940 tonna csokoládétojás
Húsvéti édességekből egyre nagyobb forgalmat bonyolít le az élelmiszer-kiskereskedelem. Közel 4 milliárd forintért több mint 940 tonna csokoládétojást, -nyulat és egyéb ünnepi ajándékot adtak el a boltokban tavaly a húsvéti időszakban, három hónap alatt. Értéket tekintve 12 százalékkal, mennyiség szempontjából pedig 3 százalékkal emelkedett a forgalom, a tavalyelőtti húsvéti szezonhoz képest. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen Kiskereskedelmi Indexe.
Továbbra is a tojás és a nyúl dominálnak ezen a piacon. Új helyzet, hogy értéket tekintve a csokoládétojástól a -nyúl visszavette a piacvezető pozíciót. A szezonális édességek teljes – forintban mért – forgalmából ugyanis a csokoládétojás piaci részesedése 39 százalék maradt, a csokoládényúl mutatója pedig 41 százalékra nőtt tavaly.
Utánuk, szintén érték szempontjából, a múlt évi szezonban a hagyományos és a speciális húsvéti csomag következik, együttesen 10 százalékkal.
Az egyéb csokoládéfigurák, azaz kacsa, bárány és csibe aránya 7 százalékot ért el a tavalyi szezonban. A játékot is tartalmazó ajándékcsomagok mutatója 3 százalék.
Stabil az a trend, hogy a fogyasztók egyre inkább a magasabb minőségű, tejcsokoládéból készült figurákat részesítik előnyben. Tavaly a húsvéti édességekre kiadott pénzük 82 százalékát költötték tejcsokoládéra, ami 1 százalékponttal meghaladja a tavalyelőtti arányt.
A korábbi időszakban évekig listavezető nugát piacrésze egyre csökken: a 2012. évi ünnepi időszakban még 11, aztán tavalyelőtt 10, múlt évben már csak 9 százalékot ért el.
A többi alapanyag közül az étcsokoládé 5 százalékos múlt évi, stabil mutatója emelkedik ki, amely 1 százalékponttal kisebb, mint tavalyelőtt.
Ami a bolttípusok súlyát illeti, a húsvéti édességek teljes – értékben mért – forgalmából a hipermarket részaránya stabilan 47 százalék, a legutóbbi két húsvéti időszakban. A diszkont mutatója 22 százalékról 26-ra emelkedett, míg a lánchoz tartozó többi üzleté szintén 22-ről 25 százalékra. Az önálló boltokra stabilan 2 százalék jutott, míg a drogériákban rendkívüli visszaesés figyelhető meg.
Kapcsolódó cikkeink
MTÜ: nőtt a húsvéti forgalom a szálláshelyeken
A tavalyi ünnepi hosszú hétvégéhez képest 3 százalékkal magasabb forgalmat…
Tovább olvasom >Kedvezően alakult a húsvét, ami a bárányexportot illeti
Bár a hazai bárányexport piaca idén kedvezően alakult az erős…
Tovább olvasom >Nagy István: válasszuk bátran a biztonságos, hazai élelmiszereket!
Válasszuk bátran a biztonságos, hazai élelmiszereket! – áll az Agrárminisztérium…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >