A britek kezdenek elfordulni a veganizmustól
Az Egyesült Királyságban egyre többen hagyjanak fel a vegán életmóddal, amit a vegán étterembezárások, valamint a szupermarketek polcairól lassan eltûnő növényi alapú termékek is jeleznek. Még az egyik legismertebb brit sportoló, Lewis Hamilton is vegán étrenden ér el sikereket, honfitársai egyre kevésbé követik ezt az útvonalat.
A Z-generáció is kezd visszatérni a húsfogyasztáshoz, mivel az egészségtudatosság sokak számára fontosabbá vált, mint az etikus étkezés. Az Eating Better brit nonprofit szervezet felmérése szerint a 18-24 évesek körében a húsfogyasztás növekedése meghaladta a vegetáriánus vagy vegán irányba törekvők arányát. Idén még a Veganuary, azaz a vegán január mozgalom sem tudta igazán útjára indítani az étrendváltást.
Egy másik felmérés szerint 2023-ban az Egyesült Királyságban 21%-kal csökkent a hűtött és fagyasztott növényi alapú húshelyettesítő termékek forgalma. Sokan felteszik a kérdést: ha valaki nem akar húst enni, miért fogyasztana olyan termékeket, amelyek ízben és állagban is a húsra hasonlítanak?
A vegán trend hanyatlása a piacon is érezhető
Hamish Renton, az HRA Global élelmiszeripari cég vezérigazgatója szerint a veganizmus divat volt, de most korrekció következik be a piacon. A Beyond Meat részvényeinek árfolyama 98%-ot zuhant 2019 óta, ami azt jelzi, hogy a befektetők is elfordultak a vegán alternatíváktól.
A tejiparban is hasonló tendenciák figyelhetők meg: a fogyasztók visszatérnek az állati eredetű tejhez, ami komoly csapás a vegán fagylaltokat és tejalternatívákat gyártó cégekre, mint az Oatly vagy a Nestlé növényi alapú italokat gyártó részlege.
Hútszolgáltatás a vegán étteremben?
Néhány korábbi vegán étterem is kezdi visszatenni a húst a menüre, aminek a militáns vegánaktivisták egyértelműen nem örülnek. Az ipar elemzői szerint azonban a vegán ételek nem tűnnek el teljesen, hanem a tömegtermelés helyett az egészségesebb, minőségi kézműves termékek felé tolódhatnak el.
A vegán mozgalom óriási lendületet kapott az elmúlt évtizedben, de a jelenlegi adatok azt mutatják, hogy a nagy fellendülés után most csökkenés következik be. A brit fogyasztók egyre tudatosabbak, és már nem csak az etikát, hanem az egészséget is figyelembe veszik étrendi döntéseikben.
Kapcsolódó cikkeink
A vegánok gyakrabban vásárolnak élelmiszert, mint a húsfogyasztók
A vegánok és vegetáriánusok lényegesen gyakrabban járnak élelmiszert vásárolni, mint…
Tovább olvasom >A növényi italokat gyártó Sproudba fektetett a Lantmännen
A svéd agrár-élelmiszeripari vállalat, a Lantmännen mintegy 10%-os részesedést szerzett…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >További cikkeink
WHO: 50 százalékos drágulást sürgetnek a dohány, az alkohol és a cukros üdítők esetében
A következő tíz évben legalább 50 százalékkal kellene növelni a…
Tovább olvasom >Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban
Gyorsult az euróövezet gazdasági teljesítményének növekedése júniusban az S&P Global…
Tovább olvasom >Így változnak a gyógyszerárak: árkorlátozást vezetett be a kormány
Július 1-jétől életbe lépett a Nemzetgazdasági Minisztérium gyógyszerekre vonatkozó árkorlátozása,…
Tovább olvasom >