5 éves a MagyarBrands program
Ötödik alkalommal adták át 2014-ben a MagyarBrands díjakat. A minősítés és a program a legkiválóbb hazai márkák bemutatását tűzte ki célul.
2010-ben a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői egyre nagyobb szükségét látták, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért hívták életre a MagyarBrands programot, mely keretén belül a Bizottság tagjai 2014-ben ötödször választották meg Magyarország legkiválóbb márkáit.
A MagyarBrands célja olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői itthon és a határon túl is. A MagyarBrands-márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzelfogható előnyt jelenthetnek a magyar és nemzetközi piacon, amelyek révén a termékek megbízhatósága és elismertsége is növekszik a vásárlók szemében.
A MagyarBrands nem csupán a védjegy-megkülönböztetéssel, egyszeri alkalommal segíti az adott márkát, hanem a program több eleme a márkázás hosszú távú stratégiájában hozhat kézzel fogható, értékesítésben is megmutatkozó eredményeket.
A GfK Háztartáspanel felmérése szerint a magyar háztartások 74 százalékának fontos, hogy lehetőség szerint magyar terméket vásároljon. A véleményeket összegezve, a háztartások szavazatai alapján a magyar termék három legfontosabb kritériuma, hogy teljes egészében magyar, helyi alapanyagokból készüljön az adott termék (a háztartások közel 90 százaléka szerint), kizárólag magyar munkaerő bevonásával állítsák elő (a háztartások több mint fele szerint) és magyar tulajdonban lévő vállalat gyártsa (a háztartások 40 százaléka szerint) a fogyasztási cikket.
A díjra valamennyi magyar vonatkozású márka pályázhatott a MagyarBrands honlapján található nyomtatvány kitöltésével, emellett pedig a szakértői bizottság tagjai a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa alapján maguk is jelöltek. A beérkezett pályázatokat és a jelölésekből összeállított listán szerepeltetett márkákat a bírálók számszerűsíthető kritériumok alapján – tradíció, foglalkoztatottság, tulajdon, reputáció, identitás, ismertség és kedveltség szerint – pontozták és rangsorolták a hét szempontot mérő MagyarBrands-indikátor súlyozott átlagszámításával. Az ismertség és kedveltség pontszámot a GfK piackutató intézet által végzett fogyasztói kutatás eredménye adta.
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >Az online vásárlók többségének elege van a kiszámíthatatlanul érkező csomagokból
A DODO megbízásából készített friss Ipsos-kutatás alapján minden második megrendelővel…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >Vállalkozásra szabott csarnokok segítik a KKV-k fejlődését és növekedését
A RaktárAD belga-magyar tulajdonosi háttérrel rendelkező logisztikai fejlesztő új fejezetet…
Tovább olvasom >