A büfékocsik átlagosan 30 százalékkal emelték termékeik árát az elmúlt egy évben
A büfékocsit üzemeltető vállalkozások jellemzően kisüzemekből, őstermelőktől szerzik be az alapanyagot, amelyek ára 100-120 százalékkal nőtt az elmúlt egy évben, erre reagálva a büfékocsisok a kínálatukban szereplő termékek árát átlagosan 30 százalékkal növelték – mondta a Food Truck Show Hungary Kft. alapítója pénteken az MTI-nek.
Horváth Zoltán – aki egyben a Magyar Street Food Egyesület elnöke és a Food Truck Show főszervezője is – kiemelte, a büfékocsit üzemeltetők szolgáltatásukkal a minőségre törekednek, árazásukban pedig próbálják megtalálni azt a lélektani határt, amire még van kereslet.
A vállalkozások számára a magas energiaárak is kihívást jelentenek, amelyre megoldás lehet, hogy a büfékocsik tetejére napelemet szerelnek fel, és az ezekhez kötött akkumulátorokkal fedezik a hűtők éjszakai működéséhez szükséges áramot. Az ötlet megvalósításán a Food Truck Show Hungary Kft. és az egyesület közösen dolgozik.
A Food Truck Show Hungary Kft.-ről elmondta, ez a rendezvényszervező cég köti össze a céges rendezvényre, családi napra, zenei vagy kulturális eseményre büfékocsis szolgáltatást igénylőket az érintett vállalkozásokkal. A cég juttatja el a megrendelők igényeit a büfékocsit üzemeltetőknek, akik árajánlatot adnak. Végül a szerződés a megrendelő és a Food Truck Show Hungary Kft. között jön létre.
A büfékocsit üzemeltetők árajánlataik meghatározásánál figyelembe veszik egyebek mellett az útiköltséget, az alapanyag- és a személyi kiadásokat, valamint a bérleti díjat is. Utóbbi mértéke a Food Truck Show Hungary Kft. által szervezett eseményeken a forgalom 20 százalékát teszi ki.
Közölte, a rendezvényszervező cég 120 büfékocsit üzemeltető vállalkozással áll kapcsolatban, közülük 80 vállalkozással dolgoznak aktívan együtt.
Jelezte, hogy a tagok számának növekedésére számít, mert a mostani helyzet – az üzlethelyiségre rakódó nagy terhek, közöttük a magas energiaárak – arra ösztönzi az éttermeket, hogy legyen egy „büfékocsis lábuk”. De a már bezárt vendéglátóhelyek is élhetnek ezzel a megoldással, nevük, termékeik fennmaradása érdekében – vélekedett. Mindezek mellett az országban elszórtan vagy egy-egy városban működő étterem is megmutathatja kínálatát büfékocsi segítségével a különféle szabadtéri rendezvényeken – fűzte hozzá.
A Food Truck Show Hungary Kft. árbevétele 2021-ben 154,758 millió forint, 2020-ban 67,754 millió forint volt. A társaság 2021-ben 27,27 millió forint nyereséggel zárt, egy évvel korábban 1,56 millió forint volt az adózott eredménye.
MTI
Kapcsolódó cikkeink
AM: megvannak a téli szezonális élelmiszerlánc-ellenőrzés első eredményei
Az élelmiszerbiztonság és a fogyasztók védelme 2024 téli ünnepi időszakában…
Tovább olvasom >Új szabályozás a munkaegészségügyi vizsgálatok terén: mit jelent ez a szállodaipar számára?
2024. szeptember 28-tól jelentős változások léptek életbe a munkaegészségügyi vizsgálatok…
Tovább olvasom >Várakozások az USA-ban
Az amerikai Nation’s Restaurant News november eleji cikkében azt taglalta,…
Tovább olvasom >További cikkeink
NGM: a kormány teljesítette vállalását, 2024-ben 3,7 százalékra mérséklődött az infláció, ami 2025- ben még tovább, 3,2 százalékra csökken
A kormány teljesítette vállalását, 2023-ban letörte, 2024-ben pedig alacsony szinten…
Tovább olvasom >KSH: decemberben 4,6 százalékkal, 2024-ben átlagosan 3,7 százalékkal haladták meg az árak az előző évi azonos időszaki értékeket
2024. decemberben a fogyasztói árak átlagosan 4,6 százalékkal haladták meg az…
Tovább olvasom >A Shell Hungary felmérése új trendeket mutat a digitális vásárlás terén
Az okostelefonok mindennapi életünk szerves részévé váltak, a Shell Hungary…
Tovább olvasom >