A cseh online élelmiszerkereskedők keletre és nyugatra tekintenek
Két cseh élelmiszer e-kereskedelmi vállalat száll versenybe Európa legnagyobb kereskedelmi láncaival az élelmiszer-házhozszállítás iránti növekvő étvágy kielégítése céljából. A piacvezető Rohlik Csoport Németországra figyel, míg a rivális Kosik kelet felé tekintget.
A Rohlik Európa legnagyobb gazdaságában kíván nyereségessé válni, miután felfüggesztette olaszországi, spanyolországi és más piacokon való terjeszkedési terveit az infláció és az ukrajnai események beárnyékolta gazdasági kilátások okán. A Magyarországon és Ausztriában aktív, Olaszországban pedig egy kisebb kísérleti programot futtató vállalat tavaly 33%-os növekedést követően 574 millió eurós bevételre tett szert. A hazai növekedés ellenére azonban az expanzió miatt működési veszteséget szenvedett el.
Az alapító-vezérigazgató Tomas Cupr szerint egy esetleges németországi siker a következő két évben segítene előteremteni a tőkét a további terjeszkedéshez.
A Kosik ezzel szemben kelet felé tekintget: belép a szlovák piacra és Bulgáriában terjeszkedik.
Ivan Utesil vezérigazgató elmondta, hogy a vállalat a cseh piaci részesedését is igyekszik növelni, kihasználva a német Metroval való kapcsolatát egyes területeken.
A Metro, amelyben Kretinsky is jelentős részesedéssel rendelkezik, januárban jelentette be, hogy 25%-os részesedést szerzett a Kosikban azzal a céllal, hogy erősebb partnerré váljon, és javítsa az online élelmiszerkereskedő beszerzési lehetőségeit.
„Az infrastruktúra nagyszerű lehetőséget teremt számunkra a terjeszkedéshez” – mondta Utesil a Reutersnek. „Ez a modell (a Metro áruházak használata a régiókban) gyors bevezetést tesz lehetővé, ami nem tőkeigényes”.
Hozzátette, hogy Németország egyelőre nincs a Kosik radarján, bár előbb-utóbb más közép-kelet-európai országok felé fordítja majd a figyelmét.
Kapcsolódó cikkeink
Nagyot nőtt a kifli.hu
A kifli.hu online élelmiszerkereskedő bevétele erőteljesen bővült egy év alatt,…
Tovább olvasom >Megduplázza a SPAR Hollandia üzletei számát 2025-re
A SPAR 90. évfordulóját ünnepelve John van der Ent, a…
Tovább olvasom >Megduplázza outletei számát a SPAR Hollandia
Tovább terjeszkedik a SPAR Hollandia: a kiskereskedő 455-ről ezerre növelné…
Tovább olvasom >További cikkeink
Teljesen alkoholmentes és páratlan ízvilágú: itt az új Stella Artois 0.0%
Az idén 50 éves Borsodi Sörgyár új, 0,0%-os alkoholmentes termékkel…
Tovább olvasom >„Az év legnagyobb volumenű képzési programja díjat” nyerte el a Vajda-Papír
A Vajda-Papírnak ítélte oda az „Az év legnagyobb volumenű képzési programja…
Tovább olvasom >Életbe lépett a rovarfehérjékkel kapcsolatos új szabályozás
Szigorúbb szabályozás lépett életbe, a rovarfehérjét tartalmazó élelmiszereken fel kell…
Tovább olvasom >