50%-ra növelné a növényi fehérje arányát kínálatában az Ahold Delhaize

Szerző: Trademagazin editor Dátum: 2025. 01. 31. 09:48

Az Ahold Delhaize az általa forgalmazott európai élelmiszer-kereskedelmi márkák körében 2030-ig egyensúlyba kívánja hozni az állati és növényi eredetű fehérjéket.

A vállalat szerint ez a lépés hozzájárul ahhoz, hogy csökkentse CO2-kibocsátását és mérsékelje környezeti hatását, valamint minél több fogyasztót támogasson egészséges táplálkozási céljainak elérésében.

A kereskedő olyan ízletes, tápláló és megfizethető növényi alapú alternatívákat tervez kínálni, amelyek a különbözőbb életmódokba és preferenciákhoz illeszthetők.

A cég közlése szerint kibocsátásának 95%-a az ellátási láncon belül keletkezik, vagyis nem közvetlenül a saját működéséből fakad. A legjelentősebb kibocsátás forrását az állati eredetű fehérjét tartalmazó termékek jelentik, elsősorban a földhasználat, az állati takarmányozás és a feldolgozási folyamatok miatt.

Az Ahold Delhaize ezért nemcsak a növényi fehérjék arányának növelésére összpontosít, de az alacsonyabb karbonlábnyomú állati eredetű termékek fejlesztését is támogatja.

Ilyen irányú törekvésre a vállalatnál már 2022-ben is volt példa: a csoporthoz tartozó holland leányvállalat, az Albert Heijn akkor bejelentette, hogy 2030-ra 60%-ra kívánja növelni a növényi fehérjék arányát az összes fehérjetermék körében.

ESM

Kapcsolódó cikkeink