A 11. torkos csütörtökkel indul a Gasztroélmények Éve 2016
A Magyar Turizmus Zrt. idén immár 11. alkalommal szervezi meg néphagyományra épülő gasztronómiai akcióját, a torkos csütörtököt február 11-én, ami a Gasztroélmények Éve 2016 tematikus programsorozat nyitánya is lesz – közölte az MT Zrt. az MTI-vel.
A tájékoztatás szerint idén részben változik a feltételrendszer is: az étterembe járás és az új ízek felfedezésének népszerűsítésére létrehozott akció során az alkoholtartalmú italokat nem lesz kötelező féláron adni. Minden másra, a teljes étel- és alkoholmentes ital fogyasztásra továbbra is 50 százalék kedvezményt kell adniuk a csatlakozó vendéglátóhelyeknek.
A torkos csütörtök a Magyar Turizmus Zrt. egyik legsikeresebb akciója, amely támogatja, hogy a lakosság és az ide látogató külföldiek a gasztronómián keresztül fedezzenek fel újabb magyarországi tájakat, kóstoljanak új, helyi ízeket, ismerjék meg a különböző régiók által kínált hagyományos magyar ételeket, valamint a gasztronómiához kötődő tradicionális magyar népszokásokat.
Idén az akció hivatalos weboldala a torkoscsutortok.itthon.hu lesz. Ezen az oldalon zajlik a vendéglátóhelyek regisztrációja január 12-től, illetve a vendégek itt találják meg az éttermek folyamatosan bővülő listáját. Az étteremlista először január 19-én kedden tekinthető meg, és onnantól folyamatosan bővül.
Az előző évi adatok szerint a torkos csütörtökökön országszerte csaknem másfél millióan tértek be a részt vevő éttermek valamelyikébe az elmúlt tíz évben, mióta az akció elindult. Az akcióban tavaly országszerte több mint 600 étterem vett részt. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Problémák és megoldások
Az MVI a Nemzetgazdasági Minisztérium Turisztikai Tanácsadó Testületének kérésére összeállította…
Tovább olvasom >Bezár a Michelin által ajánlott Laurel Étterem Budapesten
Öt év működés után bezár a Laurel Budapest, a Michelin…
Tovább olvasom >Ötven új hely a Magyar Konyha Balaton 2024 Gasztrokalauzában
Mintegy háromszáz étterem, strandbisztró, kávézó, lángosozó és cukrászda, köztük ötven…
Tovább olvasom >További cikkeink
9 milliárd forint a K&H SZÉP kártyákon
Hónapról hónapra növekszik a K&H SZÉP kártya forgalom, de még…
Tovább olvasom >Fenntartható vendéglátás Magyarországon: a 2024-es év úttörői
Magyarországon a fenntarthatóság napjaink egyik legfontosabb kihívása, különösen az éttermi…
Tovább olvasom >