A Climax Foods start-uppal fejleszt növényi alapú sajtokat a Bel Group
A francia sajtgyártó Bel Group bejelentette, hogy a Climax Foods Inc. biotechnológiai start-uppal együttműködve fejleszt növényi alapú sajtokat Laughing Cow, Kiri, Boursin, Babybel és Nurishh márkái alatt.
A vállalat célja, az új növényi alapú termékekkel 2024 végéig piacra lépni úgy az Egyesült Államokban, mint Európában.
A kezdeményezéssel a Bel Groupnak lehetősége nyílik portfólióját kiegyensúlyozni, minek eredményeképpen a cégcsoport 50%-ban tejtermékeket és 50%-ban növényi alapú termékeket fog kínálni.
A Climax Foods fejlesztéseit támogatandó a Bel részesedést is szerzett a start-upban.
A felek közleményükben elmondták, hogy az adattudomány (data science) és a mesterséges intelligencia (AI) erejét, valamint egymást jól kiegészítő képességeiket és szakértelmüket fogják felhasználni a növényi alapú sajtok létrehozása során. A termékekkel olyan tápláló, megfizethető, alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívákat kívánnak nyújtani, amelyek nem különböztethetők meg a tejalapú termékektől.
A Climax Foods a prediktív analitika és a mesterséges intelligencia alkalmazásával képes az állati eredetű élelmiszereket molekuláris szinten vizsgálni, és ezt a tudást felhasználva olyan növényi változatokat kifejleszteni, amelyek azok textúráját, ízét és tápanyagsűrűségét képesek visszaadni.
A Climax Foods AI-alapú termékfejlesztése a gyors és hatékony skálázás révén jelentősen csökkenti majd a növényi alapú receptek megalkotásához szükséges időt.
A start-up élelmiszertudósokból álló csapata már létre is hozott több prototípust a sajtkülönlegességek – így kék, brie, feta és kecskesajtok – minden jellemzőjével.
A Bel szakértelme és innovációs képességei, valamint a különböző piacokon meglévő elérése révén képes lesz az újfajta sajtkínálatot márkáin keresztül széles körben elérhetővé tenni.
Kapcsolódó cikkeink
Válságállóság az AI és ESG segítségével – KPMG CEO Outlook 2024
A hosszú távú válságállóság megteremtése kulcsfontosságú a siker szempontjából, nem…
Tovább olvasom >Megtérül a fenntarthatóság
Az EY 2024-es Fenntartható Érték Tanulmánya szerint a fenntarthatósági beruházások…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >