A Carrefour is blockchainnel teszi követhetővé a tej útját
A francia szupermarketlánc, a Carrefour immár a márkázott tejek gazdától az asztalig tartó útját teszi a vásárlók számára követhetővé némi distributed ledger tech (DLT) alkalmazásával.
A Carrefour Quality Line (CQL) friss mikroszűrt teljes tej speciális, QR-kódokkal ellátott üvegben kerül a hűtőpolcokra. A vásárlók a termékcímkét szkennelve még több információt kaphatnak arról, hogy a termék hol (és hogyan) készült: az okostelefonos app megjeleníti mikor és hol gyűjtötték be és csomagolták a tejet, a származási hely GPS-koordinátáit és azt is, hogy az adott gazdaság tehenei mit ettek.
A hír egy héttel azután jött, hogy Emmanuel Macron egy párizsi mezőgazdasági konferencián felvetette a DLT alkalmazását a nemzetközi kereskedő partnerekkel – így Afrikával – való együttműködések során a mezőgazdasági sztenderdek érvényesítésének eszközeként.
Kapcsolódó cikkeink
Itt a bejelentés: a tejtermékeket és a tojáspiacot is vizsgálja a GVH
Gyorsított ágazati vizsgálatokat indított a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a tej…
Tovább olvasom >Okoshűtőt tesztel a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium a brüsszeli Auderghem városrészben lévő hipermarkete szomszédságában…
Tovább olvasom >Elkezdték felhalmozni a tejet az emberek Szlovákiában
A szlovákiai száj- és körömfájás-járvány újabb gócpontjai hatására nő a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Natura 2000 gyepterületen gazdálkodók számára nyújt támogatást az Agrárminisztérium
Nagyon várt támogatáshoz jutnak az érintettek, első körben több mint…
Tovább olvasom >Az árrésstop kiterjesztése jöhet a piperecikkekre is
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban jelentette be,…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >