8,1 milliárdra csökkent a növényi élelmiszerek forgalma az Egyesült Államokban
Bár az iparági szereplők lépéseket tettek annak érdekében, hogy több emberhez eljussanak, 2023-ban az amerikai háztartásoknak mégis csak 15%-a vásárolt növényi alapú termékeket, míg 2022-ben ez az arány még 19% volt.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A növényi alapú húsok és tenger gyümölcseinek értékesítése 2023-ban már a második egymást követő évben csökkent – derült ki a Good Food Institute iparági jelentéséből. A növényi alapú élelmiszerek dollárban kifejezett kiskereskedelmi értékesítése 2023-ban 8,1 milliárd dollár volt, ami enyhe csökkenést jelent a 2022-es 8,2 milliárd dollárhoz képest. A tendencia azt jelzi, hogy a növényi alapú élelmiszerek még mindig alulmúlják a fogyasztók ízzel, állaggal és megfizethetőséggel kapcsolatos elvárásait.
A növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei ágazat a csökkenő keresletre reagálva a fogyasztók szélesebb körét célozta meg, különösen tekintettel mindenevőkre. A jelentés szerint a növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei fogyasztók 95%-a arról számolt be, hogy hagyományos húst is fogyaszt, ami a piaci részesedés jelentős részét teszi ki.
A vezető növényi alapú cégek a potenciális vásárlók elriasztásának elkerülése érdekében termékeiket nem egyszerűen „növényi alapú”, hanem „az Ön és a környezet számára is jobb” megjelöléssel népszerűsítik. //
Kapcsolódó cikkeink
Lendületet vett a növényi alapú élelmiszerek eladása Európában
Lendületesen ível felfelé a növényi alapú élelmiszerek forgalma Európában, mely…
Tovább olvasom >2025. január 1-jétől kötelező feltüntetni a diófélék és szárított gyümölcsök származási helyét
A jövő év elejétől bizonyos diófélék és szárított gyümölcsök csomagolásán…
Tovább olvasom >Vegetáriánus szakácsképzés indul jövőre Ausztriában
2025 elején a vegetáriánus gasztronómiára szakosodott szakácsképzés indul Ausztriában. Bár a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >