A Burger King és a KFC is megsértette a kereskedelmi törvényt
A Burger King és a Kentucky Fried Chicken (KFC) is megsértette a kereskedelmi törvényt, ugyanis az egyes italkategóriákban nem kínáltak alternatívákat a fogyasztóknak, közölte a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) szerdán az MTI-vel.
Ugyanakkor kiemelték, hogy mivel új, elsőként értékelt törvényi kötelezettséget szegtek meg és a jogsértéseket rövid időn belül korrigálták, a gyorsétteremláncok egyelőre nem kaptak bírságot.
A közlemény szerint a hivatal tavaly év végén indított eljárást két magyarországi gyorsétterem-franchise lánc, a KFC és a Burger King magyarországi üzemeltetőivel szemben.
A vizsgálat arra irányult, hogy a két étteremlánc eleget tesz-e a 2021 nyarán életbe lépett új kereskedelmi szabályozásnak, amely szerint a törvényben meghatározott italtípusokból (sör, üdítő- és gyümölcsital, gyümölcslé és gyümölcsnektár, valamint ásványvíz és szikvíz) a jelentős piaci erejű italgyártók termékei mellé minden vendéglátóhelynek alternatív választási lehetőséget kell biztosítania.
A GVH vizsgálata feltárta, hogy mindkét gyorsétteremlánc üzemeltetője megszegte a szabályozást. A KFC éttermeiben egyetlen nagy italgyártó termékeit kínálták az ásványvizek és a szikvizek kategóriában, a Burger King éttermekben pedig, ugyanezen kategória mellett, a gyümölcslevek és gyümölcsnektárok termékcsoportjaiban sem volt megfelelő a választék.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
Nagykanizsán nyitotta ötvenhetedik éttermét a Burger King
Az országban az 57., Zalában a második éttermét nyitotta meg…
Tovább olvasom >Környezetterhelést mutató jelölési rendszert vezetne be a GVH az élelmiszerekre
Megkönnyítené a tudatos fogyasztói döntést, ha környezetterhelést mutató jelölési rendszert…
Tovább olvasom >Olcsóbb lett a német Burger Kingben a növényi alapú menü a húsosnál
Németországban a Burger King 10 centtel csökkentette az összes növényi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Gyengébb a vásárlóerő nálunk, mint a régióban
A tíz- és húszéves időtávon kirajzolódó trendek – ezen belül…
Tovább olvasom >Gyűlölik a „dinamikus árazást” a fogyasztók
Az elmúlt időszakban az ügyfeleknek új fogalommal kellett megismerkedniük: a…
Tovább olvasom >NGM-államtitkár: erősíti a magyar vállalkozások versenyképességét az ESG-törvény
A felelős környezeti, társadalmi és vállalatirányitási (ESG) keretrendszert meghatározó törvény…
Tovább olvasom >