5 éves a MagyarBrands program
Ötödik alkalommal adták át 2014-ben a MagyarBrands díjakat. A minősítés és a program a legkiválóbb hazai márkák bemutatását tűzte ki célul.
2010-ben a Superbrands Magyarország Szakértői Bizottsága és vezetői egyre nagyobb szükségét látták, hogy a hazai termékekre kiemelt figyelmet fordítsanak, ezért hívták életre a MagyarBrands programot, mely keretén belül a Bizottság tagjai 2014-ben ötödször választották meg Magyarország legkiválóbb márkáit.
A MagyarBrands célja olyan magyar vonatkozású márkák díjazása, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői itthon és a határon túl is. A MagyarBrands-márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzelfogható előnyt jelenthetnek a magyar és nemzetközi piacon, amelyek révén a termékek megbízhatósága és elismertsége is növekszik a vásárlók szemében.
A MagyarBrands nem csupán a védjegy-megkülönböztetéssel, egyszeri alkalommal segíti az adott márkát, hanem a program több eleme a márkázás hosszú távú stratégiájában hozhat kézzel fogható, értékesítésben is megmutatkozó eredményeket.
A GfK Háztartáspanel felmérése szerint a magyar háztartások 74 százalékának fontos, hogy lehetőség szerint magyar terméket vásároljon. A véleményeket összegezve, a háztartások szavazatai alapján a magyar termék három legfontosabb kritériuma, hogy teljes egészében magyar, helyi alapanyagokból készüljön az adott termék (a háztartások közel 90 százaléka szerint), kizárólag magyar munkaerő bevonásával állítsák elő (a háztartások több mint fele szerint) és magyar tulajdonban lévő vállalat gyártsa (a háztartások 40 százaléka szerint) a fogyasztási cikket.
A díjra valamennyi magyar vonatkozású márka pályázhatott a MagyarBrands honlapján található nyomtatvány kitöltésével, emellett pedig a szakértői bizottság tagjai a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatalának védjegyadatbázisa alapján maguk is jelöltek. A beérkezett pályázatokat és a jelölésekből összeállított listán szerepeltetett márkákat a bírálók számszerűsíthető kritériumok alapján – tradíció, foglalkoztatottság, tulajdon, reputáció, identitás, ismertség és kedveltség szerint – pontozták és rangsorolták a hét szempontot mérő MagyarBrands-indikátor súlyozott átlagszámításával. Az ismertség és kedveltség pontszámot a GfK piackutató intézet által végzett fogyasztói kutatás eredménye adta.
Kapcsolódó cikkeink
Felmérés: Megtriplázódott a vállalatok energiaköltsége
Minimum háromszorosára nőtt a legtöbb hazai cég energiaköltsége tavaly –…
Tovább olvasom >Közel 83 ezer vállalkozás működik ma Magyarországon tisztán hölgyekből álló menedzsmenttel
Több mint ezer társasággal nőt a tisztán női cégvezetőkből álló…
Tovább olvasom >GlobalData: a TikTok a legjobb a közösségimédia-alapú vásárlásban
A világjárvány óta egyre népszerűbb a közösségi médiában az élő…
Tovább olvasom >További cikkeink
Tojástermelők szövetsége: nem lesz hiány tojásból a következő napokban sem
Nem lesz hiány tojásból a következő napokban sem, de a…
Tovább olvasom >Szezámallergia: nem működik az új szabályozás
A szezámmagot felvették az allergének hivatalos listájára az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >Oltalom alatt álló földrajzi árujelzők használatával kapcsolatos tudnivalók
Azok a termelők, akik földrajzi árujelző oltalom alatt álló (eredetvédett)…
Tovább olvasom >