A Climax Foods start-uppal fejleszt növényi alapú sajtokat a Bel Group
A francia sajtgyártó Bel Group bejelentette, hogy a Climax Foods Inc. biotechnológiai start-uppal együttműködve fejleszt növényi alapú sajtokat Laughing Cow, Kiri, Boursin, Babybel és Nurishh márkái alatt.
A vállalat célja, az új növényi alapú termékekkel 2024 végéig piacra lépni úgy az Egyesült Államokban, mint Európában.
A kezdeményezéssel a Bel Groupnak lehetősége nyílik portfólióját kiegyensúlyozni, minek eredményeképpen a cégcsoport 50%-ban tejtermékeket és 50%-ban növényi alapú termékeket fog kínálni.
A Climax Foods fejlesztéseit támogatandó a Bel részesedést is szerzett a start-upban.
A felek közleményükben elmondták, hogy az adattudomány (data science) és a mesterséges intelligencia (AI) erejét, valamint egymást jól kiegészítő képességeiket és szakértelmüket fogják felhasználni a növényi alapú sajtok létrehozása során. A termékekkel olyan tápláló, megfizethető, alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívákat kívánnak nyújtani, amelyek nem különböztethetők meg a tejalapú termékektől.
A Climax Foods a prediktív analitika és a mesterséges intelligencia alkalmazásával képes az állati eredetű élelmiszereket molekuláris szinten vizsgálni, és ezt a tudást felhasználva olyan növényi változatokat kifejleszteni, amelyek azok textúráját, ízét és tápanyagsűrűségét képesek visszaadni.
A Climax Foods AI-alapú termékfejlesztése a gyors és hatékony skálázás révén jelentősen csökkenti majd a növényi alapú receptek megalkotásához szükséges időt.
A start-up élelmiszertudósokból álló csapata már létre is hozott több prototípust a sajtkülönlegességek – így kék, brie, feta és kecskesajtok – minden jellemzőjével.
A Bel szakértelme és innovációs képességei, valamint a különböző piacokon meglévő elérése révén képes lesz az újfajta sajtkínálatot márkáin keresztül széles körben elérhetővé tenni.
Kapcsolódó cikkeink
GKI Elemzés: A bizalom lehet a kulcs a mesterséges intelligencia elterjedésében
A GKI júliusban 1000 fős reprezentatív mintán kutatást végzett a…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával segíti a bőrproblémák felismerését a dm és a Dermanostic
Új digitális szolgáltatással bővült a dm drogérialánc kínálata Németországban: a…
Tovább olvasom >AI-alapú platformot kínál a Rohlik Group a kiskereskedőknek világszerte
Önálló céget hozott létre a Rohlik Group abból a célból, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
GVH: az árréscsökkentés mérsékelte az árakat, az OKSZ bírálatát vitatják
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) közlése szerint az árréscsökkentés eredményes volt,…
Tovább olvasom >Megszólalt az OKSZ az árrésstop meghosszabbításával kapcsolatban
Orbán Viktor bejelentette az árrésstop meghosszabbítását. Az Országos Kereskedelmi Szövetség…
Tovább olvasom >Meghosszabbította a kormány az árrésstopot
Orbán Viktor a Harcosok Klubja nevű Facebook-csoportban jelentette be, hogy…
Tovább olvasom >