A Carrefour Európában bevezeti a blockchain technológiát
A blockchain bevezetése fontos mérföldkő a cég „Carrefour 2022”-nek nevezett átalakítási tervében. A technológia egy biztonságos digitális adatbázis, nem lehet hamisítani, és minden felhasználó által bevitt adatot elraktároz.
A blockchaint már használják a Carrefour Quality Line Auvergne csirkéknél. 2018-ban nyolc másik állati és növényi termékre is ki szeretnék terjeszteni: a tojás, sajt, tej, narancs, paradicsom, lazac és darált marhasteak követhetőségét is modernizálnák.
Az élelmiszeriparban is használható megoldásban az ellátási lánc minden résztvevője (termelők, feldolgozóüzemek és disztribútorok) bele tudja jegyezni az adott árutétellel kapcsolatban történteket (dátumok, helyek, épületek, kezelések stb.).
A Carrefourhoz kapcsolódó másik hír, hogy a Carrefour Poland hét lengyel zöldség- és gyümölcstermelő vállalattal szerződött friss áru átvételére. Az Agrohurt, Grono, Fruit, Szpargrol, Olbromski, Natureza és Swietokrzyska Farm cégek terményei a várakozások szerint idén júliusban kerülnek először a polcokra.
Az üzletekbe hagyományos kaliforniai paprika, póréhagyma, retek, spárga, fejessaláta, karfiol és brokkoli, valamint bio cukkini, répa, cékla, újhagyma, Hokkaido tök, fodros kel (kale), alma és burgonya fog lengyel földekről érkezni.
Kapcsolódó cikkeink
Új szintre kerülnek hazánk agrárkapcsolatai Georgiával
A mezőgazdaság területén különösen fontos az együttműködés hazánk és Georgia…
Tovább olvasom >A tudomány nem ismer határokat
Egy ország jövője a tudásban, az innovációban és azokban a…
Tovább olvasom >Az EU 140 millió eurót fektet generatív mesterséges intelligencia bevezetésére az agrár-élelmiszeriparban is
Az Európai Bizottság négy új pályázati felhívást tett közzé a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Natura 2000 gyepterületen gazdálkodók számára nyújt támogatást az Agrárminisztérium
Nagyon várt támogatáshoz jutnak az érintettek, első körben több mint…
Tovább olvasom >Az árrésstop kiterjesztése jöhet a piperecikkekre is
Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Facebook-oldalán közzétett videóban jelentette be,…
Tovább olvasom >A SZÉP-kártya, az egészségpénztári tagság és az áruhitel is növeli a költési hajlandóságot
A Széchenyi Pihenőkártya mindennapok része: a SZÉP kártya tulajdonos magyarok…
Tovább olvasom >