8,1 milliárdra csökkent a növényi élelmiszerek forgalma az Egyesült Államokban
Bár az iparági szereplők lépéseket tettek annak érdekében, hogy több emberhez eljussanak, 2023-ban az amerikai háztartásoknak mégis csak 15%-a vásárolt növényi alapú termékeket, míg 2022-ben ez az arány még 19% volt.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A növényi alapú húsok és tenger gyümölcseinek értékesítése 2023-ban már a második egymást követő évben csökkent – derült ki a Good Food Institute iparági jelentéséből. A növényi alapú élelmiszerek dollárban kifejezett kiskereskedelmi értékesítése 2023-ban 8,1 milliárd dollár volt, ami enyhe csökkenést jelent a 2022-es 8,2 milliárd dollárhoz képest. A tendencia azt jelzi, hogy a növényi alapú élelmiszerek még mindig alulmúlják a fogyasztók ízzel, állaggal és megfizethetőséggel kapcsolatos elvárásait.
A növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei ágazat a csökkenő keresletre reagálva a fogyasztók szélesebb körét célozta meg, különösen tekintettel mindenevőkre. A jelentés szerint a növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei fogyasztók 95%-a arról számolt be, hogy hagyományos húst is fogyaszt, ami a piaci részesedés jelentős részét teszi ki.
A vezető növényi alapú cégek a potenciális vásárlók elriasztásának elkerülése érdekében termékeiket nem egyszerűen „növényi alapú”, hanem „az Ön és a környezet számára is jobb” megjelöléssel népszerűsítik. //
Kapcsolódó cikkeink
Új energiaitalokkal bővíti kínálatát a Starbucks az USA-ban
A világ legnagyobb kávézólánca, a Starbucks új energiaital-termékcsaláddal erősít az…
Tovább olvasom >A brazil kávéra kivetett vámok ellenére is terjeszkedni tervez Amerikában a Lavazza
Az olasz Lavazza továbbra is terjeszkedni kíván az amerikai piacon,…
Tovább olvasom >Megduplázódhat a vegán állateledelek globális piaca 2034-re
Egyre több gazdi ismeri fel a növényi alapú étrend előnyeit…
Tovább olvasom >További cikkeink
A várakozásokon felül alakult az euróövezet ipari termelése februárban
Februárban a várakozásokon felüli mértékben növekedett az euróövezet ipari termelése…
Tovább olvasom >Zsigó Róbert: átlagosan majdnem húsz százalékos az árrésstop hatása
Az árrésstop bevezetésének hatására négy hét alatt átlagosan 18,6 százalékkal…
Tovább olvasom >Így vásárolunk húsvétkor
A húsvéti időszakban kiemelt szerepet kapnak a SZÉP Kártyák, melyekkel…
Tovább olvasom >