80 millió svájci frankot invesztált a Nestlé szerbiai üzemébe
Nyolcvan millió svájci frankot (83,4 millió eurót) ruházott be a svájci Nestlé élelmiszeripari óriás új, növényi alapú élelmiszerek előállítására szakosodott gyárának megnyitásába a szerbiai Surčinban.

Aleksandar Vučić, Szerbia elnöke (jobbról a második) részvételével avatta fel a Nestlé új gyárát
A cikk a Trade magazin 2024/5. lapszámában olvasható.
Az új szerbiai üzem a Nestlé meglévő létesítménye mellett helyezkedik el 18 440 négyzetméteren.
A gyár a Garden Gourmet termékcsalád azon élelmiszereinek gyártására fog összpontosítani, amelyek egyszerre szolgálják ki a fogyasztói táplálkozási igényeket és támogatják a környezeti felelősségvállalást. Ezek a növényi alapú termékek a kiegyensúlyozott étrend kiegészítői, és alternatívát kínálnak a böjt napjaira is.
A Nestlé azt tervezi, hogy az alapanyagokat helyben szerzi be, ezzel támogatva a szerb szójatermelőket és erősítve a közösségen belüli kapcsolatokat.
Az új gyár a környezeti felelősségvállalás jegyében megújuló vízenergiát használ, kiiktatja a kommunális hulladék keletkezését, és az összes szennyvizet egy erre a célra kialakított létesítményen keresztül helyben kezeli.
Az építés során a Nestlé saját termékeinek (levesek és majonéz) újrahasznosított csomagolóanyagát használták fel a szigetelőpanelekhez.
Az új gyár megnyitása az egészséges és környezetbarát élelmiszerek iránti növekvő keresletre adott válasznak tekinthető – közölte a vállalat. //
Kapcsolódó cikkeink
Megszünteti növényi sajtmárkáját a Bel Group
A Bel Group bejelentette, hogy 2024 végéig kivezeti a piacról…
Tovább olvasom >A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött…
Tovább olvasom >Ugrásszerűen nő az alternatívfehérje-szabadalmak száma
A Good Food Institute a maga nemében első és egyedülálló…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >A papírformán túl
A higiéniai papírtermékek piacán tapasztalható mozgások jól tükrözik a fogyasztói…
Tovább olvasom >Kereskedők akaszthatják meg a Kellanova Mars általi felvásárlását Európában
Versenyjogi vizsgálatot indíthat az Európai Bizottság a Mars közel 36…
Tovább olvasom >