7 millió euróért veszi meg a finn Valio a Rasio növényi fehérje üzletágát
A finn Raisio élelmiszeripari vállalat 7 millió euróért értékesíti növényi fehérje üzletágát, valamint a Härkis és Beanit márkákat a Valiónak. Az üzlet részeként a Kauhavában található növényi fehérje gyártóüzem eszközeit és az ott dolgozó munkavállalókat is átveszi a Valio. A tranzakció várhatóan márciusban zárul le.
A Raisio döntése a fogyasztói magatartás változására és a növényi fehérje üzletág gyenge eredményeire vezethető vissza – írja a Food Ingredients First. A vállalat nettó árbevétele ezen a területen 2024-ben 74,5 millió euróra csökkent a 2023-as 75,5 millió euróról, míg az EBIT 2023-ban -3,2 millió, 2024-ben pedig -2,6 millió euró volt. A Raisio szerint az üzletág eladása nem fog jelentős hatást gyakorolni a 2025-ös eredményre.
A Valio számára az akvizíció stratégiai lépést jelent, amellyel a tejipari vállalat élelmiszeripari szereplővé kíván válni, mert mint azt Tuomas Salusjärvi, a Valio ügyvezető alelnöke elmondta, a jövő élelmiszerrendszere egyaránt épít növényi és állati eredetű termékekre, valamint sejtkultúrából előállított élelmiszerekre. A vállalat célja, hogy tejtermékei mellett más alapanyagokra épülő élelmiszerekben is növekedést érjen el.
Kapcsolódó cikkeink
Elkelt az Unilever növényi alapú húsmárkája
Az Unilever bejelentette, hogy kötelező érvényű ajánlatot kapott a Viverától…
Tovább olvasom >A növényi alapú innovációkra ösztönzőleg hat a fermentáció, a regionális ízek és az árparitás
Bár a növényi alapú ágazat eddig is jelentős sikereket ért…
Tovább olvasom >Növényi alapú termékekkel kiváltható a hús, tojás és tej a fenntarthatóbb jövőért
Egyre többen választanak növényi alapú termékeket a hagyományos élelmiszerek helyett,…
Tovább olvasom >További cikkeink
K&H: 100 ezer forint alatt vagy 2 millió felett
A fiataloknak átlagosan 669 ezer forint tartaléka van, a részletes…
Tovább olvasom >Ismét a Carlsberg az UEFA válogatott tornáinak hivatalos söre
A Carlsberg hosszú távú partnerségi megállapodást írt alá az Európai…
Tovább olvasom >Rekordarányban kerültek saját márkás termékek a vásárlók kosarába
Februárban a Kifli.hu vásárlóinak több mint háromnegyede választott az online…
Tovább olvasom >