A Brexit miatt került nehéz helyzetbe a Lurpak tejipari vállalat
A dán vállalatnak legalább 400 millió eurós költségcsökkentést kell végrehajtania, mivel Nagy-Britannia – a Lurpak egyik legnagyobb fogyasztója – elhagyja az Európai Uniót, és ez a híres vaj készítőjének komoly valutaveszteséget fog jelenteni a jövőben.
A rekord méretű költségcsökkentést három év alatt tervezik végrehajtani, annak biztosítására, hogy a több mint 11 ezer észak-európai mezőgazdasági termelő nyereséges maradhasson – fejtette ki a vállalat.
A tejipari vállalat jelenleg 19 ezer embert foglalkoztat, és úgy vélik, még korai megmondani, hogy hány munkahelyet érint majd a költségcsökkentés.
Az 1880-ban dán és svéd farmerek által alapított cég 2000-ben vette fel az Arla Foods nevet, miután a dán MD Foods és a svéd Arla egyesültek. A cég székhelye Dániában, Viby városában van. Az Arla Foods bevétele 10,3 milliárd euró volt 2017-ben és termékeinek 75 százalékát Nagy-Britanniában értékesíti. (origo)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Hangsúlyosabb megjelenést kapnak az európai termékek a dán Salling Group üzleteiben
Új, „fekete csillagos” címkét vezet be üzleteiben a dán Salling…
Tovább olvasom >Vaj- és margarinmárkák: az erő velük van
Bár versenytársak, mégis sok közös vonása van a vaj- és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >Magyar szakember a European Marketer of the Year 2025 döntősei közöt
Bejelentették az európai marketingszövetségeket tömörítő EMC European Marketer of the Year 2025 versenyének…
Tovább olvasom >