70%-kal kevesebb műanyag a SPAR népszerű S-BUDGET sertés darált húsának
A korábbihoz képest 70%-kal kevesebb műanyagot kell felhasználni a népszerű S-BUDGET sertés darált hús új, innovatív, védőgázas csomagolásához. Az így elért megtakarításnak köszönhetően a termék árát is csökkenteni tudta a hazai üzletlánc.

A flow-pack technológia biztonságos, megőrzi a hústermék frissességét
„Vállalatunk kiemelt célkitűzése, hogy egyre kevesebb műanyagot használjunk fel az áruk csomagolása során, miközben természetesen megfelelünk a legmagasabb szintű élelmiszer-biztonsági és tárolási előírásoknak. Környezetbarát intézkedéseinknek köszönhetően a 2022-es esztendőben a csomagolóanyagoknál több mint 550 tonnányi műanyagot takarítottunk meg. Ez a szám most tovább nőhet annak révén, hogy az egyik legnépszerűbb hústermékünk, az 500 g-os S-BUDGET sertés darált hús immár nem a hagyományos műanyagtálcában, hanem védőgázas fóliában kapható az INTERSPAR áruházakban. A jövő februárig tartó tesztüzem után célunk minden üzletünkben áttérni a flow-pack csomagolásra ennél a termékünknél, amennyiben a vásárlói visszajelzések pozitívak lesznek”
– mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Az 500 grammos kiszerelésű, a vállalat saját Regnum húsüzemében előállított S-BUDGET sertés darált hús új, flow-pack csomagolása mostantól 70%-kal kevesebb műanyag felhasználásával készül, s a tálcás kiszerelés helyett nedvszívó papírral ellátott védőgázas fóliába kerül. Az így felhasznált műanyag mennyisége a korábbi csomagolásnak kevesebb, mint egyharmada, mindössze 4,95 gramm. Az új csomagolásnak köszönhetően a SPAR a korábbi 1049 forint helyett most 899 forintért tudja értékesíteni ezt a kiszerelést, mely az INTERSPAR hipermarketekben érhető el.
A flow-pack technológia biztonságos, megőrzi a hústermék frissességét, kizárólag olyan csomagolóanyagot tartalmaz, mely megfelel a SPAR nemzetközi mértékkel mérve is szigorú minőségbiztosítási előírásainak. Mivel az S-BUDGET sertés darált hús a hazai üzletlánc egyik legnépszerűbb terméke – havonta közel 40 ezer csomag kerül ki a húsüzemből az üzletek polcaira – az innovatív csomagolással a SPAR jelentősen csökkentheti a környezeti terhelést.
Kapcsolódó cikkeink
Lángostésztával és halas menükkel tarolt a SPAR – ilyen termékinnovációkat díjaztak 2025-ben
Két újabb szakmai díjjal tüntették ki a SPAR-t nemrég. Az…
Tovább olvasom >A jövő már elkezdődött – Gondolatok az Innovációk napjáról
Hogyan formálják az innovációk a kereskedelem és az élelmiszeripar jövőjét?…
Tovább olvasom >Indul a NAK „Tények ízekre szedve” országos szemléletformáló kampánya
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) országos szemléletformáló kampányt indított „Tények…
Tovább olvasom >További cikkeink
PwC E-toplista: A legnagyobb és legismertebb online kereskedők
4 kategória: legnagyobb, FMCG, magyar, legismertebb – 2024 legsikeresebb e-kereskedőinek…
Tovább olvasom >Krízistérkép 2024: Jelentősen nőtt az elhúzódó válságok száma
450 válsághelyzetet regisztrált és elemzett kommunikációs szempontok szerint az MPRSZ…
Tovább olvasom >A magyarok adnak a leggyakrabban online borravalót az ételfutároknak
Továbbra is népszerű a magyarok körében a borravaló adása, ami…
Tovább olvasom >