A borostömlő unokái – innovatív borkiszerelések

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2013. 01. 10. 11:04

Írtunk már az alternatív borkiszerelések „szépségeiről”, főként a bag-in box előnyeit elemeztük a Trade magazinban. Ahogy megállapítottuk, a 21. században a minőségi bor demokratizálódik, és vásárlásakor egyre inkább előtérbe kerülnek az ésszerűségi tényezők.

Nos, a borivók ma a mindennapokban nem a drága különlegességet, hanem a jó vételt, a megbízható minőséget keresik, ebben pedig ára miatt még a bag-in-boxon is túltesz a nálunk még nem látható borkiszerelés, a wine pouch (fordítsuk az egyszerűség kedvéért borostasaknak). Utóbbiból – minden cinizmus nélkül egyszerűsítve – ez a bag, éppen csak a box nélkül. Talán nem is kell mondanunk: újvilági borokat csomagolnak ilyen formában. Az oxidáció megakadályozásának elvén működik, tehát a bor felnyitás után tovább frissen marad benne. Nem olyan elegáns, mint a bag-in-box, de csomagolóanyaga éppen olyan kreatívan felhasználható a reklám, a megkülönböztetés céljaira.

Ami 2012-ben jelentős érvnek számít mellette, az környezetbarát jellege, különösen, ha azt számoljuk, hogy mekkora a különbség, ha nehéz üvegpalackok helyett ebben a kiszerelésben szállítják az italt Amerikából vagy Dél-Afrikából az európai fogyasztókig. 80 százalékkal kisebb ökológiai lábnyomot hagy, és 90-nel kevesebb feldolgozandó hulladékot, mint az üveg. Az már csak rajtunk múlik, mennyire tartjuk elfogadhatónak, ha valaki egy jó minőségű bort ebben visz buliba, kirándulásra.

A wine pouch-t leginkább másfél literes kiszerelésben gyártják, de ahogy utolsó fotónk is mutatja, az olaszok például oneglass („egypohár”) márkanéven 1 decis adagokban is piacra viszik.
A klasszikus borostönlő 21. századi reneszánszáról itt írtunk.

Kapcsolódó cikkeink