A Barilla Group 12 hetes szülői szabadságot biztosít minden munkavállalójának világszerte
A Barilla Csoport új belső szabályzatában 2024. január 1-jétől kezdődően 12 hetes fizetett szabadságot biztosít valamennyi – összesen több mint 8700 – munkavállalója számára világszerte.
A vállalat a nemek közötti egyenlőséget kívánja előmozdítani, illetve a szülői jogok biztosítására kíván nagyobb hangsúlyt fektetni, miután azokat egyre nagyobb aggodalom övezi világszerte. Az új szabály érvényes mindkét szülőre nemtől, családi állapottól, szexuális orientációtól és attól függetlenül, hogy a gyermek újszülött vagy örökbefogadás útján érkezett-e a családba. A Barilla jelezte, hogy amennyiben az egyes országokban hatályos vonatkozó szabályok előnyösebbek, akkor azokat alkalmazza minden esetben.
A Remote HR-platform nemzetközi felmérése szerint minden második munkavállaló úgy véli, hogy a vállalat szülői szereppel kapcsolatos politikája kulcsfontosságú. A tíz piacon, 5708 teljes munkaidőben foglalkoztatott munkavállaló bevonásával készült kutatás során a válaszadók csaknem fele (49%) azt mondta, hogy megfontolná egy új állás elfogadását, ha a vállalat HR-politikája befogadóbb és családbarátabb lenne, 47% pedig úgy nyilatkozott, hogy visszautasítaná az állásajánlatot, ha a vállalat HR-politikája nem felelne meg az elvárásainak.
A témához kapcsolódó stigmatizálás miatt azonban az érintettek még a bevezetett szabályok ellenére is ódzkodnak élni a számukra biztosított szabadsággal. A Remote kutatásából kiderül, hogy a munkavállalók 15%-a nem veszi ki a neki járó teljes szülői szabadságot, mert fél attól, mit gondolnak a kollégái és a felettesei.
Ezen a helyzeten kíván a Barilla változtatni új HR-politikájával, amely a vállalat által a munka és a magánélet egyensúlyának biztosítása érdekében indított többéves folyamat eredménye.
Kapcsolódó cikkeink
Elindult a VOSZ MultiMentor Program – híd a vállalkozások és a multik között
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >IV. Employer Branding: A munkáltatói márkaépítés új ritmusa
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >K&H: karrierlabor a valóságban: a fiatal vezetők nem félnek a felelősségtől
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
Uniós adó jöhet az ultrafeldolgozott élelmiszerekre és az alkoholos üdítőkre – készül az EU első kardiovaszkuláris akcióterve
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Rekordösszegeket költünk a Black Friday akciók során, a bértranszparencia több mint megfelelés
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >A Baltikum felé nyit a magyar élelmiszerexport
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >

