300 milliárd forint fölött a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalma
A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma értékét tekintve 3 százalékkal nőtt 2008. november-2009. októberben az előző hasonló időszakhoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Ezzel az éves piac mérete már meghaladja a 300 milliárd forintot.
Mennyiségben viszont mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen egyik évről a másikra.
A legnagyobb forgalmú 20 kategória közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, hajfesték és szappan kiskereskedelmi forgalma mind értékben, mind mennyiségben emelkedett.
A beszerzési helyek koncentrálódása folytatódik. A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit.
Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna és a drogéria. Így piaci részesedésük sorrendben 39, 18 és 27 százalék – 2008. november-2009. októberben.
Mindegyik üzlettípus a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok rovására erősítette piaci pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >