A befektetők egyre inkább figyelnek a fenntarthatósági szempontokra
A KPMG tanulmánya szerint azoknak, akik nemzetközi befektetőket keresnek, tudatosan fel kell készülniük idehaza is az ESG-szempontok alapján is fenntartható vállalat kialakítására.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A tanulmányhoz a KPMG 200 amerikai ESG-szakembert kérdezett meg, és a kutatás szerint a szakemberek csaknem háromnegyede (74%) már beépítette az ESG-szempontokat az M&A menetrendjébe.
A felmérés szerint a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy az ESG-átvilágítás során tett lényeges negatív megállapítások megakadályozhatják az üzletkötést (51%), vagy további feltételeket eredményezhetnek (52%). 44% azt mondta, hogy az értékelés értékcsökkenéshez, 53%-a szerint ügyletek törléséhez, 42%-uk szerint pedig, vételárcsökkentést vezethetnek.
Ugyanakkor a tanulmány azt is megállapította, hogy a befektetők több mint 60%-a hajlandó lenne prémiumot fizetni – közülük minden harmadik szerint a prémium összege meghaladhatja az 5%-ot – olyan esetekben, ahol magas a vállalat ESG-érettsége, illetve ha összhangban van a saját ESG-prioritásaikkal.
Az ESG-átvilágítás gyakorisága a jövőben várhatóan növekedni fog. És ahogy a KPMG szakértője mondta: a fenntartható gyakorlatok alkalmazása már nem csupán választási lehetőség, hanem az ellenállóképesség és a növekedés előfeltétele is.//
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >KPMG: Szigorúbb szabályok jönnek a fenntarthatóság és az emberi jogok területén
Megjelent a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati átvilágításról szóló európai uniós irányelv,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Megvette a Valeo Foods az Appalaches Nature-t
Megvásárolta a Valeo Foods Group a kanadai juharszirup-gyártó Appalaches Nature-t.…
Tovább olvasom >Franciaországban és Brazíliában növekszik, Európában küszködik a Carrefour
Az Európában meglehetős kihívást jelentő körülmények ellenére elégedett a Carrefour…
Tovább olvasom >Közel felére esett vissza az élelmiszer-ipari innovációk száma 2007 óta
A Mintel piackutató cég szerint a 2024 januárja és májusa…
Tovább olvasom >