A brit Tesco elsőként indít nulla kibocsátású elektromos teherautókat
A Tesco lett az első kiskereskedő az Egyesült Királyságban, amely zéró emissziós elektromos teherautót dob piacra, és minden jármű évente 30 000 dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiára.
Az iparágban elsőként az új elektromos teherautók a Tesco elosztóközpontjaiból több mint 400 üzletbe szállítanak majd szerte Londonban, ezzel is hozzájárulva a főváros károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez. A Tesco elosztóhálózata az egyik legnagyobb az Egyesült Királyságban.
Az elektromos teherautók kezdetben a nagy londoni Tesco üzletekbe szállítanak majd, az elkövetkező hónapokban pedig további járműveket vezetnek be az Egyesült Királyság más városaiba, javítva ezzel az ország városi területeinek levegőminőségét.
A tehergépjárművek jelenleg az Egyesült Királyság belföldi közlekedési kibocsátásának körülbelül 16%-át teszik ki, így ennek kezelése jelentős szerepet fog játszani az Egyesült Királyság nettó nulla ambícióinak megvalósításában. Minden teherautó várhatóan évi 30 000 mérföldnyi dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiával, ami évente 23 tonna CO2e-t távolít el.
Jason Tarry, a Tesco főnöke elmondta: „Mindannyian szeretnénk jobb levegőminőséget és kevesebb szennyezést városainkban, és az elektromos járművek döntő szerepet fognak játszani ennek elérésében. Az elektromos házhozszállító kisteherautókra való átállásunkkal és az elektromos járművek töltőpontjainak ügyfeleink számára történő bevezetésével együtt nagyon izgatottak vagyunk az üzletágunkban végrehajtott fejlesztések és az elektromos járművekre való átállás miatt.”
A Renault Trucks által gyártott Tesco teherautók hatótávolsága akár 130 mérföld is lehet, és ugyanazt a terhet képesek szállítani, mint az általuk lecserélt dízel teherautók.
Kapcsolódó cikkeink
95 millió forint segítség másfél hónap alatt a Tesco munkatársaitól és vásárlóitól a rászorulóknak
95 millió forinttal támogatja az ország legnagyobb adománygyűjtő csapata az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >Új tananyagot fejlesztett a kereskedelmi képzőhelyek számára az Oktatási Hivatal a Tesco közreműködésével
A kereskedelem teljes spektrumát felölelő, államilag akkreditált, új tananyagot fejlesztett…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
KSH: januárban 5,5 százalékkal haladták meg átlagosan a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket
2024. januárhoz viszonyítva az élelmiszerek ára 6,0 százalékkal nőtt, ezen…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A januári magasabb fogyasztói árszint átmeneti jelenség
Nagy Márton szerint elfogadhatatlan a magas élelmiszerinfláció, a kormány minden…
Tovább olvasom >NGM-szóvivő: január utolsó napjaiban már korrigáltak az árak
A KSH közlése szerint 2025. januárban a fogyasztói árak átlagosan…
Tovább olvasom >