300 milliárd forint a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok éves forgalma
Tavaly a háztartási vegyiáruk és kozmetikumok kiskereskedelmi forgalma az előző évhez képest értékben 1 százalékkal emelkedett, és 300 milliárd forint körül mozog. Mennyiségben 2 százalék csökkenést regisztrált a Nielsen piackutató vállalat.
A legnagyobb forgalmú húsz kategória közül a toalett papír (15%), a mosogatószer (14%), a fogkrém (6%) és a a pelenka (6%),, továbbá a szappan és a konyhai törlőkendő kiskereskedelmi forgalma emelkedett mind értékben, mind mennyiségben.
Folytatódott a beszerzési helyek koncentrálódása. A fogyasztók továbbra is növekvő arányban részesítik előnyben a láncok nagy eladóterű üzleteit.
Tavalyhoz képest 1-1 százalékponttal növelte piaci részesedését a hipermarket mellett a főleg szupermarketet és diszkontot magában foglaló 401-2 500 négyzetméteres csatorna. Így piaci részesedésük sorrendben 39, illetve 18 százalék, az elmúlt évben. Megállt a vegyiáru szaküzletek, drogériák térnyerése, mivel részarányuk a forgalomból 26-ról 25 százalékra csökkent. Rajtuk kívül az 50 négyzetméteres és kisebb boltok pozíciója gyengült.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >K&H: ajándékot, de mit és melyik boltból?
A karácsonyi ajándékozás során a fiatalok körében a ruhák vannak…
Tovább olvasom >Gyümölcslékoncentrátum-gyártót vásárolt az Eckes-Granini Németországban
Európa egyik vezető gyümölcslégyártója, az Eckes-Granini megvásárolta Németországban a gyümölcsital-koncentrátumok…
Tovább olvasom >