A bevásárlókocsi kigurul, és óra indul!
Az Expressz Kassza eddig hét METRO-áruházban bevezetett rendszere nagymértékben gyorsítja a professzionális vevők vásárlásait. Kérdéseinkre Tóth-Korom Péter áruházi operációs vezető válaszolt.
Mi az Expressz Kassza lényege?
A gyors vásárlás: a Vevőnek a pénztárnál nem kell a bevásárlókocsiról le-, majd visszapakolnia a kiválasztott árut: a kassza egyetlen méréssel kb. 5 másodperc alatt validálja a kocsin lévő termékeket. Ehhez mindössze arra van szükség, hogy a Vásárló egy erre a célra kapott szkennerrel vagy a mobiltelefonjára letöltött alkalmazás segítségével a vásárlási folyamat során beolvassa az áru vonalkódját, fizetéskor pedig az eszközt egy QR-kód segítségével összekösse a pénztárgéppel.
Hogyan történik a fizetés?
A kasszánál a grammnyi pontosságig mérni képes, padlóba épített mérleg ellenőrzi a súlyt, amennyit a termékeknek a raktári adatok szerint nyomniuk kell. Ha a súly egyezik, a pénztár kiállítja a számlát, így a Vevőnek, ha kártyával fizet, szerencsés esetben fél percébe sem telik az egész folyamat.
Honnan jött az ötlet?
Két METRO-országban – Csehországban és Törökországban – is sikerrel alkalmazzák az Expressz Kassza rendszert, amelyek vevőköre sok szempontból hasonlít a magyarra. Nálunk a projekt december elején indult; a külföldön szerzett tapasztalatokból kiindulva már most arra következtetünk, hogy a naptári év végére itthon is elérjük az ebben a szakaszban optimálisnak tekinthető értékesítési szintet.
Milyen eredményt tartana sikernek?
Az első 3 hónapban – áruháztól függően – a számlák 5-8%-a, a forgalomnak pedig 10-15%-a Expressz Kasszákon megy keresztül. A célunk az, hogy a naptári év végére ezek az adatok számlaszámban elérjék a 15%-ot, forgalomban pedig a 25%-os arányt.
Hol lehet igénybe venni a szolgáltatást?
Az első 3 hónapban a budaörsi, ferencvárosi és kelet-pesti üzleteinkben használhatták a Vásárlók az Expressz Kasszát, március elejétől Budakalászon, Győrben, Szombathelyen és Székesfehérváron is megismerkedhettek vele.
A bevezetésben sokat segítettek az első hónapban a hoszteszek, akik sok vásárlói kétséget eloszlattak. Akik kipróbálták, túlnyomó többségükben rendszeres használóivá váltak.
Mindennek feltétele nyilván a problémamentes működés!
A vásárlások 90%-a hibátlan, azaz a mérés igazolja a rendszerben rögzített súlyadatokat. Ilyenkor nem is ellenőrizzük a kosár tartalmát, és a sikeres első 3 hónap tapasztalatai – meg persze az utólagos készletellenőrzések – azt mutatják, nincs is erre szükség.
A munkatársunk beavatkozását igénylő 10 százaléknyi „probléma” főként olyasmiből adódik, mint a darabos és gyűjtőcsomagolásos vonalkódok összekeverése, vagy jövedéki termékek vásárlása, ahol szükséges ellenőrizni, hogy a Vevő betöltötte-e a 18. életévét.
Mi a közvetlen haszna mindebből a METRO-nak?
Az Expressz Kassza elsősorban nem arról szól, hogy munkaerőt takarítsunk meg – bár ez is kalkulálható. A 21. században is komoly jelentősége van az ügyfél-elégedettség kérdésének: a hagyományos bevásárlás sokat elvesz professzionális Vevőink munkaidejéből, ez a rendszer viszont leegyszerűsíti és gyorsítja a beszerzést.
Emellett a hazai kereskedelemben alacsony a digitális elérés, feleslegesen sok a papíralapú promóció, ha viszont valaki letölti az Express Kassza applikációt, automatikusan bekerül digitális adatbázisunkba, ami személyre szabottá, ezáltal hatékonyabbá teszi a vele való kapcsolattartást. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >30 éves magyarországi fennállását ünnepli a METRO
Partnereivel és munkatársakkal együtt ünnepelte a METRO Nagykereskedelem magyarországi fennállásának…
Tovább olvasom >A józanság szava
Egyelőre kicsi, behatárolt, de önmagához képest kifejezetten gyorsan fejlődő szegmens…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megugrik az európaiak utazási kedve: A 2024-es év őszi és téli szezonjának utazási trendjei
Az Európai Utazási Bizottság (ETC) legújabb kutatása szerint jelentős növekedés…
Tovább olvasom >Hello METRO, HelloPay!
Júliustól a METRO kínálatából, valamint a nagykereskedelem értékesítőin keresztül országszerte…
Tovább olvasom >Közel 13 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma Romániában 2023 első kilenc hónapjában
Romániában 12,8 százalékkal nőtt a külföldi turisták száma 2023 első…
Tovább olvasom >