A 11. torkos csütörtökkel indul a Gasztroélmények Éve 2016
A Magyar Turizmus Zrt. idén immár 11. alkalommal szervezi meg néphagyományra épülő gasztronómiai akcióját, a torkos csütörtököt február 11-én, ami a Gasztroélmények Éve 2016 tematikus programsorozat nyitánya is lesz – közölte az MT Zrt. az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint idén részben változik a feltételrendszer is: az étterembe járás és az új ízek felfedezésének népszerűsítésére létrehozott akció során az alkoholtartalmú italokat nem lesz kötelező féláron adni. Minden másra, a teljes étel- és alkoholmentes ital fogyasztásra továbbra is 50 százalék kedvezményt kell adniuk a csatlakozó vendéglátóhelyeknek.
A torkos csütörtök a Magyar Turizmus Zrt. egyik legsikeresebb akciója, amely támogatja, hogy a lakosság és az ide látogató külföldiek a gasztronómián keresztül fedezzenek fel újabb magyarországi tájakat, kóstoljanak új, helyi ízeket, ismerjék meg a különböző régiók által kínált hagyományos magyar ételeket, valamint a gasztronómiához kötődő tradicionális magyar népszokásokat.
Idén az akció hivatalos weboldala a torkoscsutortok.itthon.hu lesz. Ezen az oldalon zajlik a vendéglátóhelyek regisztrációja január 12-től, illetve a vendégek itt találják meg az éttermek folyamatosan bővülő listáját. Az étteremlista először január 19-én kedden tekinthető meg, és onnantól folyamatosan bővül.
Az előző évi adatok szerint a torkos csütörtökökön országszerte csaknem másfél millióan tértek be a részt vevő éttermek valamelyikébe az elmúlt tíz évben, mióta az akció elindult. Az akcióban tavaly országszerte több mint 600 étterem vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Jövő szombaton kezdődik a Nyitott Napok Porta rendezvénysorozata
Jövő szombaton Szatmár és Bereg térségének bemutatkozásával kezdődik a Nyitott…
Tovább olvasom >Már közel 30 ezren dolgoznak az idei Nyári Diákmunka Programban
A kormány idén már tizenharmadik alkalommal hirdette meg a fiatalok…
Tovább olvasom >Nyitott portákkal várják a fogyasztókat a kistermelő
Országszerte kinyitják kapuikat a fogyasztók előtt a hazai kistermelők. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az amerikai reklám legszexistább print hirdetései – A nap képe
Egy hirdetéscsokor a reklámtörténet „szégyenletes időszakából”; nem véletlen, hogy egy,…
Tovább olvasom >Food styling Vietnámban – A nap videója
A vietnámi szakács Facebook-oldala sok látványosságot – videót és képet…
Tovább olvasom >MTÜ: csaknem 800 ezren vettek részt a Szent István napi ünnepségeken Budapesten
A mobilcella adatok alapján több mint 798 ezer mobiltelefonnal érkező…
Tovább olvasom >