80 millió svájci frankot invesztált a Nestlé szerbiai üzemébe
Nyolcvan millió svájci frankot (83,4 millió eurót) ruházott be a svájci Nestlé élelmiszeripari óriás új, növényi alapú élelmiszerek előállítására szakosodott gyárának megnyitásába a szerbiai Surčinban.

Aleksandar Vučić, Szerbia elnöke (jobbról a második) részvételével avatta fel a Nestlé új gyárát
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Az új szerbiai üzem a Nestlé meglévő létesítménye mellett helyezkedik el 18 440 négyzetméteren.
A gyár a Garden Gourmet termékcsalád azon élelmiszereinek gyártására fog összpontosítani, amelyek egyszerre szolgálják ki a fogyasztói táplálkozási igényeket és támogatják a környezeti felelősségvállalást. Ezek a növényi alapú termékek a kiegyensúlyozott étrend kiegészítői, és alternatívát kínálnak a böjt napjaira is.
A Nestlé azt tervezi, hogy az alapanyagokat helyben szerzi be, ezzel támogatva a szerb szójatermelőket és erősítve a közösségen belüli kapcsolatokat.
Az új gyár a környezeti felelősségvállalás jegyében megújuló vízenergiát használ, kiiktatja a kommunális hulladék keletkezését, és az összes szennyvizet egy erre a célra kialakított létesítményen keresztül helyben kezeli.
Az építés során a Nestlé saját termékeinek (levesek és majonéz) újrahasznosított csomagolóanyagát használták fel a szigetelőpanelekhez.
Az új gyár megnyitása az egészséges és környezetbarát élelmiszerek iránti növekvő keresletre adott válasznak tekinthető – közölte a vállalat. //
Kapcsolódó cikkeink
Megnyitotta első üzletét a Nestlé Portugáliában
A Nestlé Portugal megnyitotta első kiskereskedelmi üzletét az országban, a…
Tovább olvasom >30 millió euróból fejleszti finnországi sajtüzemét a Valio
A finn Valio tejipari vállalat mintegy 30 millió eurós beruházással…
Tovább olvasom >HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Mindent a házi kedvencnek! – Euromonitor International 2025
A globális kisállatgondozási piac 2025-ben várhatóan eléri a 215 milliárd…
Tovább olvasom >Háromból két fogyasztó jobb vásárlási élményre számít
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók és az üzleti vezetők…
Tovább olvasom >IDEAAL™: Versenyképes fehérjekészítmény hazai szereplőktől
Egy közös kutatásfejlesztési projekt, három szereplő, egy egyedülálló tejfehérje-készítmény –…
Tovább olvasom >