700 millió forint bormarketingre
Augusztus első két hetében 8 milliós forintos fröccskultúra-kampányt finanszírozott a borszakma és az agrártárca képviselőiből álló ágazati bormarketing bizottság.Többéves huzavona után az idén
indulhattak ismét közösségi
bormarketingprogramok, miután tisztázódott, mely
szervezetek milyen módon használhatják fel az
ágazati forrásokat. A piaci szereplőknek a belföldi
értékesítések után literenként
8 forintos forgalomba-hozatali járulékot kell
befizetniük, amely a korábbi jövedéki adót
váltotta fel. Az összegyűlt pénzeket 60-40
százalékban lehet bormarketingre és
minőség-ellenőrzésre fordítani. A korábbi
nyilatkozatok szerint hazai és külföldi marketingre
az idén 700 millió forintot juthat.
A nyári minikampány célja nem
elsősorban a borfogyasztás növelése, inkább a
fröccskultúra népszerűsítése volt a
felnőtt fiatalok körében. Az augusztusi akció a
mérsékelt borfogyasztást propagálta és
arra hívta fel a figyelmet, hogy a fröccsözés
a kulturált borivás hagyományos magyar módja.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
KSH: decemberben éves alapon 2,7 százalékkal, 2020-ban átlagosan 3,3 százalékkal nőttek a fogyasztói árak
Tavaly decemberben a fogyasztói árak átlagosan 2,7 százalékkal magasabbak voltak…
Tovább olvasom >Így hat az elszálló euró árfolyam a bérleti díjakra
A biztonságra való törekvés lesz a meghatározó 2021 során a…
Tovább olvasom >Bács-Kiskun megyében is megjelent a madárinfluenza
Újabb területen, Bács-Kiskun megyében is igazolta a madárinfluenza vírus jelenlétét…
Tovább olvasom >