50%-ra növelné a növényi fehérje arányát kínálatában az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize az általa forgalmazott európai élelmiszer-kereskedelmi márkák körében 2030-ig egyensúlyba kívánja hozni az állati és növényi eredetű fehérjéket.
A vállalat szerint ez a lépés hozzájárul ahhoz, hogy csökkentse CO2-kibocsátását és mérsékelje környezeti hatását, valamint minél több fogyasztót támogasson egészséges táplálkozási céljainak elérésében.
A kereskedő olyan ízletes, tápláló és megfizethető növényi alapú alternatívákat tervez kínálni, amelyek a különbözőbb életmódokba és preferenciákhoz illeszthetők.
A cég közlése szerint kibocsátásának 95%-a az ellátási láncon belül keletkezik, vagyis nem közvetlenül a saját működéséből fakad. A legjelentősebb kibocsátás forrását az állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek jelentik, elsősorban a földhasználat, az állati takarmányozás és a feldolgozási folyamatok miatt.
Az Ahold Delhaize ezért nemcsak a növényi fehérjék arányának növelésére összpontosít, de az alacsonyabb karbonlábnyomú állati eredetű termékek fejlesztését is támogatja.
Ilyen irányú törekvésre a vállalatnál már 2022-ben is volt példa: a csoporthoz tartozó holland leányvállalat, az Albert Heijn akkor bejelentette, hogy 2030-ra 60%-ra kívánja növelni a növényi fehérjék arányát az összes fehérjetermék körében.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >Megvásárolja a Schwarz Csoport a hipermarketeket üzemeltető romániai La Cocoșt
Egy olyan piacon, amelyet a hipermarketek zsugorodása és a diszkontok…
Tovább olvasom >Kevesebb hús, változatlan íz: hibrid darált marhahússal kísérletezik a Lidl Belgiumban
A Lidl Belgiumban bevezette első „hibrid” hús termékét: az új…
Tovább olvasom >További cikkeink
Spanyolországban vezeti be első AI-alapú megoldását a Carrefour
A francia Carrefour Spanyolországot választotta első mesterségesintelligencia-alapú megoldásának bevezetésére. Az AI.Carrefour…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >Legendás olasz panettone-gyártót vett az ír Valeo Foods
Újabb olasz cég felvásárlását jelentette be az ír székhelyű Valeo…
Tovább olvasom >