A brit Tesco elsőként indít nulla kibocsátású elektromos teherautókat
A Tesco lett az első kiskereskedő az Egyesült Királyságban, amely zéró emissziós elektromos teherautót dob piacra, és minden jármű évente 30 000 dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiára.

Minden teherautó várhatóan évi 30 000 mérföldnyi dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiával
Az iparágban elsőként az új elektromos teherautók a Tesco elosztóközpontjaiból több mint 400 üzletbe szállítanak majd szerte Londonban, ezzel is hozzájárulva a főváros károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez. A Tesco elosztóhálózata az egyik legnagyobb az Egyesült Királyságban.
Az elektromos teherautók kezdetben a nagy londoni Tesco üzletekbe szállítanak majd, az elkövetkező hónapokban pedig további járműveket vezetnek be az Egyesült Királyság más városaiba, javítva ezzel az ország városi területeinek levegőminőségét.
A tehergépjárművek jelenleg az Egyesült Királyság belföldi közlekedési kibocsátásának körülbelül 16%-át teszik ki, így ennek kezelése jelentős szerepet fog játszani az Egyesült Királyság nettó nulla ambícióinak megvalósításában. Minden teherautó várhatóan évi 30 000 mérföldnyi dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiával, ami évente 23 tonna CO2e-t távolít el.
Jason Tarry, a Tesco főnöke elmondta: „Mindannyian szeretnénk jobb levegőminőséget és kevesebb szennyezést városainkban, és az elektromos járművek döntő szerepet fognak játszani ennek elérésében. Az elektromos házhozszállító kisteherautókra való átállásunkkal és az elektromos járművek töltőpontjainak ügyfeleink számára történő bevezetésével együtt nagyon izgatottak vagyunk az üzletágunkban végrehajtott fejlesztések és az elektromos járművekre való átállás miatt.”
A Renault Trucks által gyártott Tesco teherautók hatótávolsága akár 130 mérföld is lehet, és ugyanazt a terhet képesek szállítani, mint az általuk lecserélt dízel teherautók.
Kapcsolódó cikkeink
Havi ügy, közös felelősség: tescós vásárlással segíthetünk azoknak, akiknek nem telik menstruációs termékekre
Május 28-án, a menstruációs higiénia világnapján a Tesco arra hívta…
Tovább olvasom >„Ha ez így folytatódik, eltűnnek az akciók” – interjú Pálinkás Zsolttal, a Tesco Magyarország vezérigazgatójával
2025 tavaszán a hazai élelmiszer-kiskereskedelem egyik legfontosabb szereplőjét, a Tescót…
Tovább olvasom >Padlóra viszi a drogériatermékek árait a Tesco
Több mint 150 már eddig is garantáltan alacsony árú háztartási…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Orbán Viktor: az árréscsökkentést új termékekre is be fogjuk vezetni, ha szükséges
Az árrésszabályozást fenn kell tartani, mert az indokolatlan áremelésekkel szemben…
Tovább olvasom >Egészséges, rostban és fehérjében gazdag húskészítményeket fejlesztettek ki Debrecenben
Új, egészségvédő, rostban és fehérjében gazdag, egyedi bioaktív hatóanyagokat tartalmazó…
Tovább olvasom >A német kiskereskedelmi forgalom csökkent áprilisban havi szinten
Németországban reálértéken 1,1 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom áprilisban havi…
Tovább olvasom >