A 2025-ig megvalósuló cél a vállalat teljes kakaó-ellátási láncát érinti
Az erdők megőrzéséért tesz további lépéseket a Mars Wrigley édességgyártó. A vállalat már több mint 100 éve gyárt csokoládét, és a világ egyik legnagyobb kakaó-felhasználójának számít. Akcióterve a 2018 szeptemberében bejelentett, Cocoa for Generations nevű program folytatása, amelynek célja, hogy a Mars kakaó-ellátási lánca 2025-ig teljes egészében fenntarthatóvá és átláthatóvá váljék.
“A kakaótermelésre vonatkozó fenntarthatósági céljainkat a Cocoa for Generations program testesíti meg, melynek fókuszában az ember és a bolygó védelme áll. Mostanra sikerült a globális ellátási láncunk negyedét feltérképezni és nyomon követni. Annak érdekében, hogy elérjük a 2025-re kitűzött célt, egy erdőirtásmentes kakaó-ellátási lánc létrejöttét, 100 százalékos nyomon követhetőségre lesz szükség, és csak olyan kakaó-ellátási partnerekkel dolgozunk majd, akik megfelelnek a Responsible Cocoa program előírásainak. Mindezt azért teszünk, hogy megőrizzük az erdőket a jövő számára, hiszen a világ, amit holnapra szeretnénk, azzal kezdődik, ahogyan ma dolgozunk érte” – mondta John Ament, a Mars Wrigley Édesség globális kakaóért felelős alelnöke.
“Figyelemreméltó a Mars döntése, hogy erdőirtásmentes legyen a kakaó-ellátási lánca, és a folyamat követhetővé tétele is. Ez az elhatározás, a gyermekek védelméért, a farmerek bevételeinek javításáért tett lépésekkel és a hatásvizsgálattal együtt valódi változást hozhat” – tette hozzá Janet Ranganathan, a World Resources Institute tudományért és kutatásért felelős alelnöke.
A Cocoa for Generations tervvel a Mars elköteleződött az erdők védelme mellett, és 2025-ig teljes kakaó-ellátási láncát nyomon követhetővé teszi. A bejelentés óta a vállalat globális kakaó-ellátási láncának már csaknem 24 százalékán végezte el a GPS-alapú feltérképezést, egészen az egyes kakaófarmokig lebontva. A Mars most további lépéseket tesz az erdők védelmében, beleértve az alábbiakat:
• 2025-ig erdőirtásmentessé teszi globális kakaó-ellátási láncának 100 százalékát;
• 2025-ig elkészíti kakaó-ellátási láncának teljes GPS-alapú feltérképezését, egészen a kakaófarmokig lebontva;
• átláthatósági ígéretéhez híven, nyilvánossá teszi a jelenlegi elsődleges kakaó-beszállítók forrásait, illetve javít a másodlagos beszállítók, a farmercsoportok és a harmadlagos beszállítók, a kakaófarmerek nyomon követhetőségén;
• kizárólag olyan beszállítókkal dolgozik, akik eleget tesznek a Responsible Cocoa program nyomon követhetőségre vonatkozó előírásainak. Ezt a közvetlen beszállítók esetében 2019-ben, a közvetett, elefántcsontparti és ghánai beszállítók esetében 2022-ig lépteti életbe;
• a Cocoa and Forests kezdeményezéshez csatlakozva, részletes akciótervet tesz közzé Elefántcsontpartra és Ghána területére vonatkozóan;
• 2019-ben befejezi az Indonéziára, Brazíliára és Kamerunra vonatkozó kockázatfelmérési vizsgálatát, melyet 2020-ban tesz nyilvánossá;
• 2020 végéig befejezi az Ecuadori Köztársaságra és a többi származási országra vonatkozó kockázatfelmérési vizsgálatot is;
• az átláthatóság érdekében a folyamat ellenőrzésére és felülvizsgálatára harmadik felet von be.
Jelenleg a Mars felhasznált kakaómennyiségének 95 százalékát tudja visszavezetni elsődleges, közvetlen beszállítókhoz, a kakaó származási országához. Kakaó-ellátási láncának csaknem 40 százaléka köthető másodlagos beszállítókhoz, termelői csoportokhoz, 24 százaléka pedig harmadlagos beszállítókhoz, vagyis kakaófarmerekhez vezethető vissza.
A vállalat elkötelezett amellett, hogy folyamatosan többet tegyen a meghatározott célokért, és hogy felgyorsítsa a folyamatot azáltal, hogy kizárólag olyan kakaó-beszállítókkal dolgozik, akik felelősséget vállalnak a Cocoa for Generations tervben lefektetett célkitűzésekért. A programtervben kiírt célokról és az elért eredményekről évente tesz közzé riportot a Mars.
Kapcsolódó cikkeink
Egy ideig újra kapható lesz az ikonikus Marathon szelet az Egyesült Királyságban
A Mars Wrigley UK 34 év után ismét elérhetővé teszi…
Tovább olvasom >Gyorsítósávon a szállítmányozás
A szállítmányozás az FMCG iparág központi eleme és a globális…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márka a Brand Finance szerint
A Nestlé immár hetedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tizenhárom millió forintot gyűjtött együtt a Nestlé és a Tesco a Magyar Élelmiszerbank részére
A Nestlé és a Tesco összefogásával megvalósult, tavaszi jótékonysági kampányban…
Tovább olvasom >Ismét elstartol a fenntartható életmód alapjaira nevelő Etesd az Eszed iskolai kihívás!
A Nestlé az Egészségesebb Gyerekekért és az Okos Doboz hiánypótló…
Tovább olvasom >Kihirdették a Lidl élelmiszerhősök verseny nyerteseit
Sikerrel zárult a Lidl Magyarország Élelmiszerhősök versenye, amit az élelmiszer-pazarlás elleni világnap…
Tovább olvasom >