A borpiacon is keressük az innovációkat
Virágkorát éli a borkultúra, de az is tény, hogy az ünnepek alatt felpörög a borpiac, ezért most különösen aktuális a kérdés, hogy vajon mi alapján kerül a bor a bevásárlókosárba? Egy rövid kutatás keretében borvásárlási szokásokról kérdeztük a nagyérdeműt. Kiderült, hogy a válaszadók közel 30 százalékát elcsábítja egy szép boroscímke, valamint az is, hogy az internetes vásárlás a legtöbb egyéb árucikkel ellentétben nem tört még be a borpiacra.
A borivás szerves része kultúránknak és méltán vagyunk büszkék a magyar borokra. Viszont mennyire nyilvánul meg mindez borvásárlási szokásainkban? Mi alapján dől el, melyik palack kerül a kosarunkba? Jobban számít a külcsín, mint a belbecs? A Teleki borcsalád márkáját megújító Csányi Pincészet egy több, mint 1700 fő bevonásával készült kutatásában többek között ezekre a kérdésekre kereste a választ.
Mikor, mennyit, miért?
A kutatás egyik legszembetűnőbb felfedezése az, hogy a többség rendszeresen vásárol bort, hiszen a válaszadók 67%-a havonta 1-2 alkalommal indul borvadászatra. Kijelenthetjük tehát, hogy a bor napjainkban az egyik legnépszerűbb ital. Még azok is, akik kevésbé rajonganak Dionüszosz italáért (15%), évente legalább 1-2 alkalommal a boros polcok felé veszik az irányt.
A fenti állítást támasztja alá az is, hogy válaszadók 75%-ának nincs szüksége különleges alkalomra ahhoz, hogy borozzon, bármikor szívesen fogyasztják a hegy levét. 22% csak akkor vesz bort, ha vendégségbe megy és ajándékba viszi, és csupán 3% az, aki kizárólag akkor nyúl a dugóhúzóért, ha szórakozni megy.
Tej, kenyér, egy üveg bor
Még mindig a szupermarketekben vásárolnak bort a legtöbben (70%). Ez azért érdekes adat, mert a legtöbb árucikkel ellentétben a bor esetén az internetes vásárlás szinte alig jellemző (2%), míg a szinte gombamód szaporodó borkereskedéseket a válaszadók kicsivel több, mint negyede (27%) választja.
Jó bornak is kell cégér
A hazai borkultúra az elmúlt években robbanásszerű fejlődésnek indult, amelynek szerves része a fogyasztók edukálása. Míg pár évvel ezelőtt az édes vörös volt ’A Bor’, addig mára az átlagfogyasztók is kifinomultabb ízléssel és alapvető, ám fontos információkkal rendelkeznek a magyar borokról.
Ezt támasztja alá az is, hogy a válaszadók 36%-a borvidék alapján választ, azonban az évjáratot, és meglepő módon az akciókat kevesebben említették elsődleges választási szempontként. Bár a borválasztásnál nem a címke az elsődleges szempont, a válaszadók több, mint negyede (28%) úgy gondolja, hogy ha egy boroscímke kirívóan szép, akkor inkább azt a bort vásárolják meg a megszokott kedvenc helyett.
A 2018-as év egyébként számos innovációt hozott a címkék terén is. A tradicionálisabb kinézet helyét sok pincészetnél átveszik merész grafikai megoldások, sőt, idén megszületett az első beszélő nyakcímke is, amely Csuja Imre hangján szaval borverseket.
Kapcsolódó cikkeink
Az IKEA kutatása szerint a magyarok 77 százaléka mobilozik az ágyban
Az alvás elengedhetetlen a testi és lelki egészségünk megőrzéséhez. Az…
Tovább olvasom >Furmint Február Nagy Kóstoló több mint nyolcvan borászattal
Több mint nyolcvan pincészet kétszáznál is több, furmintból készült borával…
Tovább olvasom >Visszaesett a francia bor- és szeszexport tavaly
Tavaly 15,56 milliárd euró értékben exportált Franciaország bort és szeszesitalokat,…
Tovább olvasom >További cikkeink
foodora: Valentin-napon már reggel 7-kor óvszert rendelnek
Tarolnak a virágosok, de csokoládét és alkoholt is sokan rendelnek…
Tovább olvasom >A magyar e-kereskedelmi forgalom növekedését már az import hajtja
2024-ben a teljes magyar e-kereskedelmi piac a PwC Q1-Q3 közötti…
Tovább olvasom >Kamarai kisokos segíti a gazdaságátadásban érintett termelőket
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara útmutatót készített a tagság számára a…
Tovább olvasom >