A csomagolás soha nem volt még ennyire fontos
A csomagolóipar egyik legizgalmasabb időszakát éljük. A szerény, egyszerű csomagolás, funkciógazdag kommunikációs platformmá válik, ami segít tájékoztatni a fogyasztói közönséget az általa igényelt, fontosnak tartott dolgokról – legyen szó szén-dioxid-csökkentésről, egészséges életmódról vagy márkahitelességről –, és képes érzelmi kapcsolatot kiépíteni vele. De hogyan tud csomagolásunk ehhez felzárkózni? Minek kell megfelelnie 2021-ben egy hatékony csomagolásnak?
A DS Smith, a világ egyik vezető, fenntartható csomagolási megoldásokat szállító cége, globális szintű tapasztalatait, elemzéseit összegezte az idei év csomagolástrendjeiről. A 2021 Packaging Trends Guide 3 új, izgalmas trendet jelez, amelyek mentén érdemes újragondolni a csomagolás szerepét, funkcióit, hogy hatékonyan segítse a fogyasztók márka iránti elköteleződését.
Akár hisszük, akár nem, nem a COVID-19 az egyetlen tényező, amely a csomagolási trendeket befolyásolja 2021-ben. A lenyűgöző emberi történetek elmesélésétől, a legújabb QR- és AR- (Augmented Reality) technológiák alkalmazásán át a fenntarthatóság új szintre emeléséig, mind-mind fókuszba kerülnek 2021-ben.
>> A storytelling olyan új trend, amely nemcsak a csomagolást, hanem a márkát is egészen új szintre tudja emelni. A csomagolásba épített történetmesélés révén emocionális szintű kötődést teremthetünk fogyasztóinkkal, érzelmi reakciókat válthatunk ki belőlük. Az így létrejövő különleges kapcsolat hatására a fogyasztók azonosulhatnak cégünkkel, termékeinkkel, ami a márkánk iránti elköteleződéshez és a vásárlásához vezet.
>> A fenntarthatóság alapértékké válik. Nemcsak a fogyasztók részéről, hanem a vállalati, márka oldalról is a szabályozások és a felelős üzleti gyakorlat miatt.
A sokszor emlegetett 5R (refuse, reduce, reuse, repurpose, recycle) gondolkodás fogja meghatározni a tudatos márkaépítést, tervezést és a csomagolást is.
>> Az intelligens csomagolások a tervezés, a hálózati kapcsolódás és az adatközpontú intelligencia segítségével értéket teremtenek a fogyasztók számára. Szigorúan arra összpontosítanak, hogy előnyöket biztosítsanak az embereknek, valamint a kényelem és az információk révén növeljék a vásárlási élményt. Az intelligens csomagok rendkívül jól funkcionálnak, vonzóak, interaktívak, és a fogyasztási cikkek és az e-kereskedelem jövőjét képviselik.
Bár úgy érezhetjük, hogy a bizonytalanság időszakát éljük. Ám egy biztos a 2021-es csomagolási trendek terén: azok a márkák, amelyek képesek kommunikálni az emberekkel, gazdagítják őket a vágyott információkkal, kapcsolatokkal, és megkönnyítik az életüket, garantáltan sokat lépnek előre a márkahűség kialakításában.
>> Amennyiben részletesebben szeretné megismerni a csomagolás trendjeit, forduljon hozzánk bátran! Örömmel osztjuk meg tudásunkat.
Elérhetőségeink:
DS Smith Packaging Hungary
ds.smith.sales@dssmith.com
www.dssmithpackaging.hu
blog.dssmith.com/hu (x)
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >ESG – a fenntarthatósági szabványokról jogi szemmel
2023 decembere óta számos jogszabály látott napvilágot az ESG-részletszabályokról, amelyben…
Tovább olvasom >További cikkeink
A kártyás fizetés ma már alapelvárás a kereskedőktől
„A kártyaelfogadás ma már olyan, mint egy közműszolgáltatás: alapelvárás. Aki…
Tovább olvasom >Rekordösszegű adomány a P&G paralimpikonokat támogató kampányában
Több mint húszmillió forint gyűlt össze A Mindennapok Bajnokai elnevezésű…
Tovább olvasom >Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >