A Climax Foods start-uppal fejleszt növényi alapú sajtokat a Bel Group
A francia sajtgyártó Bel Group bejelentette, hogy a Climax Foods Inc. biotechnológiai start-uppal együttműködve fejleszt növényi alapú sajtokat Laughing Cow, Kiri, Boursin, Babybel és Nurishh márkái alatt.
A vállalat célja, az új növényi alapú termékekkel 2024 végéig piacra lépni úgy az Egyesült Államokban, mint Európában.
A kezdeményezéssel a Bel Groupnak lehetősége nyílik portfólióját kiegyensúlyozni, minek eredményeképpen a cégcsoport 50%-ban tejtermékeket és 50%-ban növényi alapú termékeket fog kínálni.
A Climax Foods fejlesztéseit támogatandó a Bel részesedést is szerzett a start-upban.
A felek közleményükben elmondták, hogy az adattudomány (data science) és a mesterséges intelligencia (AI) erejét, valamint egymást jól kiegészítő képességeiket és szakértelmüket fogják felhasználni a növényi alapú sajtok létrehozása során. A termékekkel olyan tápláló, megfizethető, alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívákat kívánnak nyújtani, amelyek nem különböztethetők meg a tejalapú termékektől.
A Climax Foods a prediktív analitika és a mesterséges intelligencia alkalmazásával képes az állati eredetű élelmiszereket molekuláris szinten vizsgálni, és ezt a tudást felhasználva olyan növényi változatokat kifejleszteni, amelyek azok textúráját, ízét és tápanyagsűrűségét képesek visszaadni.
A Climax Foods AI-alapú termékfejlesztése a gyors és hatékony skálázás révén jelentősen csökkenti majd a növényi alapú receptek megalkotásához szükséges időt.
A start-up élelmiszertudósokból álló csapata már létre is hozott több prototípust a sajtkülönlegességek – így kék, brie, feta és kecskesajtok – minden jellemzőjével.
A Bel szakértelme és innovációs képességei, valamint a különböző piacokon meglévő elérése révén képes lesz az újfajta sajtkínálatot márkáin keresztül széles körben elérhetővé tenni.
Kapcsolódó cikkeink
Kollár Csaba: „Humanista vagyok, de nagyon szeretem az AI-t” – Folytatódik a Trade magazin Business Podcastja
Kollár Csaba kibernetikus és jövőkutató szerint, akivel Krizsó Szilvia beszélgetett…
Tovább olvasom >AI-alapú automatát tesztel a Coca-Cola
A Coca-Cola az ausztráliai Sydney repülőterén mutatta be legújabb fejlesztését,…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Rekordméretű élelmiszergyűjtést szervez a Magyar Élelmiszerbank Egyesület pénteken és szombaton
A Magyar Élelmiszerbank Egyesület által szervezett pénteki és szombati adománygyűjtésen…
Tovább olvasom >A Pick Szeged Zrt. nyeresége csökkent, árbevétele nőtt tavaly
A Pick Szeged Zrt. adózott eredménye 2024-ben 6,7 milliárd forint…
Tovább olvasom >