A brit Tesco elsőként indít nulla kibocsátású elektromos teherautókat
A Tesco lett az első kiskereskedő az Egyesült Királyságban, amely zéró emissziós elektromos teherautót dob piacra, és minden jármű évente 30 000 dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiára.

Minden teherautó várhatóan évi 30 000 mérföldnyi dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiával
Az iparágban elsőként az új elektromos teherautók a Tesco elosztóközpontjaiból több mint 400 üzletbe szállítanak majd szerte Londonban, ezzel is hozzájárulva a főváros károsanyag-kibocsátásának csökkentéséhez. A Tesco elosztóhálózata az egyik legnagyobb az Egyesült Királyságban.
Az elektromos teherautók kezdetben a nagy londoni Tesco üzletekbe szállítanak majd, az elkövetkező hónapokban pedig további járműveket vezetnek be az Egyesült Királyság más városaiba, javítva ezzel az ország városi területeinek levegőminőségét.
A tehergépjárművek jelenleg az Egyesült Királyság belföldi közlekedési kibocsátásának körülbelül 16%-át teszik ki, így ennek kezelése jelentős szerepet fog játszani az Egyesült Királyság nettó nulla ambícióinak megvalósításában. Minden teherautó várhatóan évi 30 000 mérföldnyi dízelüzemű közúti mérföldet cserél le tiszta zöld energiával, ami évente 23 tonna CO2e-t távolít el.
Jason Tarry, a Tesco főnöke elmondta: „Mindannyian szeretnénk jobb levegőminőséget és kevesebb szennyezést városainkban, és az elektromos járművek döntő szerepet fognak játszani ennek elérésében. Az elektromos házhozszállító kisteherautókra való átállásunkkal és az elektromos járművek töltőpontjainak ügyfeleink számára történő bevezetésével együtt nagyon izgatottak vagyunk az üzletágunkban végrehajtott fejlesztések és az elektromos járművekre való átállás miatt.”
A Renault Trucks által gyártott Tesco teherautók hatótávolsága akár 130 mérföld is lehet, és ugyanazt a terhet képesek szállítani, mint az általuk lecserélt dízel teherautók.
Kapcsolódó cikkeink
A Shopper Park Plus Nyrt. Szlovákiában felvásárolt egy kiskereskedelmi park portfóliót
A Shopper Park Plus Nyrt. (SPP) felvásárolt Szlovákiában egy Tesco-központú…
Tovább olvasom >Együttműködést szorgalmazó platformot hoz létre a Tesco a menstruációs szegénység felszámolásáért
A menstruációs szegénység felszámolását zászlajára tűző platform létrehozását jelentette be…
Tovább olvasom >2,3 millió szavazat juttatta célba a Tesco újonnan startolt, 57 millió forintos programját
Több mint 2,3 millió voksot adtak le a Tesco vásárlói…
Tovább olvasom >További innovációs termékek
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >