A bevásárlás forradalmasítása – Ettől sikeres a Kifli
Habár nem olyan régen jelent meg a piacon a Kifli.hu, a fogyasztói elégedettség mérését szolgáló NPS (Net Promoter Score) számítás szerint máris 88 pontot ért el a maximális 100-ból. De mégis miért releváns ez a kimagasló szám? Mert a Kifli minőséget, gyorsaságot, vásárlási élményt, gyakorlatban is alkalmazott fenntarthatósági elveket, valamint szinte mindig elérhető vevőszolgálatot ígér – ha pedig valakiknek a szavára lehet adni, akkor azok pont a vásárlók. Cikkünkben górcső alá vesszük azokat a dolgokat, amik miatt népszerűvé válhatott a Kifli.
Feje tetejére állított termékpaletta
„Nagy szavaknak tűnnek, hogy forradalmasítjuk a bevásárlást, de én tényleg hiszek abban, hogy a Kiflivel ezen a dolgozunk” – meséli Makkay János, a Kifli CEO-ja. Statisztikai mérések ide, nagyívű víziók oda, a Kifli eredményes piacra lépésének tagadhatatlanul vannak olyan összetevői, ami szinte azonnal feltűnik az összes látogatónak: ilyen például maga a termékszortiment.
„Nem egyszerűen a drágább dolgokról szól ez a koncepció, hanem sokkal inkább az olyan friss, lokális, helyi termelők által készített termékekről, amik különleges minőséget képviselnek.”
A hagyományos szupermarketekben az olcsó, belépő szintű termékek a teljes szortiment csaknem felét teszik ki, ehhez jön egy hasonlóan vaskos középkategória, a maradék részen pedig a prémium márkák és a helyi kistermelők osztozkodnak. A Kifli.hu esetében pontosan fordítva van: hangsúlyos kézműves és prémium termékkínálat, hasonlóan meghatározó középkategória, a legcsekélyebb kínálat pedig a belépő szinten van – ezért köszönnek vissza a webshopból olyan pékek kenyerei, vagy hentesek sonkái, amik egyébként a budapesti piacok standjain is kaphatók.
Az innováció a polcon kezdődik
Manapság már elég nehéz olyan frissen induló és sikeres vállalkozást találni, amiben ne lenne meghatározó komponens valamiféle technológiai innováció – nincs ez másképp a Kiflivel sem. A raktárkészlet polcról polcra össze van kapcsolva a webshoppal, így valós időben tudják nyomon követni a készletet, és biztosítani a rendszeres termékforgást.
„Az informatikai rendszerünk lehetővé teszi, hogy gyorsan forogjon a készlet, gyakori legyen a szállítás, ennek köszönhetően nagyon kevés étel marad rajtunk, a teljes raktárkészlet körülbelül 1%-a, de szeretnénk ezt a számot még inkább lefaragni. Mellesleg a legtöbb ilyen ételt – mielőtt lejárna a szavatossága – felajánljuk a Magyar Élelmiszerbank Egyesületnek.”
Fenntarthatóság a gyakorlatban
A lokális – legtágabb értelemben véve 100 kilométeren belüli – termelők előnyben részesítése mellett is vannak még olyan megoldások, amik nemcsak a bolygóra nézve kedvezőek, de a vásárlói tudatosságot is növelik. Ilyen például a betétdíjas, később pedig ingyenesen újratölthető üvegcsomagolások használata, de a frissen szedett termékek koncepciója is ezen az elven alapul.
A fenntarthatóság ugyanakkor a fogyasztók számára láthatatlan módon is megjelenik a cég életében: a csomagolások visszagyűjtése és újrahasznosítása szintén prioritást élvez. Persze a fenntarthatóság – főleg ilyen sikeres hónapok után – az üzleti célok összefüggésében is felmerülhet, ez viszont nyílt titok a Kifli esetében: jövőre duplázni.
A jövő sikerének kulcsa
Az ügyfélkezelés kultúrája idehaza még gyerekcipőben jár – az esetleges problémák felmerülése, illetve kompenzálása után sokszor úgy érezheti magát a fogyasztó, hogy nem azt kapta, amit ígértek neki. Ehhez képest a Kiflis vásárlókra nem hárul semmiféle bizonyítási kényszer, legyen szó törött tojásról vagy megnyomódott paradicsomokról, többféle azonnali kompenzáció közül választhatnak: újraszállítás, kreditjóváírás vagy akár pénzvisszafizetés.
„Nagyon fontos része a Kiflinek a vásárló központúság és a vevőszolgálat magas színvonala – hogy mennyire vagyunk barátságosak, mennyire válaszolunk gyorsan. Ha valakinek véletlenül minőségi problémája van, akkor nem vitatkozunk, hanem rögtön megoldást kínálunk.”
A márka egyik hangsúlyos eleme tehát a vásárlói elégedettség, amit az agilis ügyintézésen túl a szinte mindig – reggel 8-tól este 10-ig – elérhető vevőszolgálat is biztosít. A Kifli víziója szerint a jövő sikeres cégei mind olyanok lesznek, amik ebben a témakörben kimagasló értéket képviselnek. Ehhez pedig egyaránt szükség van innovatív informatikai rendszerekre, céges kultúrára, nem utolsósorban pedig a szándékra, hogy a nap végén mindenki elégedett lehessen.
Kapcsolódó cikkeink
Új lehetőség a visszaváltásra: a Kifli futárai háztól viszik el a palackokat
Bizonyos feltételek mellett a Kifli futárai mostantól házhoz mennek a…
Tovább olvasom >Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei
Idén is megfizethető áron kaphatók a Szent István-nap termékei a…
Tovább olvasom >Sütve, főzve is ízletes a friss magyar csemegekukorica
A csemegekukorica a nyár egyik slágerzöldsége. Kevesen tudják azonban, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csökkent a Ryanair nyeresége az első üzleti félévben: bevételnövekedés mellett mérsékelt eredmény
A Ryanair, Európa egyik legnagyobb fapados légitársasága, jelentős nyereségcsökkenést könyvelt…
Tovább olvasom >Megérkezett a Starbucks ünnepi italkínálata: új ízek és nosztalgikus kedvencek a téli hónapokra
A hideg hónapok beköszöntével a Starbucks ismét elhozza az ünnepi…
Tovább olvasom >Új szereplő a magyar légi piacon: decemberben indulhat a Hungary Airlines
A Cargo Facts nemzetközi légi teherszállítási portál jelentése szerint a…
Tovább olvasom >