A Bortársaságnál első a régi ügyfél elégedettsége

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 03. 28. 08:00

Elsőre talán furcsa szemléletet vall a Bortársaság: elsősorban nem piacot akar hódítani. Annál sokkal fontosabbnak tartja meglévő partnerei maximális elégedettségét. És kiszolgálását, szakszerűen és professzionálisan.Egyik alapvető stratégiai célunk gasztronómiai üzleti partnereink szakszerű és professzionális ki­szolgálása. A másik, hogy a csúcsgasztronómia és -vendéglátás minden területén (legyen szó éttermekről, szállodákról, catering cégekről és a Bor­társa­ságtól független borszaküzletekről) a kereskedelmi és logisztikai együtt­működés minden szakaszában a maximumot nyújtsunk. Kezdve a borok kiválasztásától, új termelők és új tételek felkutatásától a vevőkezelésen át az utolsó megrendelt palack pontos kiszállításáig. Fontosnak tartjuk, hogy partnereink a Bortársaság szortimentjéből teljes körű minőségi bor-, pezsgő- és pálinkaválasztékot alakíthassanak ki üzletükben – válaszolta a Bortársa­ság HoReCa-stratégiáját firtató kérdésünkre Kovács Kriszta gasztronómiai értékesítési vezető.
A Bortársaság ügyfeleit folyamatosan látogatja, és új partnerek felkutatása so­rán is a személyes kontaktust részesíti előnyben. Partnereivel állandó kapcsolatban van, folyamatosan értesíti őket a beérkezett újdonságokról, különleges tételekről, előre jelzi számukra egyes borok esetleges kifutását vagy időszakos készlethiányát. Teszi mindezt úgy, hogy a gasztronómiai piac minden szereplőjére érvényes, egységes üzlet- és kedvezménypolitikát gyakorolja – de az eltérő csatornákban eltérő taktikával.
Kovács Kriszta hangsúlyozta: vevőkörük folyamatos bővítésénél is fontosabb feladatnak tekintik meglévő ügy­fe­leik elégedettségének fenntartását és partnereik hosszú távú megtartását. Ennek egyetlen hatékony módja a folyamatos, személyes kontaktus, illetve személyre szabott ajánlatok kialakítása.

Kedvezmény előre vagy utólag
– A partnereinkkel kötött szerződések alapvetően kétféle támogatási lehető­ség­re épülnek. Az egyik a forgalom utáni év végi visszatérítés, a másik pe­dig az előre adott engedmény. Ez utóbbi esetben az egység valós vagy elvárt forgalma alapján 1-3 éves szerződést kö­tünk. A szerződésben leírt, előre adott támogatás keretén belül van lehetősége partnereinknek arra, hogy borhűtőt, poharakat, egyéb, a borfelszolgáláshoz szükséges kie­gé­szítőket kapjanak. A borlapokat minden olyan éttermi partnerünknek térítésmentesen biztosítjuk, akik a boraik nagy részét tőlünk vásárolják. Buda­pes­ten és vidéken egyaránt Kalocsai Zoltán sommelier segítségével rendszeresen szervezünk oktatásokat, felkészítő tanfolyamokat partnereink és munkatársaik számára. Ezen felül partnereinkkel közösen rendszeresen szervezünk borvacsorákat, amelyeken az általunk képviselt termelők is részt vesznek – avatott be bennünket a részletekbe Kovács Kriszta.
A szakember szerint a piaci trendek leírása nagyon nehéz, még akkor is, ha a szektor igényei természetesen a végfogyasztók igényeit tükrözik, amit stílusával, filozófiájával mind a nagy-, mind a kiskereskedő képes némileg alakítani.
A Bortársaság szortimentjében több mint négyszázféle minőségi bor, pezsgő és párlat található, amelynek körülbelül 70 százalékát a hazai, fennmaradó részét pedig külföldi tételek teszik ki. Emellett vevőik komplex kiszolgálása érdekében pezsgőkkel, vásárolt és saját termelőik alapanyagából készíttetett pálinkákkal, Pannonhalmi Bencés likőrökkel, olívaolajjal, balzsamecetekkel és néhány 100 százalékos, palackozott gyümölcslével egészítették ki kínálatukat.
N. O.

Kapcsolódó cikkeink