályi Magyarország betétdíjas PET-palackjai
A Szentkirályi Magyarország az elsők között kezdte meg a DRS…
Tovább olvasom >