A britek kezdenek elfordulni a veganizmustól
Az Egyesült Királyságban egyre többen hagyjanak fel a vegán életmóddal, amit a vegán étterembezárások, valamint a szupermarketek polcairól lassan eltûnő növényi alapú termékek is jeleznek. Még az egyik legismertebb brit sportoló, Lewis Hamilton is vegán étrenden ér el sikereket, honfitársai egyre kevésbé követik ezt az útvonalat.
A Z-generáció is kezd visszatérni a húsfogyasztáshoz, mivel az egészségtudatosság sokak számára fontosabbá vált, mint az etikus étkezés. Az Eating Better brit nonprofit szervezet felmérése szerint a 18-24 évesek körében a húsfogyasztás növekedése meghaladta a vegetáriánus vagy vegán irányba törekvők arányát. Idén még a Veganuary, azaz a vegán január mozgalom sem tudta igazán útjára indítani az étrendváltást.
Egy másik felmérés szerint 2023-ban az Egyesült Királyságban 21%-kal csökkent a hűtött és fagyasztott növényi alapú húshelyettesítő termékek forgalma. Sokan felteszik a kérdést: ha valaki nem akar húst enni, miért fogyasztana olyan termékeket, amelyek ízben és állagban is a húsra hasonlítanak?
A vegán trend hanyatlása a piacon is érezhető
Hamish Renton, az HRA Global élelmiszeripari cég vezérigazgatója szerint a veganizmus divat volt, de most korrekció következik be a piacon. A Beyond Meat részvényeinek árfolyama 98%-ot zuhant 2019 óta, ami azt jelzi, hogy a befektetők is elfordultak a vegán alternatíváktól.
A tejiparban is hasonló tendenciák figyelhetők meg: a fogyasztók visszatérnek az állati eredetű tejhez, ami komoly csapás a vegán fagylaltokat és tejalternatívákat gyártó cégekre, mint az Oatly vagy a Nestlé növényi alapú italokat gyártó részlege.
Hútszolgáltatás a vegán étteremben?
Néhány korábbi vegán étterem is kezdi visszatenni a húst a menüre, aminek a militáns vegánaktivisták egyértelműen nem örülnek. Az ipar elemzői szerint azonban a vegán ételek nem tűnnek el teljesen, hanem a tömegtermelés helyett az egészségesebb, minőségi kézműves termékek felé tolódhatnak el.
A vegán mozgalom óriási lendületet kapott az elmúlt évtizedben, de a jelenlegi adatok azt mutatják, hogy a nagy fellendülés után most csökkenés következik be. A brit fogyasztók egyre tudatosabbak, és már nem csak az etikát, hanem az egészséget is figyelembe veszik étrendi döntéseikben.
Kapcsolódó cikkeink
Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >Új lendületet kap a LoveRaw: felvásárolta a Smart Organic
A bolgár székhelyű Smart Organic felvásárolta a brit LoveRaw vegán…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >Csatlakozik a Bonafarm Csoporthoz Szautner Péter
A Bonafarm Csoport vezérigazgató-helyetteseként és csoport stratégiai igazgatóként folytatja pályafutását…
Tovább olvasom >