A 11. torkos csütörtökkel indul a Gasztroélmények Éve 2016
A Magyar Turizmus Zrt. idén immár 11. alkalommal szervezi meg néphagyományra épülő gasztronómiai akcióját, a torkos csütörtököt február 11-én, ami a Gasztroélmények Éve 2016 tematikus programsorozat nyitánya is lesz – közölte az MT Zrt. az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint idén részben változik a feltételrendszer is: az étterembe járás és az új ízek felfedezésének népszerűsítésére létrehozott akció során az alkoholtartalmú italokat nem lesz kötelező féláron adni. Minden másra, a teljes étel- és alkoholmentes ital fogyasztásra továbbra is 50 százalék kedvezményt kell adniuk a csatlakozó vendéglátóhelyeknek.
A torkos csütörtök a Magyar Turizmus Zrt. egyik legsikeresebb akciója, amely támogatja, hogy a lakosság és az ide látogató külföldiek a gasztronómián keresztül fedezzenek fel újabb magyarországi tájakat, kóstoljanak új, helyi ízeket, ismerjék meg a különböző régiók által kínált hagyományos magyar ételeket, valamint a gasztronómiához kötődő tradicionális magyar népszokásokat.
Idén az akció hivatalos weboldala a torkoscsutortok.itthon.hu lesz. Ezen az oldalon zajlik a vendéglátóhelyek regisztrációja január 12-től, illetve a vendégek itt találják meg az éttermek folyamatosan bővülő listáját. Az étteremlista először január 19-én kedden tekinthető meg, és onnantól folyamatosan bővül.
Az előző évi adatok szerint a torkos csütörtökökön országszerte csaknem másfél millióan tértek be a részt vevő éttermek valamelyikébe az elmúlt tíz évben, mióta az akció elindult. Az akcióban tavaly országszerte több mint 600 étterem vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Az első főzőcsatornánk
A hazai gasztronómia fejlődésében komoly közvetett szerepet játszottak a világ…
Tovább olvasom >Csütörtökön kezdődik a 13. Avasi Borangolás Miskolcon
Idén is megrendezik az Avasi Borangolást Miskolcon, ahol a belváros…
Tovább olvasom >NGM: a SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025 első negyedévében, mint tavaly
A SZÉP-kártya tulajdonosok közel 12 százalékkal többet költöttek kártyáikról 2025…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszaesett a turizmus konjunktúrája – de még így is a gazdaság egyik legjobban teljesítő szektora
Áprilisban -6 ponton állt a Turizmus Konjunktúra Index (TKI) értéke…
Tovább olvasom >A magyar street food új generációja a Dob utcába költözött – Bemutatkozik a Budapest Bites
A városi street food palettát gazdagító hely prémium grab’n’go élményt…
Tovább olvasom >Ízlelgessük 2025-öt!
Nagyot változott a hazai bárok világa és a koktélfogyasztás kultúrája…
Tovább olvasom >