A Budweiser kihagyja az idei Super Bowlt
Megszakítja 37 éves Super Bowl hirdetési szereplését Amerika ikonikus márkája a Budweiser, hogy média idővel támogassa a COVID-19 elleni oltási terv megvalósítását.
A Marketing Dive jelentése szerint az AB InBev ezzel a döntésével csatlakozik azokhoz a hagyományosan Super Bowl hirdető nagy márkákhoz – Coca-Cola, Pepsi, Ford, Hyundai -, akik az idei évben nem jelennek meg reklámmal a február 7-i legendás amerikaifutball döntőn.
Gondoltak egy nagyot
A Budweiser a legújabb nagy hirdető, aki kihagyja az idei Super Bowlt, de az első, aki nyilvánosan, célirányosan a COVID-19 elleni erőfeszítésekre tereli át a nagy döntőre szánt kiadásait. Azáltal, hogy pont a Super Bowl körüli felhajtáshoz köti az oltásismertetés és edukációs törekvéseit az AB InBev zászlóshajó márkája, azt is bemutatja, hogyan lehet az év legfontosabb marketing eseményét világjárványra szabottan megközelíteni, akár úgy is, hogy az eseményen magán meg sem jelenik.
Döntésüket a fogyasztók számára a „Bigger picture” (Nagyobb lépték) videóval népszerűsítik. Narrátornak az USA-ban ismert Rashida Jones színész-író-rendezőt kérték fel. A film az amerikaiak tettrekészségére, ötletességére, humorérzékére és a frontvonalban dolgozó egészségügyi dolgozókra hívja fel a figyelmet. Mindezek hozzájárulnak a reményhez, hogy a vírus legyőzhető és jövőre a Budweiser újra megjelenhet a Super Bowlon.
A Budweiser, azzal, hogy 2021-es adásidejének egy részét nonprofit szervezeteknek ajánlja fel az oltás edukáció támogatására, anyavállalatának tavalyi hasonló példáját követi.
-Mindenki máshoz hasonlóan mi is arra törekszünk, hogy az emberek újra együtt lehessenek, újranyissanak a bárok és éttermek, összegyűlhessünk és szurkolhassunk. Ahhoz, hogy a világjárvány által sújtott vendéglátóhelyekre visszatérjen az élet, szükséges a COVID-19 vakcina ismeretének kritikus tömegekhez való eljuttatása – mondta sajtóközleményében Monica Rustgi, a Budweiser marketingért felelős alelnöke.
A sportmarketing folytatódik
A Budweiser döntése azonban nem vonatkozik a márkatulajdonos AB InBev többi márkájára. Az anyavállalat továbbra is hirdet a Super Bowl-ban, négy perces reklámokkal ott lesz a különösen a fiatalabb nézők körében népszerű 4 terméke – Bud Light, Bud Light Seltzer Lemonade, Michelob Ultra, Michelob Ultra Organic Seltzer.
A Bud Light márka pedig 2022-ig az NFL (a legnagyobb amerikaifutball-szövetség az USA-ban) hivatalos söre.
Kapcsolódó cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >Két korsóval a túlélésért – így zárták a 2024-es évet a hazai kisüzemi sörfőzdék
A hazai kisüzemi sörpiac szereplői 2024-ben többnyire növekvő árbevételről számolhattak…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >