A brit Tesco elsőként indít nulla kibocsátású elektromos teherautókat
A Tesco lett az első kiskereskedő az Egyesült Királyságban, amely zéró emissziós elektromos teherautót dob piacra, és minden jármű évente 30 000 dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiára.
Az iparágban elsőként az új elektromos teherautók a Tesco elosztóközpontjaiból több mint 400 üzletbe szállítanak majd szerte Londonban, ezzel is hozzájárulva a főváros károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez. A Tesco elosztóhálózata az egyik legnagyobb az Egyesült Királyságban.
Az elektromos teherautók kezdetben a nagy londoni Tesco üzletekbe szállítanak majd, az elkövetkező hónapokban pedig további járműveket vezetnek be az Egyesült Királyság más városaiba, javítva ezzel az ország városi területeinek levegőminőségét.
A tehergépjárművek jelenleg az Egyesült Királyság belföldi közlekedési kibocsátásának körülbelül 16%-át teszik ki, így ennek kezelése jelentős szerepet fog játszani az Egyesült Királyság nettó nulla ambícióinak megvalósításában. Minden teherautó várhatóan évi 30 000 mérföldnyi dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiával, ami évente 23 tonna CO2e-t távolít el.
Jason Tarry, a Tesco főnöke elmondta: „Mindannyian szeretnénk jobb levegőminőséget és kevesebb szennyezést városainkban, és az elektromos járművek döntő szerepet fognak játszani ennek elérésében. Az elektromos házhozszállító kisteherautókra való átállásunkkal és az elektromos járművek töltőpontjainak ügyfeleink számára történő bevezetésével együtt nagyon izgatottak vagyunk az üzletágunkban végrehajtott fejlesztések és az elektromos járművekre való átállás miatt.”
A Renault Trucks által gyártott Tesco teherautók hatótávolsága akár 130 mérföld is lehet, és ugyanazt a terhet képesek szállítani, mint az általuk lecserélt dízel teherautók.
Kapcsolódó cikkeink
Nébih: fehérbabot hívott vissza a Tesco
Rovarirtószer lehetséges jelenléte miatt fehérbabot hívott vissza a forgalomból a…
Tovább olvasom >Nébih: a Tesco is visszahívott kölesgolyót a forgalomból
Szalmonella lehetséges jelenléte miatt a Tesco-Global Zrt. is visszahívott extrudált…
Tovább olvasom >57 millió forint országszerte a helyi fiatalok és közösségek jövőjére: elstartolt a Tesco új pályázati programja
„Start a jövőért” néven indult útjára október 14-én a Tesco…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >