A csomagolás soha nem volt még ennyire fontos

Szerző: Trademagazin Dátum: 2021. 03. 22. 10:21

A csomagolóipar egyik legizgalmasabb időszakát éljük. A szerény, egyszerű csomagolás, funkciógazdag kommunikációs platformmá válik, ami segít tájékoztatni a fogyasztói közönséget az általa igényelt, fontosnak tartott dolgokról – legyen szó szén-dioxid-csökkentésről, egészséges életmódról vagy márkahitelességről –, és képes érzelmi kapcsolatot kiépíteni vele. De hogyan tud csomagolásunk ehhez felzárkózni? Minek kell megfelelnie 2021-ben egy hatékony csomagolásnak?

 

DS Smith logo

A DS Smith, a világ egyik vezető, fenntartható csomagolási megoldásokat szállító cége, globális szintű tapasztalatait, elemzéseit összegezte az idei év csomagolástrendjeiről. A 2021 Packaging Trends Guide 3 új, izgalmas trendet jelez, amelyek mentén érdemes újragondolni a csomagolás szerepét, funkcióit, hogy hatékonyan segítse a fogyasztók márka iránti elköteleződését.

Akár hisszük, akár nem, nem a COVID-19 az egyetlen tényező, amely a csomagolási trendeket befolyásolja 2021-ben. A lenyűgöző emberi történetek elmesélésétől, a legújabb QR- és AR- (Augmented Reality) technológiák alkalmazásán át a fenntarthatóság új szintre emeléséig, mind-mind fókuszba kerülnek 2021-ben.

>> storytelling olyan új trend, amely nemcsak a csomagolást, hanem a márkát is egészen új szintre tudja emelni. A csomagolásba épített történetmesélés révén emocionális szintű kötődést teremthetünk fogyasztóinkkal, érzelmi reakciókat válthatunk ki belőlük. Az így létrejövő különleges kapcsolat hatására a fogyasztók azonosulhatnak cégünkkel, termékeinkkel, ami a márkánk iránti elköteleződéshez és a vásárlásához vezet.

>> fenntarthatóság alapértékké válik. Nemcsak a fogyasztók részéről, hanem a vállalati, márka oldalról is a szabályozások és a felelős üzleti gyakorlat miatt.
A sokszor emlegetett 5R (refuse, reduce, reuse, 
repurpose, recycle) gondolkodás fogja meghatározni a tudatos márkaépítést, tervezést és a csomagolást is.

>> Az intelligens csomagolások a tervezés, a hálózati kapcsolódás és az adatközpontú intelligencia segítségével értéket teremtenek a fogyasztók számára. Szigorúan arra összpontosítanak, hogy előnyöket biztosítsanak az embereknek, valamint a kényelem és az információk révén növeljék a vásárlási élményt. Az intelligens csomagok rendkívül jól funkcionálnak, vonzóak, interaktívak, és a fogyasztási cikkek és az e-kereskedelem jövőjét képviselik.

Bár úgy érezhetjük, hogy a bizonytalanság időszakát éljük. Ám egy biztos a 2021-es csomagolási trendek terén: azok a márkák, amelyek képesek kommunikálni az emberekkel, gazdagítják őket a vágyott információkkal, kapcsolatokkal, és megkönnyítik az életüket, garantáltan sokat lépnek előre a márkahűség kialakításában.

>> Amennyiben részletesebben szeretné megismerni a csomagolás trendjeit, forduljon hozzánk bátran! Örömmel osztjuk meg tudásunkat.

Elérhetőségeink:

DS Smith Packaging Hungary

ds.smith.[email protected].com

www.dssmithpackaging.hu

blog.dssmith.com/hu (x)

Kapcsolódó cikkeink