565 ezres látogatócsúccsal zárt a Sziget Fesztivál
Minden eddiginél többen, 565 ezren látogattak ki a kedden zárult Sziget fesztiválra, amely hétből három napon is teltházas volt. A szervezők már a jövő évi programot tervezik, az első 2019-es sztárfellépő neve akár egy hónap múlva ismert lehet.
A szervezők keddre is teltházat vártak: sokáig úgy tűnt, hogy az utolsó nap is megtelik a Hajógyári-sziget, de az eső egy kicsit beleszólt – áll a Sziget fesztivál által az MTI-hez szerdán eljuttatott közleményben.
„2016-ban 496 ezer látogatót jelentettünk be csúcsként, de akkor még volt mínusz egyedik és nulladik nap, amelyek nem számítottak teljes napoknak – ezért csak 6 nappal számítottuk a látogatói számot. Mostantól azonban hétnapos a program, ezért a teljes hetet számoljuk, így lehet, hogy 3 teltházas nappal számolva, majd’ 570 ezer látogatója volt az idei fesztiválnak az egy hét alatt” – idézi a közlemény a Sziget főszervezőjét.
Kádár Tamás korábban elmondta, hogy hároméves növekedési stratégiát dolgoztak ki, melynek első lépéseként idén a nagyszínpad sztárfellépőire csaknem 1 milliárd forinttal többet költöttek, mint a korábbi évben, jövőre pedig ezt az összeget még fél milliárddal növelik. Már olyan nevek vannak kilátásban, akik biztosan sok látogatót vonzanak a Szigetre, közülük az elsőre hamarosan fény is derül – közölték a szervezők.
Mint felidézték, a Sziget ismét kicsalogatta a Budapesten forgató hollywoodi sztárokat, így megjelent maga „Borat”, azaz Sacha Baron Cohen brit komikus színész is, aki feleségével, Isla Fisherrel érkezett a minap Budapestre.
A fellépők közül MO például itt ünnepelte a születésnapját, Lianne La Havas a párját is elhozta, Kygo és Shawn Mendes a koncertjük után a backstage-ben beálltak bartendernek, a Mumford & Sons, Shawn Mendes és Dua Lipa pedig a közösségi médiában méltatták a fesztivált.
Megérkezett a Sziget kezdete óta számolt kilencmilliomodik látogató is. Egy svájci diáklány, aki először jött a fesztiválra, amelyről elmondása szerint nagyon sok jót hallott már, az utolsó napon érkezett, az Arctic Monkeys koncertjére.
A szervezők értékelése szerint jól vizsgázott a Green Planet környezettudatos akció is. „Idén megdupláztuk az újrahasznosítható hulladék mennyiséget. Nagyjából 500 ezer darabbal kevesebb szívószál fogyott, ezzel a felére esett vissza a mennyiség. A re-pohár bevezetése pedig azt eredményezte, hogy gyakorlatilag nem volt pohárhulladék a Szigeten, és valóban másfél millió eldobható pohártól tudtuk mentesíteni a környezetet. Így környezetvédelmi szempontból ez minden idők legsikeresebb Sziget fesztiválja volt” – áll a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Balatoni hajózás: kedvezményekkel és sűrített járatokkal indul a főszezon
Kiemelkedő forgalmú főszezonra számít a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart), amely…
Tovább olvasom >Romló, de a nemzetgazdasági átlagnál jobb konjunktúra a turizmusban
2025. júniusban a turisztikai cégek 70%-a szolgáltatási árainak növekedéséről számolt…
Tovább olvasom >Eurostat: stabil növekedést mutat az online platformokon foglalt vendégéjszakák száma az EU-ban
Stabil növekedést mutat az uniós tagországok rövid távra kiadott szálláshelyein…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fiatalok az agrár-élelmezési szektorban a FAO kutatása szerint
„A fiatalok helyzete az agrár-élelmezési rendszerekben” címmel tette közzé ma az…
Tovább olvasom >Egyre többen választják idén a Balatont Horvátország helyett – de nem dőlhetnek hátra a vendéglátósok
Bár erős forgalommal kecsegtet a 2025-ös nyári szezon a Balatonnál,…
Tovább olvasom >Szállodák a fenntarthatóságért
Becslések szerint a kereskedelemben keletkező élelmiszer-pazarlás 10%-áért a szállodák felelősek…
Tovább olvasom >