A borok feldolgozói értékesítési ára emelkedett
Az AKI PÁIR adatai szerint a belföldön termelt és belföldön értékesített földrajzi jelzés nélküli, valamint az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok értékesítési ára 19 százalékkal 30,3 ezer forintra emelkedett hektoliterenként 2024. január–március között az előző év azonos időszakához viszonyítva.

(Fotó: Pixabay)
Az oltalom alatt álló földrajzi jelzéssel ellátott borok közül a fehérborok feldolgozói értékesítési ára 6 százalékkal 26,4 ezer forint/hektoliterre, a vörös- és rozéboroké 31 százalékkal 35,8 ezer forint/hektoliterre nőtt. A belföldön termelt és belföldön értékesített oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott borok közül a tokaji fehérborok belföldi értékesítési átlagára 3 százalékkal 138,3 ezer forint/hektoliterre csökkent 2024. január–március között 2023 első három hónapjához mérten. Az oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel ellátott vörös- és rozéborok közül az egri borok belföldi értékesítési átlagára mintegy 9 százalékkal 62,8 ezer forint/hektoliterre emelkedett a vizsgált időszakban.
A KSH adatai szerint Magyarország bor-külkereskedelmi egyenlege (gyöngyöző bor és pezsgő nélkül) mennyiségben negatív, értékben pozitív volt 2024 januárjában, mennyiségben csaknem 3 százalékkal nőtt, értékben 18 százalékkal csökkent a 2023. januárihoz képest. A borexport volumenben közel 8 százalékkal 81,2 ezer hektoliterre bővült, értékben 5 százalékkal 2,8 milliárd forintra mérséklődött. A nemzetközi piacon továbbra is a magyar fehérborok voltak a keresettebbek, a kivitel 81 százalékát tették ki a megfigyelt periódusban.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Tájékoztató jelentés a tavaszi mezőgazdasági munkákról
A 2024–2025-ös tél – a korábbi évekhez hasonlóan – melegebb…
Tovább olvasom >KSH: az élelmiszeripar értékesítési árai 6,2 százalékkal emelkedtek
2025 márciusában az ipari termelői árak átlagosan 7,3 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >KSH: márciusban a vendégek száma 1,1, a vendégéjszakáké 5,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól
2025 márciusában a turisztikai (kereskedelmi, magán- és egyéb) szálláshelyeken 1,1…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >