300 milliárd forint fölött a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok forgalma
A háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma értékét tekintve 3 százalékkal nőtt 2008. november-2009. októberben az előző hasonló időszakhoz képest – állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat.
Ezzel az éves piac mérete már meghaladja a 300 milliárd forintot.
Mennyiségben viszont mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen egyik évről a másikra.
A legnagyobb forgalmú 20 kategória közül a toalett papír, pelenka, mosogatószer, hajfesték és szappan kiskereskedelmi forgalma mind értékben, mind mennyiségben emelkedett.
A beszerzési helyek koncentrálódása folytatódik. A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit.
Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket, a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2500 négyzetméteres csatorna és a drogéria. Így piaci részesedésük sorrendben 39, 18 és 27 százalék – 2008. november-2009. októberben.
Mindegyik üzlettípus a 200 négyzetméteres és kisebb, hagyományos boltok rovására erősítette piaci pozícióját.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Új felmérés: a vásárlók nem kérnek a mérgező vegyszerekből
Egy új, öt országot érintő felmérés komoly aggodalmakat tárt fel…
Tovább olvasom >Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Lassan elfogynak a sarki kisboltok: 22 ezer bolt tűnt el négy év alatt
2024 végére több mint 5200 kiskereskedelmi üzlet szűnt meg Magyarországon…
Tovább olvasom >