A brit Tesco elsőként indít nulla kibocsátású elektromos teherautókat
A Tesco lett az első kiskereskedő az Egyesült Királyságban, amely zéró emissziós elektromos teherautót dob piacra, és minden jármű évente 30 000 dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiára.
Az iparágban elsőként az új elektromos teherautók a Tesco elosztóközpontjaiból több mint 400 üzletbe szállítanak majd szerte Londonban, ezzel is hozzájárulva a főváros károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez. A Tesco elosztóhálózata az egyik legnagyobb az Egyesült Királyságban.
Az elektromos teherautók kezdetben a nagy londoni Tesco üzletekbe szállítanak majd, az elkövetkező hónapokban pedig további járműveket vezetnek be az Egyesült Királyság más városaiba, javítva ezzel az ország városi területeinek levegőminőségét.
A tehergépjárművek jelenleg az Egyesült Királyság belföldi közlekedési kibocsátásának körülbelül 16%-át teszik ki, így ennek kezelése jelentős szerepet fog játszani az Egyesült Királyság nettó nulla ambícióinak megvalósításában. Minden teherautó várhatóan évi 30 000 mérföldnyi dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiával, ami évente 23 tonna CO2e-t távolít el.
Jason Tarry, a Tesco főnöke elmondta: „Mindannyian szeretnénk jobb levegőminőséget és kevesebb szennyezést városainkban, és az elektromos járművek döntő szerepet fognak játszani ennek elérésében. Az elektromos házhozszállító kisteherautókra való átállásunkkal és az elektromos járművek töltőpontjainak ügyfeleink számára történő bevezetésével együtt nagyon izgatottak vagyunk az üzletágunkban végrehajtott fejlesztések és az elektromos járművekre való átállás miatt.”
A Renault Trucks által gyártott Tesco teherautók hatótávolsága akár 130 mérföld is lehet, és ugyanazt a terhet képesek szállítani, mint az általuk lecserélt dízel teherautók.
Kapcsolódó cikkeink
Tesco: második szakaszába ért a „növényi alapú termékek” növekedése
A brit Tesco a növényi alapú élelmiszerek iránti kereslet második…
Tovább olvasom >Dedikált menopauza-részleget hozott létre a brit Tesco
Menopauza-részleget tesztel a brit Tesco: a női változó korhoz kapcsolódó…
Tovább olvasom >Napenergiával termeli meg az áruházi energiaszükséglet 26 százalékát a Tesco
Napelemes háztartási méretű kiserőműveket épített ki 25 áruháza tetején a…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Hét trend, amely 2024-ben az in-store marketingre és a kereskedelmi dizájnra hatással lesz
A fogyasztók figyelmének megragadása és megtartása évről évre egyre nehezebbnek tűnik.…
Tovább olvasom >2024 a kihívások éve a dohányipar és dohány-kiskereskedelem számára
A gazdasági nehézségek ellenére várhatóan növekedett a dohány-kiskereskedelem éves árbevétele…
Tovább olvasom >Megjelent a Trade magazin legújabb száma!
A digitális verzió ezúttal is bővített formában jelent meg, és olvasható a levél…
Tovább olvasom >