80 millió svájci frankot invesztált a Nestlé szerbiai üzemébe
Nyolcvan millió svájci frankot (83,4 millió eurót) ruházott be a svájci Nestlé élelmiszeripari óriás új, növényi alapú élelmiszerek előállítására szakosodott gyárának megnyitásába a szerbiai Surčinban.

Aleksandar Vučić, Szerbia elnöke (jobbról a második) részvételével avatta fel a Nestlé új gyárát
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Az új szerbiai üzem a Nestlé meglévő létesítménye mellett helyezkedik el 18 440 négyzetméteren.
A gyár a Garden Gourmet termékcsalád azon élelmiszereinek gyártására fog összpontosítani, amelyek egyszerre szolgálják ki a fogyasztói táplálkozási igényeket és támogatják a környezeti felelősségvállalást. Ezek a növényi alapú termékek a kiegyensúlyozott étrend kiegészítői, és alternatívát kínálnak a böjt napjaira is.
A Nestlé azt tervezi, hogy az alapanyagokat helyben szerzi be, ezzel támogatva a szerb szójatermelőket és erősítve a közösségen belüli kapcsolatokat.
Az új gyár a környezeti felelősségvállalás jegyében megújuló vízenergiát használ, kiiktatja a kommunális hulladék keletkezését, és az összes szennyvizet egy erre a célra kialakított létesítményen keresztül helyben kezeli.
Az építés során a Nestlé saját termékeinek (levesek és majonéz) újrahasznosított csomagolóanyagát használták fel a szigetelőpanelekhez.
Az új gyár megnyitása az egészséges és környezetbarát élelmiszerek iránti növekvő keresletre adott válasznak tekinthető – közölte a vállalat. //
Kapcsolódó cikkeink
Erőteljes növekedés előtt a növényi alapú étrend-kiegészítők piaca
A növényi alapú étrend-kiegészítők globális piaca a 2025-ös 27,52 milliárd…
Tovább olvasom >Szavazz a kedvenc Menteshelyedre, garantált kedvezményekért!
A menteshelyek.hu a paleo, vegán, cukormentes, regenor, tejfehérjementes, laktózmentes, szénhidrát-csökkentett és gluténmentes…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >