A Climax Foods start-uppal fejleszt növényi alapú sajtokat a Bel Group

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2023. 04. 17. 09:08

A francia sajtgyártó Bel Group bejelentette, hogy a Climax Foods Inc. biotechnológiai start-uppal együttműködve fejleszt növényi alapú sajtokat Laughing Cow, Kiri, Boursin, Babybel és Nurishh márkái alatt.

A vállalat célja, az új növényi alapú termékekkel 2024 végéig piacra lépni úgy az Egyesült Államokban, mint Európában.

A kezdeményezéssel a Bel Groupnak lehetősége nyílik portfólióját kiegyensúlyozni, minek eredményeképpen a cégcsoport 50%-ban tejtermékeket és 50%-ban növényi alapú termékeket fog kínálni.

A Climax Foods fejlesztéseit támogatandó a Bel részesedést is szerzett a start-upban.

A felek közleményükben elmondták, hogy az adattudomány (data science) és a mesterséges intelligencia (AI) erejét, valamint egymást jól kiegészítő képességeiket és szakértelmüket fogják felhasználni a növényi alapú sajtok létrehozása során. A termékekkel olyan tápláló, megfizethető, alacsony szén-dioxid-kibocsátású alternatívákat kívánnak nyújtani, amelyek nem különböztethetők meg a tejalapú termékektől.

A Climax Foods a prediktív analitika és a mesterséges intelligencia alkalmazásával képes az állati eredetű élelmiszereket molekuláris szinten vizsgálni, és ezt a tudást felhasználva olyan növényi változatokat kifejleszteni, amelyek azok textúráját, ízét és tápanyagsűrűségét képesek visszaadni.

A Climax Foods AI-alapú termékfejlesztése a gyors és hatékony skálázás révén jelentősen csökkenti majd a növényi alapú receptek megalkotásához szükséges időt.

A start-up élelmiszertudósokból álló csapata már létre is hozott több prototípust a sajtkülönlegességek – így kék, brie, feta és kecskesajtok – minden jellemzőjével.

A Bel szakértelme és innovációs képességei, valamint a különböző piacokon meglévő elérése révén képes lesz az újfajta sajtkínálatot márkáin keresztül széles körben elérhetővé tenni.

ESM

Kapcsolódó cikkeink