8,1 milliárdra csökkent a növényi élelmiszerek forgalma az Egyesült Államokban
Bár az iparági szereplők lépéseket tettek annak érdekében, hogy több emberhez eljussanak, 2023-ban az amerikai háztartásoknak mégis csak 15%-a vásárolt növényi alapú termékeket, míg 2022-ben ez az arány még 19% volt.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
A növényi alapú húsok és tenger gyümölcseinek értékesítése 2023-ban már a második egymást követő évben csökkent – derült ki a Good Food Institute iparági jelentéséből. A növényi alapú élelmiszerek dollárban kifejezett kiskereskedelmi értékesítése 2023-ban 8,1 milliárd dollár volt, ami enyhe csökkenést jelent a 2022-es 8,2 milliárd dollárhoz képest. A tendencia azt jelzi, hogy a növényi alapú élelmiszerek még mindig alulmúlják a fogyasztók ízzel, állaggal és megfizethetőséggel kapcsolatos elvárásait.
A növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei ágazat a csökkenő keresletre reagálva a fogyasztók szélesebb körét célozta meg, különösen tekintettel mindenevőkre. A jelentés szerint a növényi alapú hús- és tenger gyümölcsei fogyasztók 95%-a arról számolt be, hogy hagyományos húst is fogyaszt, ami a piaci részesedés jelentős részét teszi ki.
A vezető növényi alapú cégek a potenciális vásárlók elriasztásának elkerülése érdekében termékeiket nem egyszerűen „növényi alapú”, hanem „az Ön és a környezet számára is jobb” megjelöléssel népszerűsítik. //
Kapcsolódó cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Ketchup alapú gyümölcsturmixot dob piacra a Heinz és a Smoothie King az USA-ban
Meghökkentő együttműködéssel rukkolt elő a Heinz és a világ vezető…
Tovább olvasom >Matcha Latte zabitalt vezet be kínálatába az Oatly az Egyesült Királyságban
Az idei nyarat új, matcha latte ízű zabitallal dobja fel…
Tovább olvasom >További cikkeink
A GVH vizsgálatai szerint nem a kiskereskedelem a ludas az áremelkedésekben
Nem a kiskereskedelem a felelős a tej, a tejtermékek és…
Tovább olvasom >A Nestlé továbbra is a világ legértékesebb élelmiszer márkája a Brand Finance szerint
A Nestlé immár tizedik éve vezeti az élelmiszermárkák globális rangsorát,…
Tovább olvasom >Iskolakezdés: átlagosan 50-75 ezer forinttal terveznek a családok
A REGIO JÁTÉK friss felmérése szerint a 2025-ös iskolakezdés átlagosan…
Tovább olvasom >