A Carrefour is blockchainnel teszi követhetővé a tej útját
A francia szupermarketlánc, a Carrefour immár a márkázott tejek gazdától az asztalig tartó útját teszi a vásárlók számára követhetővé némi distributed ledger tech (DLT) alkalmazásával.
A Carrefour Quality Line (CQL) friss mikroszűrt teljes tej speciális, QR-kódokkal ellátott üvegben kerül a hűtőpolcokra. A vásárlók a termékcímkét szkennelve még több információt kaphatnak arról, hogy a termék hol (és hogyan) készült: az okostelefonos app megjeleníti mikor és hol gyűjtötték be és csomagolták a tejet, a származási hely GPS-koordinátáit és azt is, hogy az adott gazdaság tehenei mit ettek.
A hír egy héttel azután jött, hogy Emmanuel Macron egy párizsi mezőgazdasági konferencián felvetette a DLT alkalmazását a nemzetközi kereskedő partnerekkel – így Afrikával – való együttműködések során a mezőgazdasági sztenderdek érvényesítésének eszközeként.
Kapcsolódó cikkeink
Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Tejtermékrészlegeket ellenőrzött a Nébih
Kereskedelmi egységek tejtermékrészlegeit ellenőrizték a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.…
Tovább olvasom >Kötelezi beszállítóit Carrefour a Nutri-Score értékek közzétételére
Franciaországban előírta a Carrefour, hogy minden márkás termék beszállítója köteles…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >Fenntartható csomagolás: fókuszban az újrahasznosítás és a körforgásos gazdaság
A csomagolás az ellátási lánc egyik kulcseleme, ahol a fenntarthatóság…
Tovább olvasom >