50%-ra növelné a növényi fehérje arányát kínálatában az Ahold Delhaize
Az Ahold Delhaize az általa forgalmazott európai élelmiszer-kereskedelmi márkák körében 2030-ig egyensúlyba kívánja hozni az állati és növényi eredetű fehérjéket.
A vállalat szerint ez a lépés hozzájárul ahhoz, hogy csökkentse CO2-kibocsátását és mérsékelje környezeti hatását, valamint minél több fogyasztót támogasson egészséges táplálkozási céljainak elérésében.
A kereskedő olyan ízletes, tápláló és megfizethető növényi alapú alternatívákat tervez kínálni, amelyek a különbözőbb életmódokba és preferenciákhoz illeszthetők.
A cég közlése szerint kibocsátásának 95%-a az ellátási láncon belül keletkezik, vagyis nem közvetlenül a saját működéséből fakad. A legjelentősebb kibocsátás forrását az állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek jelentik, elsősorban a földhasználat, az állati takarmányozás és a feldolgozási folyamatok miatt.
Az Ahold Delhaize ezért nemcsak a növényi fehérjék arányának növelésére összpontosít, de az alacsonyabb karbonlábnyomú állati eredetű termékek fejlesztését is támogatja.
Ilyen irányú törekvésre a vállalatnál már 2022-ben is volt példa: a csoporthoz tartozó holland leányvállalat, az Albert Heijn akkor bejelentette, hogy 2030-ra 60%-ra kívánja növelni a növényi fehérjék arányát az összes fehérjetermék körében.
ESM
Kapcsolódó cikkeink
Hibrid tejeket vezet be a holland Albert Heijn
Az Albert Heijn, Hollandia legnagyobb élelmiszerlánca elindította első hibrid tej…
Tovább olvasom >Eladná olaszországi vállalatát a Carrefour
A francia Carrefour kiskereskedelmi óriás fontolgatja olaszországi üzletágának eladását, és…
Tovább olvasom >Virtuális séffel főzhetnek a hollandok az Albert Heijn appban
Új, mesterséges intelligenciával működő konyhai asszisztenssel bővült a holland Albert…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >Fokhagyma az európai piacokon: Miért nem garantál alacsony árakat a bőséges kínai termés?
Bár Kína idén kiemelkedő fokhagymatermést könyvelhet el, az európai fogyasztók…
Tovább olvasom >