A befektetők egyre inkább figyelnek a fenntarthatósági szempontokra
A KPMG tanulmánya szerint azoknak, akik nemzetközi befektetőket keresnek, tudatosan fel kell készülniük idehaza is az ESG-szempontok alapján is fenntartható vállalat kialakítására.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
A tanulmányhoz a KPMG 200 amerikai ESG-szakembert kérdezett meg, és a kutatás szerint a szakemberek csaknem háromnegyede (74%) már beépítette az ESG-szempontokat az M&A menetrendjébe.
A felmérés szerint a válaszadók több mint fele számolt be arról, hogy az ESG-átvilágítás során tett lényeges negatív megállapítások megakadályozhatják az üzletkötést (51%), vagy további feltételeket eredményezhetnek (52%). 44% azt mondta, hogy az értékelés értékcsökkenéshez, 53%-a szerint ügyletek törléséhez, 42%-uk szerint pedig, vételárcsökkentést vezethetnek.
Ugyanakkor a tanulmány azt is megállapította, hogy a befektetők több mint 60%-a hajlandó lenne prémiumot fizetni – közülük minden harmadik szerint a prémium összege meghaladhatja az 5%-ot – olyan esetekben, ahol magas a vállalat ESG-érettsége, illetve ha összhangban van a saját ESG-prioritásaikkal.
Az ESG-átvilágítás gyakorisága a jövőben várhatóan növekedni fog. És ahogy a KPMG szakértője mondta: a fenntartható gyakorlatok alkalmazása már nem csupán választási lehetőség, hanem az ellenállóképesség és a növekedés előfeltétele is.//
Kapcsolódó cikkeink
Költségtudatosság és tech-nyitottság – így utaznak külföldre a magyarok idén a Visa felmérése szerin
A magyarok 36%-a tervez külföldi nyaralást a közelgő szabadsága alatt,…
Tovább olvasom >Tízből kilenc fogyasztó már a mesterséges intelligenciára bízza az online keresést
A Bain & Company friss jelentése szerint a fogyasztók 80%-a…
Tovább olvasom >A sikeres digitális átalakulás titka – a KPMG szerint
Továbbra is árgus szemmel figyelik versenytársaik lépéseit a vállalatok, de…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spórol, rákeres az interneten, akcióra vadászik – így vásárol Európa 2025-ben
Az európai vásárlók 58 százaléka továbbra sem számít vásárlóerejének javulására…
Tovább olvasom >Hamburgerkép 2025 – így esznek hamburgert a magyarok
Magyarország kedvence egyértelműen a marhahúsos hamburger, lehetőleg sok sajttal, baconnel,…
Tovább olvasom >A trappista sajt fogyasztását ösztönző kampány indult
Az Agrárminisztérium (AM) és az Agrármarketing Centrum (AMC) is csatlakozott…
Tovább olvasom >