A csokinyúl és a csokitojás a húsvéti időszak legnépszerűbb termékei
Változatlanul a csokinyúl és a csokitojás a húsvéti édességpiac slágertermékei, a gyártók emellett az ünnepi időszakban is számos innovatív termékkel készülnek az ünnepi időszakra. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetségének közös piaci körképe szerint az ár-érték arány a korábbiaknál is nagyobb hangsúlyt kap a vásárlói döntések során, a forgalom azonban várhatóan a korábbi évek szintjén lesz az idén is.
Közeledik a húsvét, a boltok polcain pedig már hetek óta sorakoznak a különböző csokoládéból készült figurák, édességek. Az elmúlt évekhez hasonlóan idén is rendkívül széles kínálatból válogathatnak a húsvéti édességet kereső vásárlók. A korábbi néhány évben – a 2020-as covid-járvány elejét kivéve – stabil volt az ünnepi édességforgalom, ezért a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara és a Magyar Édességgyártók Szövetsége szerint az idén is kedvező szezonban bízhatnak a hazai gyártók. Bár az inflációs időszak kezdete óta megfigyelhető, hogy a növekvő árak miatt általánosan kevesebb édességet vásárolnak a magyar emberek, remélhetőleg ez a tendencia a húsvéti vásárlásokat nem érinti majd, így a múlt években megszokott forgalom várható.
A gyártók várakozásai szerint az ár-érték arány az idén minden eddiginél jobban befolyásolja majd a keresletet, a vásárlók kétszer is meggondolják, milyen terméket választanak a pénzükért. Remélhetőleg a korábbi évekhez hasonlóan a vásárlók továbbra is a minőségre szavaznak majd, így a különböző, alacsonyabb élvezeti értékkel bíró, kakaómasszából készült termékek helyett a valódi csokoládét választják majd a legtöbben.
Ahogyan a korábbi években, úgy várhatóan az idén is a csokinyuszi és a csokitojás lesz a legkelendőbb portéka, bár a gyártók emellett számos érdekességgel és innovatív termékkel várják a fogyasztókat. Kedveltek a különböző ajándékcsomagok, amelyekben többféle édesség, vagy akár kisebb-nagyobb játékfigura is található. A csokoládéfigurák mellett népszerűek a különböző cukorkák is. De nemcsak az ünnepre készülnek a gyártók fejlesztésekkel: új ízek, új formák, új receptúrákkal készült édességek kerülnek piacra. Nagy lehetőség rejlik például a különböző funkcionális, vagy mentes édességekben, emellett a gyártók egyre nagyobb hangsúlyt helyeznek az innovatív csomagolások fejlesztésére is.
Kapcsolódó cikkeink
A hagyományos ízek mellett egyre több különleges ízvilágú szaloncukor színesíti a kínálatot
A hagyományos ízesítéstől a különleges gyümölcsök és fűszerek felhasználásával készült…
Tovább olvasom >Töretlen a csokimikulások népszerűsége
A hagyomány és az innováció egyaránt jelen van a Mikulás-napi,…
Tovább olvasom >Változás a Storck Hungária vezetésében
2024. október 1-től Kernya Gergely váltja Fábián János alapító-ügyvezetőt a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >