A Carrefour is blockchainnel teszi követhetővé a tej útját
A francia szupermarketlánc, a Carrefour immár a márkázott tejek gazdától az asztalig tartó útját teszi a vásárlók számára követhetővé némi distributed ledger tech (DLT) alkalmazásával.
A Carrefour Quality Line (CQL) friss mikroszűrt teljes tej speciális, QR-kódokkal ellátott üvegben kerül a hűtőpolcokra. A vásárlók a termékcímkét szkennelve még több információt kaphatnak arról, hogy a termék hol (és hogyan) készült: az okostelefonos app megjeleníti mikor és hol gyűjtötték be és csomagolták a tejet, a származási hely GPS-koordinátáit és azt is, hogy az adott gazdaság tehenei mit ettek.
A hír egy héttel azután jött, hogy Emmanuel Macron egy párizsi mezőgazdasági konferencián felvetette a DLT alkalmazását a nemzetközi kereskedő partnerekkel – így Afrikával – való együttműködések során a mezőgazdasági sztenderdek érvényesítésének eszközeként.
Kapcsolódó cikkeink
Már három autonóm üzletet működtet a Carrefour Belgiumban
A Carrefour Belgium megnyitotta harmadik autonóm BuyBye üzletét a NATO…
Tovább olvasom >Csendes offenzívában a sajátmárkák az európai élelmiszerboltok polcain
A sajátmárkák lassan, de biztosan lépnek ki a másodhegedűs szerepből:…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >