7 millió euróért veszi meg a finn Valio a Rasio növényi fehérje üzletágát
A finn Raisio élelmiszeripari vállalat 7 millió euróért értékesíti növényi fehérje üzletágát, valamint a Härkis és Beanit márkákat a Valiónak. Az üzlet részeként a Kauhavában található növényi fehérje gyártóüzem eszközeit és az ott dolgozó munkavállalókat is átveszi a Valio. A tranzakció várhatóan márciusban zárul le.
A Raisio döntése a fogyasztói magatartás változására és a növényi fehérje üzletág gyenge eredményeire vezethető vissza – írja a Food Ingredients First. A vállalat nettó árbevétele ezen a területen 2024-ben 74,5 millió euróra csökkent a 2023-as 75,5 millió euróról, míg az EBIT 2023-ban -3,2 millió, 2024-ben pedig -2,6 millió euró volt. A Raisio szerint az üzletág eladása nem fog jelentős hatást gyakorolni a 2025-ös eredményre.
A Valio számára az akvizíció stratégiai lépést jelent, amellyel a tejipari vállalat élelmiszeripari szereplővé kíván válni, mert mint azt Tuomas Salusjärvi, a Valio ügyvezető alelnöke elmondta, a jövő élelmiszerrendszere egyaránt épít növényi és állati eredetű termékekre, valamint sejtkultúrából előállított élelmiszerekre. A vállalat célja, hogy tejtermékei mellett más alapanyagokra épülő élelmiszerekben is növekedést érjen el.
Kapcsolódó cikkeink
Brit energiaital-márkában vásárolt részesedést a Heineken
Újabb lépést tett a söriparon túli terjeszkedés irányába a Heineken:…
Tovább olvasom >HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >Kivezeti a német piacról a Provamel márkát a Danone
Augusztustól megszünteti a Provamel márka forgalmazását a Danone Németországban. A…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >