A britek kezdenek elfordulni a veganizmustól
Az Egyesült Királyságban egyre többen hagyjanak fel a vegán életmóddal, amit a vegán étterembezárások, valamint a szupermarketek polcairól lassan eltûnő növényi alapú termékek is jeleznek. Még az egyik legismertebb brit sportoló, Lewis Hamilton is vegán étrenden ér el sikereket, honfitársai egyre kevésbé követik ezt az útvonalat.
A Z-generáció is kezd visszatérni a húsfogyasztáshoz, mivel az egészségtudatosság sokak számára fontosabbá vált, mint az etikus étkezés. Az Eating Better brit nonprofit szervezet felmérése szerint a 18-24 évesek körében a húsfogyasztás növekedése meghaladta a vegetáriánus vagy vegán irányba törekvők arányát. Idén még a Veganuary, azaz a vegán január mozgalom sem tudta igazán útjára indítani az étrendváltást.
Egy másik felmérés szerint 2023-ban az Egyesült Királyságban 21%-kal csökkent a hűtött és fagyasztott növényi alapú húshelyettesítő termékek forgalma. Sokan felteszik a kérdést: ha valaki nem akar húst enni, miért fogyasztana olyan termékeket, amelyek ízben és állagban is a húsra hasonlítanak?
A vegán trend hanyatlása a piacon is érezhető
Hamish Renton, az HRA Global élelmiszeripari cég vezérigazgatója szerint a veganizmus divat volt, de most korrekció következik be a piacon. A Beyond Meat részvényeinek árfolyama 98%-ot zuhant 2019 óta, ami azt jelzi, hogy a befektetők is elfordultak a vegán alternatíváktól.
A tejiparban is hasonló tendenciák figyelhetők meg: a fogyasztók visszatérnek az állati eredetű tejhez, ami komoly csapás a vegán fagylaltokat és tejalternatívákat gyártó cégekre, mint az Oatly vagy a Nestlé növényi alapú italokat gyártó részlege.
Hútszolgáltatás a vegán étteremben?
Néhány korábbi vegán étterem is kezdi visszatenni a húst a menüre, aminek a militáns vegánaktivisták egyértelműen nem örülnek. Az ipar elemzői szerint azonban a vegán ételek nem tűnnek el teljesen, hanem a tömegtermelés helyett az egészségesebb, minőségi kézműves termékek felé tolódhatnak el.
A vegán mozgalom óriási lendületet kapott az elmúlt évtizedben, de a jelenlegi adatok azt mutatják, hogy a nagy fellendülés után most csökkenés következik be. A brit fogyasztók egyre tudatosabbak, és már nem csak az etikát, hanem az egészséget is figyelembe veszik étrendi döntéseikben.
Kapcsolódó cikkeink
Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >A növényi táplálkozással ismerkedtek a Radnóti diákjai
A NÉGYOSZ tavaly novemberben indult OkosFehérje programja újabb állomásához érkezett:…
Tovább olvasom >Szavazz a kedvenc Menteshelyedre, garantált kedvezményekért!
A menteshelyek.hu a paleo, vegán, cukormentes, regenor, tejfehérjementes, laktózmentes, szénhidrát-csökkentett és gluténmentes…
Tovább olvasom >További cikkeink
Kezdő vállalkozóknak indít díjmentes képzést a Kamara
A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) a területi kamarák közreműködésével…
Tovább olvasom >Rekord magasságba szökött a svájci Lidl sajtexportja tavaly
Tizenöt éves fennállásának legerősebb évét zárta a svájci Lidl sajtexport…
Tovább olvasom >Alkoholmentes sörbe invesztál Robbie Williams
Robbie Williams személyében befektetőt kapott az ausztrál Heaps Normal alkoholmentes…
Tovább olvasom >