A britek kezdenek elfordulni a veganizmustól
Az Egyesült Királyságban egyre többen hagyjanak fel a vegán életmóddal, amit a vegán étterembezárások, valamint a szupermarketek polcairól lassan eltûnő növényi alapú termékek is jeleznek. Még az egyik legismertebb brit sportoló, Lewis Hamilton is vegán étrenden ér el sikereket, honfitársai egyre kevésbé követik ezt az útvonalat.
A Z-generáció is kezd visszatérni a húsfogyasztáshoz, mivel az egészségtudatosság sokak számára fontosabbá vált, mint az etikus étkezés. Az Eating Better brit nonprofit szervezet felmérése szerint a 18-24 évesek körében a húsfogyasztás növekedése meghaladta a vegetáriánus vagy vegán irányba törekvők arányát. Idén még a Veganuary, azaz a vegán január mozgalom sem tudta igazán útjára indítani az étrendváltást.
Egy másik felmérés szerint 2023-ban az Egyesült Királyságban 21%-kal csökkent a hűtött és fagyasztott növényi alapú húshelyettesítő termékek forgalma. Sokan felteszik a kérdést: ha valaki nem akar húst enni, miért fogyasztana olyan termékeket, amelyek ízben és állagban is a húsra hasonlítanak?
A vegán trend hanyatlása a piacon is érezhető
Hamish Renton, az HRA Global élelmiszeripari cég vezérigazgatója szerint a veganizmus divat volt, de most korrekció következik be a piacon. A Beyond Meat részvényeinek árfolyama 98%-ot zuhant 2019 óta, ami azt jelzi, hogy a befektetők is elfordultak a vegán alternatíváktól.
A tejiparban is hasonló tendenciák figyelhetők meg: a fogyasztók visszatérnek az állati eredetű tejhez, ami komoly csapás a vegán fagylaltokat és tejalternatívákat gyártó cégekre, mint az Oatly vagy a Nestlé növényi alapú italokat gyártó részlege.
Hútszolgáltatás a vegán étteremben?
Néhány korábbi vegán étterem is kezdi visszatenni a húst a menüre, aminek a militáns vegánaktivisták egyértelműen nem örülnek. Az ipar elemzői szerint azonban a vegán ételek nem tűnnek el teljesen, hanem a tömegtermelés helyett az egészségesebb, minőségi kézműves termékek felé tolódhatnak el.
A vegán mozgalom óriási lendületet kapott az elmúlt évtizedben, de a jelenlegi adatok azt mutatják, hogy a nagy fellendülés után most csökkenés következik be. A brit fogyasztók egyre tudatosabbak, és már nem csak az etikát, hanem az egészséget is figyelembe veszik étrendi döntéseikben.
Kapcsolódó cikkeink
Önmelegítő, növényi alapú ételdoboz nyert innovációs díjat
Az ausztrál Royal Melbourne Institute of Technology és a holland…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Áfareformot javasolnak szakértők a megfizethetőbb, egészségesebb és fenntarthatóbb élelmiszerekért
Az Oxford Martin School és az Environmental Change Institute kutatói…
Tovább olvasom >További cikkeink
Átadták a Joint Venture Szövetség vállalati díjait
A közel 40 éves múltra visszatekintő Joint Venture Szövetség (JVSZ)…
Tovább olvasom >Jön a kereskedelmi haszon mérséklése? A kereskedőket és az áruházláncokat is kritizálta Orbán Viktor évértékelőjében
Egyes alapvető élelmiszerek árát a kereskedők és az áruházláncok jelentősen…
Tovább olvasom >Zöldség, gyümölcs, tejtermék áfa-visszatérítés a nyugdíjasoknak: működni fog?
A miniszterelnök a szombati évértékelő beszédében bejelentette, hogy az év…
Tovább olvasom >