A Carrefour is blockchainnel teszi követhetővé a tej útját
A francia szupermarketlánc, a Carrefour immár a márkázott tejek gazdától az asztalig tartó útját teszi a vásárlók számára követhetővé némi distributed ledger tech (DLT) alkalmazásával.
A Carrefour Quality Line (CQL) friss mikroszűrt teljes tej speciális, QR-kódokkal ellátott üvegben kerül a hűtőpolcokra. A vásárlók a termékcímkét szkennelve még több információt kaphatnak arról, hogy a termék hol (és hogyan) készült: az okostelefonos app megjeleníti mikor és hol gyűjtötték be és csomagolták a tejet, a származási hely GPS-koordinátáit és azt is, hogy az adott gazdaság tehenei mit ettek.
A hír egy héttel azután jött, hogy Emmanuel Macron egy párizsi mezőgazdasági konferencián felvetette a DLT alkalmazását a nemzetközi kereskedő partnerekkel – így Afrikával – való együttműködések során a mezőgazdasági sztenderdek érvényesítésének eszközeként.
Kapcsolódó cikkeink
Nagy István: el kell nyernünk a fogyasztók bizalmát
Az agrárágazatot érintő fejlesztések mellett el kell nyernünk a fogyasztók…
Tovább olvasom >Új partnerrel erősít Franciaországban a Picnic
A holland online szupermarket, a Picnic új partnert választott Franciaországban:…
Tovább olvasom >A diszkontokkal szemben kínálna alternatívát a Carrefour Polska
Új stratégiát vezetett be márciustól a Carrefour Polska, amelynek célja,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: A kiskereskedelmi forgalom bővülése 4-5 százalékos sávban van jelenleg
Az idei a gazdasági áttörés éve, 2025 második felében már…
Tovább olvasom >Az élelmiszeripar értékesítési árai 6,1 százalékkal emelkedtek
2025 februárjában az ipari termelői árak átlagosan 8,2 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >Emelkednek a reálbérek, nő a bizalom, emelkedik a kiskereskedelmi forgalom
Januárban folytatódott a bérek dinamikus emelkedése, állapította meg a legfrissebb…
Tovább olvasom >