8,1 milliárdra csökkent a növényi élelmiszerek forgalma az Egyesült Államokban

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2024. 06. 27. 10:12

Bár az iparági szereplők lépéseket tettek annak érdekében, hogy több emberhez eljussanak, 2023-ban az amerikai háztartásoknak mégis csak 15%-a vásárolt növényi alapú termékeket, míg 2022-ben ez az arány még 19% volt.

A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.

A növényi alapú húsok és tenger gyümölcseinek értékesítése 2023-ban már a második egymást követő évben csökkent – derült ki a Good Food Institute iparági jelentéséből. A növényi alapú élelmiszerek dollárban kifejezett kiskereskedelmi értékesítése 2023-ban 8,1 milliárd dollár volt, ami enyhe csökkenést jelent a 2022-es 8,2 milliárd dollárhoz képest. A tendencia azt jelzi, hogy a növényi alapú élelmiszerek még mindig alulmúlják a fogyasztók ízzel, állaggal és megfizethetőséggel kapcsolatos elvárásait.

A növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei ágazat a csökkenő keresletre reagálva a fogyasztók szélesebb körét célozta meg, különösen tekintettel mindenevőkre. A jelentés szerint a növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei fogyasztók 95%-a arról számolt be, hogy hagyományos húst is fogyaszt, ami a piaci részesedés jelentős részét teszi ki.

A vezető növényi alapú cégek a potenciális vásárlók elriasztásának elkerülése érdekében termékeiket nem egyszerűen „növényi alapú”, hanem „az Ön és a környezet számára is jobb” megjelöléssel népszerűsítik. //

Kapcsolódó cikkeink